دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
کرونا اجازه بازگشت تیم ملی شمشیربازی اپه از مسکو به تهران را نداد.

به گزارش آوای خزر؛ کرونا، با حذف تیم ملی شمشیربازی اپه از اردوی مشترک، به سرمربی و سه ملی پوش اجازه نداد به تهران برگردند.تیم ملی شمشیربازی  که برای  جام جهانی سوچی روسیه، آماده می شود تا برای رنکینگ امتیاز جمع کند، هفته پیش برای تمرین با شمشیربازان روسیه و جمهوری آذربایجان به مسکو رفتند. آنها روز اول حضورشان در مسابقه داخلی روسیه مسابقه دادند و روز اول اردو تست دادند که  با مثبت شدن تست کرونای مهدی فرجی سرمربی تیم ملی و محمد شجاعی آنها به قرنطینه رفتند، دو روز بعد هم تست کنعانی و اتحاد مثبت شد که با این شرایط تیم ملی اپه از ارد گنار گذاشته شد و شمشیربازان در  اتاق هایشان قرنطینه شدند. شمشیربازان برای امروز بلیت برگشت به تهران را داشتند اما با مثبت شدن تست کرونای مهدی فرجی سرمربی، محمدرضایی بزرگ، محمد شجاعی و احمدرضا کنعانی در مسکو ماندند و  تنها محمدرضایی کوچک و وثوقی نماینده وزارت به تهران برگشتند. مهدی فرجی درباره ماندن  در  قرنطینه مسکو می گوید:« ما فعلا گرفتار شده ایم.  البته  خوشبختانه بچه ها خیلی بهتر هستند و هیچ علائمی ندارند.  من هم یکی، دو روزی است که علائم ندارم. انشالله جمعه تست می دهیم و  اگر منفی باشد، به تهران برمیگردیم.»

با اینکه با ابتلای شمشیربازان و سرمربی اپه به کرونا، فرصت تمرین ملی پوشان از دست رفت اما فرجی حرف دیگری می زند:«ببینید شخصا به این اعتقاد دارم که هر اتفاقی میفتد،  خوب است،  چه بد  وچه خوب.درست است که  بچه ها  با ابتلا به کرونا، فرصت تمرین را از دست دادند و خیلی هم حیف شد، اما چقدر احتمال داشت از این هم بدتر  هم پیش بیاید.»

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: