دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵
دادستان بابل در "یکشنبه‌های شهدایی" :
برخی از مسوولان گوششان بدهکار حرف‌های صالح نیست
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل از اینکه برخی از مسوولان گوششان بدهکار حرف‌های صالح نیست، یادآور شد که به‌راستی به پاس زحمات کدام شهید به صندلی تکیه زده‌ایم؟

به گزارش آوای خزر، "یکشنبه‌های شهدایی" عنوان برنامه‌ای است که هر یکشنبه‌شب به نام یک شهید در مسجد جامع شهر "گتاب" بابل برگزار می‌شود، این هفته قرعه‌ی فال به نام شهید "یوسف‌رضا شریفی" زدند.

در مراسم امشب، دادستان عمومی و انقلاب بابل با اشاره به اینکه شهید شریفی با چشمانی باز جان داد، این پرواز عاشقانه را باز بودن چشمانش نسبت به ولی، مقتدا، قرآن، اهل بیت و آرمان‌هایش تعبیر کرد و اینکه "یوسف‌رضا"های شریفی بسیار داریم که این‌گونه جان خود را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل میرکریمی خطاب به حضار با بیان اینکه ما در قبال شهدا مسوولیت داریم، گفت: آن مسوول و خدمتگزاری که بر صندلی تکیه بزند و به مردم خدمت نکند و در مسیر آرمان‌ها و خون شهدا گام برندارد، مورد لعن خداست.

او ادامه داد: زیرا یکی از شکّات ما در روز قیامت همین شهدا هستند، آنها به ما اجازه گام برداشتن در وادی محشر را نمی‌دهند و می گویند حق ما را به ما بدهید، ما هم مثل شما آمال و آرزو داشتیم، ما هم پدر و مادر داشتیم.

دادستان عمومی و انقلاب بابل با اشاره به روایت یک مداح اهل بیت از مادر شهیدی که از زمان مفقود‌الاثر شدن فرزندش تاکنون درب خانه‌اش باز است و با هر صدایی احساس می‌کند، خبری از شهیدش آمده است، می‌گوید: چه کسی می‌خواهد پاسخ مادر شهید یوسف‌رضا و این مادر شهید را بدهد؟ آیا آن مسوول و کارمندی که دنبال فساد است؟ یا فردی که ارز 4200 می‌گیرد، به‌جای اینکه واردات داشته باشد، آن را به پولی برای خود و اطرافیانش تبدیل می‌کند؟؟

ملاکریمی با بیان اینکه خائن به کشور باید روز قیامت جواب شهدا را بدهد و البته شهدا در این دنیا هم مچ او را می‌گیرند، اظهار داشت: ما باید به عنوان خدمتگزار در مسیر شهدا باشیم. آن مسوولی که وقتی ارباب رجوع می‌آید امروز و فردا می‌کند باید به خون شهدا جواب بدهد.

او با اشاره به اینکه در هر انقلابی آفت و آسیبی وجود دارد و کشور و نظام ما نیز از آن مستثنی نیست، گریزی به تصاویر رزمندگان و پاسداران وطن داشت که چگونه با رشادت‌های خود برابر دشمنان می‌ایستند و ما در کشوری هستیم که در دنیا هیچ کسی نمی‌تواند به او بگوید بالای چشمش ابروست.

ملاکریمی، اخطار رزمندگان به دشمنان سراپا مسلح در آب‌های نیلگون کشور که سبب می‌شود آنها به عرشه کشتی خود بازگردند را معنایی از "ایمان" دانست و گفت: " آن‌وقت یک عده به عنوان مسوول به مردم خدمت نمی‌کنند. هشت سال چشم امید به کشورهای خارجی، به کدخدا و خیلی‌های دیگر دوختند - که نباید داشته باشند - از مذاکره صحبت کردند و نتیجه‌اش چیزی نبود. چون دشمن، دشمن است".

دادستان عمومی و انقلاب بابل با بیان اینکه امنیت برای ما اول و آخر است، به آنهایی که در این شهرستان به دنبال نوامیس مردم، تعدی، آدم‌ربایی، قتل و مواد مخدر باشند هشدار داد که با آنها به‌شدت برخورد می‌شود و آمارهای مربوط به کشف مواد مخدر، دستگیری افرادی که به دنبال تیراندازی هستند، و کشف قتل‌ها و فسادهای اخلاقی و خانه‌های تیمی را که مسببان آن در اسرع وقت شناسایی و دستگیر شده‌اند را مبین برخوردهای قاطع دستگاه قضایی دانست.

او بیان کرد: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به صورت شبانه‌روزی بیدار هستند و خواب راحت را از مجرمین می‌گیرند.

ملاکریمی، بخشی از آمار جرم و جنایت را معلول فقر اقتصادی و بخشی دیگر را حاصل فقر فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: امنیت؛ خط قرمز ماست. اراذل و اوباش و هر کسی که دست به سلاح شکاری و چاقو برده باشد، شب و روزش را تاریک می‌کنیم. او را دستگیر و به جامعه اعلام می‌کنیم.

او با بیان اینکه امروز افتخار ما این است که هر چه داریم از شهدا داریم، اشاره‌ای به شهادت عاشقانه مسوول گردان خود در سال 1367 داشت که در آخرین نماز خود شهادت و بخشش را از خداوند مطالبه کرد و به آرزوی خود رسید.

ملاکریمی از اینکه برخی از مسوولان گوششان بدهکار حرف‌های صالح نیست، یادآور شد که به‌راستی به پاس زحمات کدام شهید به صندلی تکیه زده‌ایم، آیا در مسیر شهدا هستیم یا خیر؟

او در پایان از حضور امام جمعه، فرمانده نیروی انتظامی، شهردار و اعضای شورای شهر بابل و سایر افرادی که دغدغه خدمتگزاری و دغدغه کار در مسیر شهدا را دارند و در برنامه "یکشنبه‌های شهدایی" حاضر شدند، قدردانی و اظهار امیدواری کرد که خداوند آخر حیات ما را به شهادت ختم کند.انشاا...

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار