دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد
افزایش آمار سقط جنین در مازندران/ برخورد قانونی با مراکز سقط جنین غیرقانونی
رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به افزایش آمار سقط جنین و رتبه پایین موالید در استان، گفت: برخورد قضایی با مراکز سقط جنین غیر قانونی صورت می‌گیرد.
به گزارش آوای خزر، حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به گزارش‌های رسیده مبنی بر افزایش آمار سقط جنین در استان، اظهار داشت: دادگستری مازندران با حضور مسوولان ذی‌ربط به این موضوع ورود کرد تا با هم‌اندیشی و هم‌افزایی، کم و کاستی‌های موجود چه در بخش قانونی و چه بخش‌های دیگر شناسایی و راهگشایی شود.

او با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر تحکیم و تعالی نهاد خانواده و ابراز نگرانی از کاهش موالید تصریح کرد: همه ما باید نسبت به این موضوع مهم اهتمام لازم را داشته باشیم؛ شرایط اقتصادی، فرهنگی و اشتغال مناسب فراهم شود به نحوی که انگیزه برای فرزندآوری نیز تقویت شود.

رئیس کل دادگستری مازندران از مسوولان مربوطه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خطاب به نهادهای مربوطه در این زمینه تأکید کرد: اقدامات پیشگیرانه در خصوص سقط غیر قانونی و شناسایی مراکز غیر قانونی صورت بگیرد و با متخلفان برخورد قاطعانه انجام شود.
 
"مازندران از جهت رشد موالید رتبه نامناسبی دارد و گزارش‌های رسیده حاکی از افزایش سقط درمانی و همچنین سقط غیرقانونی دارد"
 
او در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه حدود ۷۰ درصد جرائم به صورت مستقیم و غیر مستقیم ناشی از مواد مخدر است، افزود: ۶۰ نهاد و دستگاه در این زمینه مسوولیت دارند و باید دست به دست هم دهیم و برای این بلای خانمان سوز چاره‌ای بیاندیشیم.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران درباره دیگر موضوع جلسه که مشکلات مسکن مهر بوده است، گفت: ضرورت دارد مسوو لان استانی با تدبیر و هم‌اندیشی به مشکلات اقتصادی پیش‌آمده در مسکن مهر رسیدگی کنند.

اکبری بیان کرد: دستگاه قضائی استان طبق وظیفه ذاتی خود با جدیت برخورد با متخلفان در حوزه مسکن مهر را در دستور کار خود قرار داده است و با قاطعیت موضوع را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار