دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
شریعتی در پاسخ به خبرنگاران:
دولت باید خسارت مصرف مازوت را جبران کند
عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره توقف مصرف مازوت در نیروگاه‌ها، تصریح کرد: دولت مجبور است مازوت استفاده کند اما باید خسارت ایجادشده به کشاورزان و مجاوران نیروگاه را جبران کند.

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه 29 دی‌ماه در جمع اصحاب رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر مبنی بر اینکه برای جبران کوتاهی در اجرای درست طرح تنفس جنگل‌ها چه اقدامی انجام شده است، اظهار داشت: طرح تنفس جنگل‌ها، قانون مترقی و خوبی بود اما به‌خوبی اجرا نشد و مزایای بالایی که می‌توانست داشته باشد به ضعف تبدیل شد و علاوه بر بیکاری مشکلات دیگری را ایجاد کرده است.

او ادامه داد: قرار شد که دولت در اسرع وقت، قانون جدیدی را برای جبران نقایص این طرح تصویب کند تا دغدغه مردم کاهش یابد.

عضو خانه ملت در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار ما در خصوص آزادسازی سواحل و عدم تکمین برخی دستگاه‌ها، اظهار کرد: آزادسازی سواحل مورد تأکید مجلس است. در برنامه هفتم قرار شد سازمانی تحت عنوان سازمان عمران سواحل تشکیل شود و ساحل استان به نفع مردم آزادسازی شود و برای بهره‌برداری تفریحی و اقتصادی مورد استفاده قرار بگیرد.

شریعتی درباره تخلف و ترک فعل دستگاه‌های اجرایی نیز به خبرنگار ما گفت: "آنچه در برخی دستگاه‌های اداری پیش آمد را قبول نداریم، هر 15 روز یکبار مجمع نمایندگان با استاندار جلسه دارد. وضعیتی که در دستگاه‌های اداری داریم خوب نیست، مدیران چشم‌انتظار تغییرات هستند و کارها به خوبی پیش نمی‌رود لذا با استاندار مازندران صحبت شد که این تغییرات ظرف چند روز آینده در سطح فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی انجام و شرایط از حالت فعلی خارج شود.

دولت مجبور است از مازوت استفاده کند اما باید خسارت بدهد

او درباره دیگر سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه یکی از شعارهای انتخاباتی شما توقف سوخت مازوت در نیروگاه نکا بوده است و حال آنکه همچنان نیروگاه مازوت می‌سوزاند، اظهار کرد: " در سه - چهار جلسه و جلساتی که آنها را رسانه‌ای نکردیم به این معضل و مشکل در محضر مسوولان مربوطه و حتی رییس جمهور اشاره کردیم. واقعیت این است که دولت مجبور است از سوخت مازوت استفاده کند، اما باید خسارت را به مردم بدهد".

شریعتی ادامه داد: تأکید داریم "حالا که دولت مجبور است از مازوت استفاده کند، و به کشاورزان و مجاوران نیروگاه خسارت وارد می‌کند باید این خسارت را به طریقی جبران کند، لذا آقای رئیس جمهور دستور بررسی دادند که راه‌های جبران نیز پیش‌بینی شود".

دولت باید خسارت مصرف مازوت را جبران کند

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار 50 هزار نفره بیکاران در شرق مازندران، درباره اینکه چه اقدامات سرمایه‌ای برای برون‌رفت از وضعیت فعلی صورت گرفته است، به خبرنگار ما گفت: تعدادی سرمایه‌گذار دعوت شده‌اند و با پروژه‌هایی که دارند، عدد اشتغال آنها قریب به 10 هزار نفر است و با عملیاتی‌شدن این سرمایه‌گذاری‌ها، نگرانی از بابت بیکاری تا اندازه زیادی جبران می‌شود و حتی ممکن از سایر مناطق نیز نیروها بیاوریم".

او با اشاره به تغییراتی که در سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه در سطح فرمانداری‌ها با انتصاب فرماندار بهشهر آغاز شده است، به خبرنگار ما گفت: عزیزانی که انتخاب شدند به نظرم از بهترین فرمانداران هستند. تلاش شده افرادی بیایند که در رده‌های اجرایی و مجلس با هم هماهنگ باشند.

مدیریت کارخانه سیمان به نکایی‌ها برگردد

شریعتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره کارخانه سیمان و مشکلات آن، اظهار کرد: مدیریت کارخانه سیمان باید به نکایی‌ها برگردد و این به عنوان یک مطالبه جدی در حال پیگیری است، برای این صنعت معظم عزیزانی باید بیایند که نسبت به منافع شهر دلسوز باشند.

نماینده مردم شرق مازندران همچنین اعلام کرد: مقرر شد که یک کارخانه جدید باعنوان کارخانه تولید پاکت‌های سیمان برای کل کشور در کنار کارخانه سیمان راه‌اندازی شود که مصوبات قانونی آن از وزرات اقتصاد دریافت شده است.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها