دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با منابعی که از حذف ارز ترجیحی ایجاد می‌شود، می‌توان به هر نفر حدود ۵۵۰هزار تومان یارانه داد.

یارانه نقدی 550 هزارتومان شد

به گزارش آوای خزر،مدتی است که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شده و احتمالا در سال جدید خبری از ارز ترجیحی نباشد؛ در این صورت تکلیف یارانه‌ها چه خواهد شد؟ درگفت‌وگوی با احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به این مورد پرداخته ایم.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف یارانه‎‌ای که آقای رضایی وعده داده بود چه شد، گفت: یارانه‌ای که آقای رضایی اعلام کردند، توسط وزیر اقتصاد تکذیب شد؛ یارانه‌ای که مد نظر بود به یارانه فعلی اضافه شود، یارانه‌ای است که دولت قرار است از حذف ارز ترجیحی به مردم پرداخت کند.

ارکانی ادامه داد: پیش‌بینی دولت این بود که با حذف ارز ترجیحی به صورت پلکانی یارانه‌ای بین ۹۰ تا ۱۳۰هزار تومان به دهک‌های مختلف پرداخت شود که میانگین آن نفری ۱۱۰هزار تومان است. اما موضوع این است که ما براساس محاسباتی که داریم، با توجه به اینکه تا پایان سال فعلی ۲۰میلیارد دلار ارز ترجیحی برای اقلام اساسی داده می‌شود، با حذف ۲۰میلیارد دلار در سال آینده حدود ۴۰۰هزار میلیارد تومان منابع درآمدی برای دولت ایجاد می‌شود.

اگر همه این مبلغ یارانه شود، می‌توان به هر نفر ۵۵۰هزار تومان یارانه پرداخت کرد. ۱۱۰هزار تومان یک پنجم درآمد حاصل از حذف ارز ترجیحی است و اعلام نشده چهار پنجم دیگر در چه حوزه‌هایی است؛ البته احتمالا برای جبران کسری بودجه استفاده خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: ما این روند را قبول نداریم و معتقدیم بعد حذف ارز ترجیحی نمی‌توان با ۱۱۰هزار تومان آن را پوشش داد و حداقل بین ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان باید به مردم تعلق بگیرد. ۵۰درصد هم می‌تواند مورد استفاده دولت قرار گیرد.

ارکانی با تاکید بر اینکه اجرا پرداخت این یارانه منوط به تصویب قانون لایحه بودجه است، توضیح داد: پرداخت یارانه قاعدتا از ابتدای سال آینده خواهد بود و امسال یارانه جدید نداریم. ۱۱۰هزار تومان پیشنهاد دولت است که به علت ناچیز بودن به قدرت خرید و معیشت مردم لطمه زیادی وارد می‌شود و از نظر نمایندگان قابل پذیرش نیست. پینشهاد مجلس رقمی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان است.

وی در پایان توضیح داد: خط قرمز مجلس و نمایندگان مردم، معیشت است. اینکه ارز ترجیحی به علت مشکلات و مفاسد آن حذف شود، نباید مردم تاوان آن را بدهند./ اقتصاد آنلاین
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار