دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
رامسر یا سخت‌سر از شهرهای شمالی ایران با آب‌وهوای گرم و مرطوب در تابستان و معتدل در فصل زمستان سالانه میزبان گردشگران بیشماری است که برای تماشای جاذبه‌های گردشگری، تفریح، مسافرت و کار به این شهر شمالی سفر و با اقامت در کلبه جنگلی رامسر خاطره زیبایی از سفر به رامسر را در دفتر زندگی خود ثبت می‌کنند.

آوای خزر/ رامسر با جاذبه‌ها و چشم‌اندازهای طبیعی متعدد به عروس شهرهای ایران معروف است به همین دلیل مقصد نخست گردشگران در چهار فصل سال به خصوص بهار و تابستان به شمار می‌رود. در این شهر به جای رزرو هتل می‌توانید ویلاهای رامسر را بسته به طبیعت منطقه جنگل و دریا برای اقامت و ساخت یک خاطره رویایی در کنار عزیزانتان انتخاب کنید. اقتصاد این منطقه بر پایه گردشگری، ماهیگیری، کشاورزی و باغداری است. زبان مردم محلی آن گیلگی است که بخشی از مردم این منطقه به زبان ترکی نیز مسلط هستند و زبان فارسی نیز رواج دارد.

جاذبه‌های گردشگری رامسر توریستی ترین شهر ایران

رامسر توریستی ترین شهر ایران جاذبه‌های گردشگری طبیعی زیادی از جنگل تا دریا را در نزدیکی خود دارد که جنگل‌های سر به فلک کشیده آن در رشته‌های کوه‌های البرز زیبایی وصف‌نشدنی را از طبیعت جنگلی به آدمی هدیه می‌دهد؛ وجود مناطق ییلاقی در کنار باغ‌های مرکبات و مزارع سرسبز چای با عطر دلنشین و شالیزارهای برنج روح آدمی را برای ساخت یک خاطره دلنشین در دل سرسبزترین منطقه ایران صیقل می‌دهد.

از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به وجود آبشارهای متعدد، بوستان‌های سرسبز، ساحل زیبا، غارها، چشمه‌ها، آب‌های گرم معدنی، تله کابین رامسر، دریاچه قو، بوستان جنگلی صفا رود، منطقه ییلاقی گرسماسر،  جنگل دالخانی، غار یاغی لوکا، آبشار ایج، آبشار سیاسرت، سد میجران، قلعه مارکوه، موزه عاج رامسر و ... اشاره نمود. گشت‌وگذار در طبیعت و دریا و خرید از بازارهای پر زرق‌وبرق و اقامت در ویلای لاچکری رامسر خاطره‌ای شیرین از سفر به رامسر را در ذهن شما تداعی می‌کند.

بهترین زمان سفر به رامسر

سؤال بیشتر افرادی که قصد سفر به رامسر را دارند این است که بهترین زمان سفر به رامسر و اقامت در کلبه جنگلی رامسر برای ثبت یک خاطره شیرین چه زمانی است؟ در پاسخ به سؤال این افراد باید گفت: چون شهر رامسر به مانند بیشترهای شهرهای شمالی ایران دارای آب‌وهوای شرجی است باید زمانی را برای سفر خود انتخاب کنید که  آب‌وهوا آن در بهترین شرایط خود قرار داشته باشید؛ به همین دلیل بهترین زمان سفر به توریستی ترین شهر ایران اواسط اردیبهشت و همچنین اوایل پاییز است. البته در تمام فصول سال می‌توانید به این منطقه بکر و دیدنی سفر و زیبایی‌های خاص هر فصل را به تماشا بنشینید.

اقامت در بهترین ویلای رامسر

در شهر رامسر هتل‌ها و ویلاهای زیادی برای اقامت مسافران به دلیل توریستی بودن منطقه با سبک و سیاق مختلف ساخته شده است که در طول سفر برای اقامت، تفریح و گردش می‌توانید از کلبه جنگی رامسر تا ویلای لاچکری رامسر را از طریق وب‌سایت مکانچی رزرو و یک شب رویایی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

رامسر؛ توریستی ترین شهر ایران

صنایع‌دستی و سوغات رامسر

در شهر توریستی رامسر صنایع‌دستی مختلفی تولید و عرضه می‌شود که می‌توانید به عنوان سوغاتی آنها را خریداری و به عزیزانتان هدیه دهید. از جمله صنایع‌دستی معروف این شهر می‌توان به محصولاتی نمدی و چوبی، روسری‌های بافتنی ، عروسک‌های بافتنی، حصیربافی، گلیم‌بافی و .. اشاره نمود.

به هنگام گشت‌وگذار در بازار و مناطق مختلف رامسر می‌توانید صنایع‌دستی و سوغاتی‌های این شهر سرسبز را مشاهده کنید.  علاوه بر صنایع‌دستی می‌توانید سوغاتی‌های همچون مربا محلی با طعم بی‌نظیر، ترشی محلی به همراه کلوچه را که از  شهرت بسیاری برخوردار است را به عنوان سوغاتی خریداری کنید. 

موقعیت جغرافیایی رامسر

شهرستان سبز رامسر در استان مازندران قرار دارد که در سمت جنوب آن رشته‌کوه‌های جنگلی سر به آسمان رسیده البرز قرار دارد که از سمت شمال به دریای خزر و  از غرب به چابکسر منتهی می‌شود که از سمت شرق نیز با تنکابن همسایه است. جالب است بدانید که شهرستان رامسر سه شهر و بیش از سه هزار روستا است.

رامسر؛ توریستی ترین شهر ایران

چگونه به رامسر سفر کنیم؟

اگر مبدأ حرکت شما تهران است از دو مسیر جاده چالوس و جاده قزوین می‌توانید خود را به عروس شهرهای ایران برسانید و با تماشای زیبایی‌های این منطقه بکر و رزرو ویلای لاچکری رامسر خاطره‌ای زیبا از سفر به دل طبیعت را در دفتر زندگی خود ثبت کنید. مسیر حرکت از جاده قزوین به رامسر کوتاه‌تر از جاده چالوس است ولی مسیر حرکت از جاده چالوس زیبایی‌های خاص خودش را دارد به همین دلیل بیشتر گردشگران مسیر طولانی و ترافیک جاده چالوس را به جاده خلوت قزوین ترجیح می‌دهند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار