دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اعلام کرد
فعالیت ۷۰۰ سورتینگ در مازندران/بازدید نمایندگان بهداشت و جهاد از سورتینگ‌های غرب مازندران/کیوی مازندران سالم است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به فعالیت ۷۰۰ سورتینگ در استان، از بازدید نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی از سورتینگ‌های غرب استان گفت که پیرو ماجرای برگشت کیوی از هندوستان انجام شده است.
حسن خیریانپور در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با اشاره به دستور استاندار مازندران مبنی بر بررسی موانع صادراتی و تشکیل کمیته‌ای ویژه در این زمینه، از موارد مختلفی که در مسیر صادرات مشکل ایجاد می‌کنند، سخن گفت.

او بخشی از موانع را تحریم و تحولات بین‌المللی و جابجایی‌های تاثیرگذار روی صادرات، همچنین مسائل ارزی، بازگشت ارز و تعهدات ارزی و در بخش داخلی نیز ازجمله به ورود دلال‌های خارجی در میادین و باغات در بخش مرکبات، وجود برخی دستورالعمل‌ها و تعدد آنها، مسایل حمل و نقل بین‌المللی، و تسهیلات سرمایه در گردش، عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، یکی از موارد موثر در توسعه صادرات را کمیت اقلام کالایی و کشور‌های هدف دانست و گفت: علاوه بر کیفیت کالا؛ بازار پسندی و بسته‌بندی شکیل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا در کمیته رفع موانع صادراتی  برای افزایش اقلام و کشور‌های مقصد صادرات با تقویت دیپلماسی اقتصاد بین‌المللی و ارتقای کمی و کیفی محصولات در داخل، هدف‌گذاری شده است.

خیریانپور ادامه داد: باغداران باید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و با انجام اقدامات ترویجی که از سوی جهاد کشاورزی عنوان می‌شود، نسبت به تولید محصولات باکیفیت و قابل پذیرش برای صادرات اهتمام داشته باشند.

او با قدردانی از تلاش سورتینگ‌داران و سردخانه‌داران مازندران که هم در تنظیم بازار داخلی و هم در رونق صادرات اقدامات خوبی دارند، گفت: در راستای به‌روز شدن این واحد‌ها جهت نگهداری بهینه مرکبات، سایزبندی و بسته‌بندی محصولات نیز تسهیلاتی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار مازندران با اعلام اینکه افزون بر ۱۰ واحد سورتینگ در استان با فناوری جدید و البته در اشل کوچکتر از روماک‌گستر، از تسهیلات دولتی استفاده کرده‌اند و صادرات هم دارند، از سورتینگ‌داران خواست که در نگهداری، سایزبندی، و صادرات نهایت دقت را داشته باشند که فرد یا افرادی، ظرفیت صادرات استان را با اشتباهات خود، خراب نکنند.
 
فعالیت ۷۰۰ سورتینگ در مازندران/بازدید نمایندگان بهداشت و جهاد از سورتینگ‌های غرب مازندران/کیوی مازندران سالم است
خیریانپور همچنین نقش گمرک، قرنطینه، و ظرفیت بالای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران را در امر صادرات بسیار پراهمیت دانست و به موضوع بازگشت کیوی از هندوستان هم گریزی زد. 
 
او در پاسخ به این موضوع، بیان کرد: محصول کشورمان به لحاظ ارگانیک بودن نیز مشکلی نداشت چه اینکه در تولید کیوی کمترین سم یا بدون سم و استفاده از کود‌های ارگانیک مورد توجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اعلام اینکه هندوستان موضوع برگشت کیوی صادراتی ایران را مطرح کرده است، تصریح کرد: این کشور، مشخصاً عنوان داشت که به صورت رندومی از سورتینگ‌های استان بازدید کند، البته اخیرا از وزارتخانه‌های بهداشت و جهاد کشاورزی نیز بازدیدی از سورتینگ‌های غرب استان داشتند که مشکلی نبود.

او ادامه داد: کیوی مازندران به ازبکستان و امارات و روسیه هم صادر می‌شود و مشکلی نیست، آنچه در هندوستان اتفاق افتاد؛ به علت برخی شرایط بین‌المللی و پایین‌آمدن ارزش لیر ترکیه بود که پیرو آن هندوستان مصر شده است از سورتینگ‌های ما بازدید کند.

خیریانپور با بیان اینکه سورتینگ‌ها و سردخانه‌ها مکمل و حلقه اتصال بخش کشاورزی هستند و این حلقه نباید قطع شود، گفت: تسهیلات خوبی نیز از محل اعتبارات اشتغال روستایی، تبصره ۱۸ و منابع دیگر در اختیار آن‌ها قرار دادیم؛ بنابراین نه‌تن‌ها اهمیت آن‌ها را نفی نمی‌کنیم بلکه نهایت حمایت را در این بخش انجام دادیم.

این مسوول، وجود سورتینگ‌ها و سردخانه‌ها را در کنار پایانه‌های صادراتی برای ایجاد اشتغال، تکمیل زنجیره باغداری و کشاورزی، تنظیم بازار و صادرات تاثیرگذار دانست.

او ادامه داد: مگر پایانه صادراتی چه‌قدر ظرفیت دارد؟ سالانه دو میلیون و پانصد تا دو میلیون و هفتصد هزار تن مرکبات در مازندران تولید می‌شود، حال آنکه پایانه صادراتی مُعظم "روماک‌گستر" در فاز یک، ۱۴۰ هزار تن ظرفیت دارد و این نمی‌تواند تمام نیاز زیرساختی صادرات باشد، اما یک ظرفیت مهم استان است و باید به توسعه آن کمک کنیم.
 
فعالیت ۷۰۰ سورتینگ در مازندران/بازدید نمایندگان بهداشت و جهاد از سورتینگ‌های غرب مازندران/کیوی مازندران سالم است
 
معاون اقتصادی استاندار مازندران بیان کرد: ۷۰۰ سورتینگ در استان داریم که هر کدام یک ظرفیت مهم هستند، اتحادیه سورتینگ‌داران در بسیاری از جلسات ازجمله ستاد تنظیم بازار، توسعه صادرات و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حضور دارند و نظرات و راهکار‌های آن‌ها در صادرات و تنظیم بازار مؤثر است.
 
خیریانپور گفت: در آخرین نشست ستاد توسعه صادرات استان، به دنبال تامین ظرفیت تسهیلاتی برای سورتینگ‌داران و صادرکنندگانی بودیم که سردخانه دارند، و این تسهیلات را هم از محل بسته رونق تولید و هم با استفاده از ظرفیت بانک‌ها اختصاص می‌دهیم.

او در بخش پایانی گفتگو، با اشاره به تاثیرات شرایط داخلی، کرونا و تحریم در تقلیل صادرات، به تأکید استاندار مازندران برای اتخاذ تصمیمات و سیاست‌هایی جهت ارتباط بیشتر با کشور‌های حاشیه خزر و اوراسیا در امر صادرات اشاره  و اظهار کرد: علاوه بر تفاهمنامه‌های همکاری، تصمیم داریم که همایش‌های بین‌المللی با عنوان سرمایه‌گذاری و فرصت‌های صادراتی و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان را برگزار کنیم و در کنار آن نیز بازدید‌هایی از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، پایانه‌های صادراتی و شهرک‌های صنعتی را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه ظرفیت‌های اقتصادی بالایی در مازندران وجود دارد، تلاش تمامی فعالان اقتصادی در زنجیره بزرگ صادرات را ستود و اظهار کرد: ممکن است در هر مجموعه اداری و در بین صادرکنندگان، سورتینگ‌داران، و باغداران تعدادی باشند که خارج از ضوابط عمل کنند، اما نمی‌توان زحمات همه فعالان در این بخش‌ها را نادیده گرفت. اهتمام دولت بر این است که شفافیت عملکردی در تمام کسب و کار‌ها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها