دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
با برگزاری برنامه‌های آیینی انجام شد
دفاع شهرداری ساری از عنوان پایتخت گردشگری اکو در 2022
ساری؛ پایتخت گردشگری اکو در 2022 است. رویدادی که این دیار کهن با برگزاری برنامه‌های آیینی و سنتی و انجام زیرساخت‌های لازم، از عنوان خود در منطقه دفاع می‌کند. این رویداد متعلق به تمام مازندران و ملت ایران است.

آوای خزر - آزاده بابانژاد: ساری مرکز مازندران پایتخت گردشگری 2022 کشورهای عضو اکو است و در همین راستا برنامه‌های متنوعی تا برگزاری این رویداد بزرگ جهت آمادگی شهرهای مختلف استان در حال انجام است.

هفته مازندران فرصت مغتنمی بود تا آیین‌های سنتی و بومی محلی مازندران سرزمین عالمان و عارفان، سرزمین اسطوره‌ها، قهرمانان و پهلوانان، سرزمین رویا و رنگ و خیال با طبیعت زیبا و چشم‌نواز، بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

دفاع شهرداری ساری از عنوان پایتخت گردشگری اکو در 2022

آغاز سخن

پایان هفته‌ای که گذشت، شاهد حضور رئیس موسسه فرهنگی اکو در مرکز مازندران بودیم. "پروفسور سرور بختی" اهل تاجیکستان به دعوت شهرداری ساری، به همراه خانواده میهمان مردم مازندران بود. حضور ایشان در برنامه آیینی روز مازندران با لباس محلی مورد استقبال مردم قرار گرفت. این برنامه که از عمارت شهرداری تا بوستان ولایت ساری ادامه داشت، با حضور هنرمندان سنتی همراه بود.

رئیس سازمان اکو بر این باور است که حفظ‌کردن چنین سنت‌هایی برای جلب گردشگران و مهمانانی که به رویداد گردشگری 2022 می‌آیند، خیلی کمک می‌کند و از اینکه لباس محلی مازندرانی را بر تن کرده است، ابراز داشت: "پوشیدن لباس‌های سنتی حالت خوش و لذتی را به انسان می‌بخشد".

او اظهار می‌دارد: "کشورهایی که در گردشگری موفق هستند؛ سنت‌ها و آیین‌های کهن را خیلی ماهرانه نشان می‌دهند".

دفاع شهرداری ساری از عنوان پایتخت گردشگری اکو در 2022

فصل اول

من به‌عنوان یک رسانه اما همچون دیگر مردمان ساری در این شادپیمایی شرکت داشتم؛ در روزی که مردمان شهر تاریخی ساری در میان هیاهوی مشکلات و گرفتاری‌ها و کسب و کار و زندگی روزمره و شاید تکراری، ساعاتی را با آهنگ‌های شاد برخاسته از هویت و اصالت دیار طبرستان که روح و جان را می‌نواخت، شاد و سرزنده شدند.

گوشی‌های همراه در عصر دیجیتال، خود رسانه‌ای بود که برنامه‌های زنده‌ای را به سراسر کشور مخابره می‌کرد. هر کسی برای دوست، آشنا، و خویشاوند خود در فضاهای مجازی، برنامه شادپیمایی را ارسال می‌کرد. دوستی کنار من بود و تصاویر و فیلم‌ها را برای خواهرش در لندن می‌فرستاد؛ گویی او نیز همراه این کارناوال در خیابان‌های ساری حضور داشت.

رویداد 2022 تنها مختص ساری و مازندران نیست بلکه جای‌جای میهن عزیزمان در برگزاری این رویداد سهیم هستند اما میزبانی و دعوت، و دبیرخانه آن در ساری است.

حضور رئیس سازمان اکو تنها به حضور در همین شادپیمایی منحصر نشد، او دیداری هم با نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران داشت؛ دیدارهایی که برای دو طرف منشأ همکاری‌های بیشتری می‌شود.

این دیدارها برای پروفسور بختی به‌قدری خوشایند و جذاب بود که در یکی از صحبت‌هایش حتی تعجب خود را ابراز کرد و گفت: سفر به ساری برایش بسیار خاطره‌انگیز و پر از تجربه بوده است که حتما برای دوستانش بازگو می‌کند.

دفاع شهرداری ساری از عنوان پایتخت گردشگری اکو در 2022

فصل دوم

او با همراهی شهردار و اعضای شورای شهر ساری از مرکز ساری‌شناسی بازدید کرد؛ اتفاقی که به گفته پروفسور بختی یک گام است به سوی آشنایی کشورهای اکو از فرهنگ و هنر یکدیگر و ایجاد همبستگی و تعاملات فرهنگی.

پروفسور بختی با راهنمایی هیات همراه، از دبیرخانه ساری؛ شهر خلاق نیز بازدید کرد. جواد طالبی شهردار ساری می‌‎گوید: "سیاست‌گذاری کلان با حضور استاندار انجام شده است، مسوولان ذی‌مدخل پای کار آمده‌اند. یک رویداد بزرگ در سطح منطقه‌ای است و در واقع کار شهری پاسخگو نیست. اعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس، و رسانه‌ها خیلی مؤثر هستند و تاحالا مردانه پای میدان بودند".

شهردار مرکز مازندران همچنین اعلام داشت: "برای عظمت کشورمان باید کارها را طوری پیش ببریم که 14 مهر 1401 سربلند بیرون بیاییم و عرصه جدیدی را برای نظام خودمان رقم بزنیم. ما اکنون باید باتوجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا، مردانه پای کشور بمانیم و وارد فصل جدیدی از صنعت گردشگری بشویم."

دفاع شهرداری ساری از عنوان پایتخت گردشگری اکو در 2022

جواد طالبی از زحمات همکاران خود در شهرداری و شورای شهر ساری نیز قدردانی و اظهار امیدواری کرد که "بتوانیم روزهای بهتری را برای سربلندی کشور رقم بزنیم و در راستای رویداد ساری 2022، پیوند خواهرخواندگی با شهر دوشنبه را هم داشته باشیم".

سید حسین یوسفی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری رویداد ساری 2022 را یک فرصت مهم برای معرفی مازندران دانست که باید از همه ظرفیت‌ها برای نشان دادن عظمت ایران استفاده کرد.

او البته مرکز مازندران را دارای فرهنگی باسابقه و کهن عنوان کرد که در معرفی آن به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اکو تلاش مصاعفی انجام داد و در این مسیر، همکاری همه دستگاه‌های ذی‌مدخل ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

دفاع شهرداری ساری از عنوان پایتخت گردشگری اکو در 2022

فصل سوم

رئیس موسسه فرهنگی اکو در سخنان خود، مدام چند واژه را از صمیم قلب عنوان می‌کرد: "مردم شریف ساری"، "شهر فرهنگی و کهن ساری"، "شهردار محترم ساری"، "استانداری محترم مازندران"، "کشور عزیز ایران".

پروفسور سرور بختی تاجیکستانی از سعی و تلاش شهرداری ساری در آمادگی برای رویداد 2022 گفت، از مسوولیت مهمی که ساری برای استان مازندران دارد و البته آن را  نشانه‌ای از ایران دانست.

او می‌گوید: "هر سال یک کشور برای پایتخت گردشگری انتخاب می‌شود. برای سالی که پیش رو داریم، ساری و استانداری مازندران و کل کشور عزیز ایران کمر همت را سفت ببندند و از این فرصت مناسب و خیلی خوب استفاده ببرند و این شهر کهن و تمدنی را بیشتر معرفی کنند".

رئیس سازمان اکو با اشاره به برنامه‌های متنوعی که در سفر به ساری داشته است، موضوع مهم را ملاقات با شهردار ساری جهت بررسی مسائل و موضوعاتی که در سال آینده شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو باید داشته باشد عنوان و ابراز کرد: "خوشحالیم که شهرداری ساری تلاش‌های زیادی برای آمادگی این رویداد  انجام داده و پیشنهادات جالبی را از طرف شهردار ساری شنیدیم. امیدواریم در همکاری با شهرداری و استانداری مازندران بتوانیم سال پیش‌رو را همراه با سربلندی و شایستگی در این دیار کهن داشته باشیم".

دفاع شهرداری ساری از عنوان پایتخت گردشگری اکو در 2022

فصل آخر

به گزارش آوای خزر، کتاب «تاجیکستان دیار آشنا» نوشته دکتر علی رمضانی‌پاچی نیز با حضور رییس موسسه فرهنگی اکو رونمایی شد و برای این میهمان تاجیکستانی بسیار جالب بود.

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین شهرداری ساری و موسسه فرهنگی اکو با امضای جواد طالبی شهردار ساری و پرفسور سرور بختی رییس سازمان اکو، سرفصل رویداد مهم دیگری در دل رویداد 2022 است که اگر مفاد آن پیگیری شود، اتفاقات خوبی را در تعاملات فیمابین رقم می‌زند.

دفاع شهرداری ساری از عنوان پایتخت گردشگری اکو در 2022

انتهای پیام/1001/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها