دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
بارها خوانده‌ایم که مصرف نوشابه ضرر دارد اما این نوشیدنی محبوب منافع زیادی دارد. کافی است آن را ننوشیم اما همچنان به صورت روزمره مصرف کنیم.

به گزارش آوای خزر، به نقل از تیپز اند تیریکز، نگهداری مقداری نوشابه کولا در خانه ضروری است؛ اگرچه نوشیدن آن چندان توصیه نمی‌شود اما این نوشیدنی می‌تواند به عنوان ماده تمیز کننده استفاده شود. اسیدیته بالای موجود در کولا آن را برای تمیز کردن وسایل روزمره خانه مناسب می‌کند؛ اما چگونه؟

۱. لکه‌های روغن

نشت روغن از ماشین یا موتور منجر به ایجاد لکه‌هایی زشت در کف پارکینگ یا گاراژ می‌شود. اگر مقداری کولا روی لکه بریزید، پاک کردن آن آسان خواهد شد. بگذارید نوشابه چند ساعتی روی لکه بماند و سپس روغن را به راحتی بشویید.

۲. خط خودکار

چه هنگام نوشتن، چه هنگام بازی کودکان روی فرش، همه ما با رد به جا مانده از خودکار روبرو شده‌ایم. خوشبختانه کولا می‌تواند در اینجا هم کمک کند و این خطوط آزار دهنده را از بین ببرد. کمی از نوشابه را روی لکه بریزید و آن را پاک کنید. سپس با کمک مقداری آب و صابون لکه را شست‌وشو دهید تا مانند برف نرم زیر آفتاب از بین برود.

۳. تمیز کردن توالت

یک نکته قدیمی اما طلایی: نصف بطری کوکاکولا را در توالت بریزید، اجازه دهید یک ساعت بماند و سپس بشویید. با استفاده از فرچه توالت و مایع شوینده به راحتی از شر هرگونه لکه خلاص خواهید شد.

۴. از بین بردن زنگ زدگی

چیزهای کوچک زنگ‌زده را می‌توان یک شب در یک لیوان کولا گذاشت. روز بعد آنها را با پارچه تمیز کنید، دوباره درخشان و نو به نظر خواهند رسید؛ هنگام تمیز کردن دوچرخه نیز مقداری کولا را روی قاب زنگ زده بریزید و آن را با سهولت پاک کنید.

  • ۲ روش میکروب‌زدایی از اسفنج ظرف‌شویی

۵. تابه‌های سوخته

ظرف‌های سوخته بسیار ناخوشایندند و تمیز کردنشان هم کاری دشوار است اما با استفاده از یک قوطی کولا در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید: قوطی نوشابه را در ظرف سوخته بریزید و آن را روی اجاق بگذارید و حرارت را کم کنید تا یک ساعت بجوشد. سپس تابه را مثل همیشه بشویید تا تمیز شود.

۶. دوغاب کپک زده

دوغاب بین کاشی‌های سرویس بهداشتی و آشپزخانه با ظاهر قهوه‌ای رنگش نمای بسیار بدی دارد. اگر از قبل مقداری کولا را با کمک فرچه به کف سرویس بکشید خیلی راحت‌ تمیز می‌شود. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را با فرچه، محکم تمیز کنید.

۷. کتری جرم گرفته

استفاده از کتری یا سماور جرم گرفته باعث کدر شدن چای و قهوه می‌شود. این بار نیز با کمک کولا از شر آهک رسوب کرده در این وسایل خلاص شوید. یک قوطی کولا را در کتری ریخته و اجازه دهید بعد از جوش آمدن سی دقیقه قُل بزند. آن را خالی کنید و ظرف را طبق معمول بشویید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار