دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
پروژه‌هایی که در سکوت فریاد می‌زنند
مجتمع فرهنگی – هنری میاندورود چشم‌انتظار اعتبار تکمیلی
وضعیت پروژه‌های فرهنگ و هنر، نشان از میزان ارزشمندی این حوزه برای دولتمردان است. جای دوری نمی‌رویم؛ مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان میاندورود یا تالار مرکزی در مرکز مازندران که سالهاست چشم به اعتبارات تکمیلی دارند. حالا خودتان میزان ارزشمندی فرهنگ و هنر را برای دولت حساب کنید!
به گزارش آوای خزر از میاندورود، مجتمع فرهنگی – هنری این شهرستان که عملیات اجرایی آن در هفته دولت سال ۱۳۹۵ با حضور احد جاودانی مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سید احمد رکابیان رئیس سابق اداره متبوع در میاندورود و جمعی دیگر از مسوولان وقت، آغاز شده بود، پس از حدود سه سال، متوقف شد.

چراغ این پروژه که اکنون باید با حضور هنرمندان و فرهیختگان در اتاق‌ها و سالن‌های مختلف، روشن بود و صدای نشاط و امید از آن برمی‌خاست؛ اکنون در سکوتی فریادگونه به امید اعتبار نشسته است.

قرار بود این مجتمع که اکنون پیشرفت ۴۹ درصدی دارد، با تخصیص اعتبارات حداکثر تا سال ۱۴۰۰ به پایان برسد و اکنون که ماه‌های آخر این سال را پشت سر می‌گذاریم، حتی به نیمه‌راه هم نرسیده است.
 
مجتمع فرهنگی – هنری میاندورود چشم‌انتظار اعتبار تکمیلی

از مسوولان مربوطه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حال فرهنگ و هنر را جویا شدیم؛ گرچه خودمان هم آلوده به این حوزه‌ایم و تاحدودی می‌دانیم چه خبر است. واقعیت این است که از اعتبارات خبری نیست، حتی اعتبار تالار مرکزی ساری که در سفر اخیر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ به استان قول تأمین آن داده شده بود، هنوز روی کاغذ است. با این حال، حالا حالا‌ها هنرمندان باید منتظر باشند تا شاید معجزه‌ای در اعتبارات فرهنگ و هنر کشور و استان مازندران رخ بدهد.

آخرین اعتباری که به مجتمع فرهنگی – هنری میاندورود اختصاص یافته، همین اواخر یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان و این در حالی‌ست که پیمانکار مربوطه ۷۰۰ میلیون تومان طلبکار است. البته نامش اعتبار است و پول نیست! اوراق است و دردسر‌های خاص خود را دارد.
 
مجتمع فرهنگی – هنری میاندورود چشم‌انتظار اعتبار تکمیلی

حتی اگر این اعتبار نیز کاملاً اختصاص یابد، ۱۱ میلیارد تومان دیگر لازم است تا مجتمع فرهنگی هنری میاندورود تکمیل شود. این پروژه ۲۳۰۰ مترمربع مساحت دارد و زیربنای آن ۱۲۵۰ مترمربع است. ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی آن نیز به‌خوبی مشخص است.

انتخاب پیمانکار برعهده اداره‌کل مسکن و شهرسازی است، اما این فرآیند زمانی اجرایی می‌شود که یک‌سوم اعتبارات اختصاص یابد. میزان هزینه‌ای که تاکنون در این پروژه هزینه شده، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
 
مجتمع فرهنگی – هنری میاندورود چشم‌انتظار اعتبار تکمیلی

کمبود اعتبارات و بی‌توجهی و سهل‌انگاری نسبت به پروژه‌های نیمه‌کاره سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود که این مهم برای تمامی پروژه‌هایی که مشمول زمان می‌شوند، به یک موضوع عادی، اما کمرشکن تبدیل شده است.

اکنون نیاز است تا عزم جدی در استان مازندران نسبت به پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره با در نظر گرفتن اصل اولویت به‌کار گرفته شود. با اعتبارات اندک و تزریق قطره‌چکانی آن، پروژه‌هایی مانند مجتمع فرهنگی هنری میاندورود باید چشم انتظار یک اتفاق خارق‌العاده باشند.

اگر همت دولت سیزدهم بر این است تا فریاد نشاط و امید و اشتغال را در کشور طنین‌انداز کند، باید ابتدا از حوزه فرهنگ آغاز کند؛ جایی که به جوانان قدرت تحرک، انگیزه، اشتیاق و تلاش می‌دهد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها