دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان خبرداد
افتخاری دیگر از متخصصان مازندرانی/ ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا برای مهار کرونا
کارآفرین نخبه و مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در مازندران از افتخاری دیگر توسط متخصصان این استان خبرداد و گفت: دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا برای مقابله با ویروس کرونا و سایر آلودگی‌های محیطی، در راستای مسوولیت اجتماعی شرکت "اتاکو" با ارتباط معنادار و واقعی صنعت و دانشگاه؛ طراحی و تولید شد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، شرکت اتاکو به مدیریت مهندس محمدباقر محمدزاده از سال ۱۳۸۵ تأسیس شد و در سال ۱۳۹۲ و پس از ثبت رسمی کار خود را آغاز کرد. از ویژگی‌های مهم آن به‌کارگیری نیرو‌های متخصص است که هم‌اکنون افزون بر ۳۰۰ نفر به‌طور مستقیم در سراسر کشور مشغول کار هستند و تعداد نمایندگی‌های آن نیز ۲۱۷ شرکت داخلی و خارجی است.

"اتاکو" با طراحی، ساخت و فروش سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند یا همان کلاچ برقی نام خود را به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان مطرح کرد و پس از آن نیز با طراحی و تجاری‌سازی سیستم ردیاب خودرو GPS معروف شد. از دیگر دستاورد‌های آن می‌توان به ساخت دستگاه‌های اتولایت، فلاشر اضطراری، و سوئیچ کارت اشاره کرد.

ماموریت بزرگ شرکت اتاکوایجاد اشتغال پایدار، توسعه سطح علمی جوانان دانشگاهی، تلفیق دانشگاه و صنعت، ارتقای رفاه عمومی و تامین امنیت اموال شهروندان با استفاده از ساخت ابزار الکترونیکی و مکاترونیک است. مدیرعامل شرکت اتاکو در صدد است تا با گسترش فعالیت‌های خود و ایجاد یک‌هزار شعبه در سطح ایران و کشور‌های همسایه، برای ۳ هزار نفر اشتغالزایی کند.
 
افتخاری دیگر از متخصصان مازندرانی/ ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا برای مهار کرونا

سال گذشته که در جمع تعدادی از همکاران رسانه‌ای به شرکت اتاکو دعوت شدیم، مدیرعامل آن از در حال ساخت بودن یک مجموعه اداری، آموزشی و کارگاهی خبر داد که بتواند فعالیت‌های خود را توسعه دهد و امروز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به ساختمان جدید شرکت دعوت شدیم.

سال گذشته زمانی‌که آقای محمدباقر محمدزاده از اختراعات و تولیدات شرکت می‌گفت؛ در بین تمام آنچه گفته شد؛ شاید کلاچ برقی یکی از پرکاربرترین دستگاه بود که در سراسر کشور نیز طرفداران خاصی پیدا کرده بود و امروز، اما این شرکت در راستای رسالت اجتماعی خود، به تولید دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط دست یافت که فیلتر آن انحصاری در اختیار همین شرکت است.

او از تأییده دستگاه در آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست و سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی گفت که تمامی پروتکل‌ها و استاندارد‌های جهانی و حتی فراتر از آن را رعایت کرده است.
 
افتخاری دیگر از متخصصان مازندرانی/ ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا برای مهار کرونا

این کارآفرین درباره ویژگی‌های دستگاه ضدعفونی‌کننده محیط Air purifier اظهار می‌دارد: این محصول، تعداد باکتری‌های به‌شدت مقاوم را تا ۹۸.۲۸ صدم درصد از بین برد؛ و نکته خیلی مهم این است که این دستگاه ازن ژنراتور و براساس پلاسمای سرد است که به هیچ عنوان به محیط زیست و انسان – اگر کنترل‌شده باشد - آسیب وارد نمی‌کند.

محمدزاده توضیح داد: میزان ازن خروجی از دستگاه براساس استاندارد‌های تعریف‌شده باید ۵۰ ppm باشد، اما این رقم در دستگاه ساخت شرکت اتاکو، تنها ۱۰ ppm است.

او درباره اینکه چه شده است که دستگاه تصفیه‌کننده هوا به این میزان از تصفیه و فوق استاندارد رسیده است، افزود: برای رسیدن به این اتفاق مهم، با متخصصان و اساتید نانو دانشگاه صحبت کردیم و از آن‌ها خواستیم که برای این دستگاه نانوتکنولوژی یک فیلتر مناسب طراحی کنند؛ لذا هزینه تحقیقات و کارشناسی را پرداخت کردیم و در نتیجه یک فیلتر برای دستگاه به صورت انحصاری تولید شد.
 
افتخاری دیگر از متخصصان مازندرانی/ ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا برای مهار کرونا

محمدزاده ادامه داد: این نانوکاتالیست طراحی و در دستگاه تعبیه شد که در واقع یک نانوکاتالیست اکتیو کربن است؛ یعنی جدا از اینکه ازن خروجی را کنترل می‌کند، یک هوای کوهستانی و سالم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت اتاکو بیان کرد: براساس فورتی تستر، ۹۷.۷۴ درصد ذرات معلق در هوا از طریق دستگاه ضدعفونی کننده هوا از بین می‌رود و وقتی این ذرات کوچک‌تر می‌شود و به زیر ۱۰ میکرومتر می‌رسد؛ ۹۶.۱ درصد ذرات تا زیر ۱۰ میکرومتر نیز توسط آن از بین می‌روند. ذرات معلق تا ۲.۵ میکرومتر را ۹۴.۷۸ درصد از بین می‌‎برد.

اما تفاوت این دستگاه با نمونه‌های خارجی چست؟ محمدزاده می‌گوید: برای اینکه بتوانید هوا را تصفیه کنید شیوه‌های مختلفی وجود دارد؛ می‌توانید از "یونایزر" استفاده کنید، اما زمانی‌که دستگاه هوا را مکش می‌کند، اتفاقی که می‌افتد این است که هر نوع میکروب و قارچ را از بین نمی‌برد بلکه آن را به سطح منتقل می‌کند.
 
افتخاری دیگر از متخصصان مازندرانی/ ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا برای مهار کرونا

او ادامه می‌دهد:، اما در پلاسمای سرد به این شکل نیست، پلاسمای سرد باعث نابودی ویروس می‌شود؛ یعنی هوا را مکش و وارد محفظه می‌کند، آنجا فیلتر شده و در مرحله بعد، آلودگی‌ها را منهدم می‌کند و در نهایت با ازن خروجی کنترل‌شده، یک هوای مطبوع و کوهستانی را خواهیم داشت.

این تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت گسترده شرکت اتاکو در سراسر کشور، از موضوع مهمی به نام مسوولیت و رسالت اجتماعی گفت تا بتواند براساس نیاز روز، به مردم خدمات‌رسانی کند.

او همچنین تست‌های انجام‌شده در آزمایشگاه معتمد غذا و دارو و محیط زیست و مطابقت آن با استاندارد‌های مرجع را مبین آن عنوان کرد که"غلظت ثانویه آلاینده‌ها نیم ساعت بعد از استفاده از دستگاه در محیط ۶۰ مترمکعبی از بین می‌رود و نتیجه مذکور در از بین بردن و حذف باکتری "اشرشیاکلی" قابل تعمیم در اثربخشی دستگاه بر روی میکروارگانیسم‌های گرم مثبت و گرم منفی و ویروس کرونا می‌باشد".
 
افتخاری دیگر از متخصصان مازندرانی/ ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا برای مهار کرونا

محمدزاده با اعلام اینکه برای طراحی و تولید دستگاه تصفیه‌کننده هوشمند هوا، افزون بر یک میلیارد تومان هزینه شده است و آمادگی تولید آن را در تیراژ بالا به قیمت، ۱۰ میلیون تومان را داریم، باتوجه به سیستم فروش متفاوت این دستگاه، عنوان کرد که هنوز محصول جدید را به نمایندگی‌ها ندادیم.

این کارآفرین بار دیگر اعلام کرد: دستگاه تصفیه‌کننده هوای محیط، قادر است که گرد و غبار یک فضای ۶۰ متری را در نیم‌ساعت و انواع ویروس‌ها در یک‌ساعت از بین ببرد.

صفحات تاچ، وزن ۲۲ کیلویی، قیمت مناسب، قابل استفاده در تمامی محیط‌ها اعم از خانگی، اداری و صنعتی، عدم نیاز به تعویض فیلتر، شستشوی آسان فیلتر، مصرف برق اندک (کمتر از یک آمپر) و حجم مناسب، ازجمله مزیت‌های دستگاه تصفیه کننده هوا است که مدیر شرکت دانش‌بنیان اتاکو عنوان کرد.
 
افتخاری دیگر از متخصصان مازندرانی/ ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده هوا برای مهار کرونا

او در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اینکه میزان اشتغال حاصل از تولید این دستگاه چقدر است و آیا تماماً ساخت داخل است یا خیر؟ گفت: این دستگاه در داخل طراحی و اجرا شده است. برخی قطعات انحصاری و در اختیار شرکت‌های خارجی است، اما این ایده و خلاقیت ما بوده که از قطعات در ساخت یک محصول دانش‌بنیان استفاده کردیم به طوری‌که فرمول آن را انحصاراً در اختیارداریم.

محمدزاده ادامه داد: هر دستگاه می‌تواند یک اشتغالزایی ایجاد کند. نرم‌افزار و برنامه و فیلتر نانو در انحصار شرکت است و فعلاً ۱۰ دستگاه در روز می‌توانیم تولید کنیم.

این کارآفرین نخبه در بخش پایانی سخنان خود از کم‌توجهی مسوولان نسبت به محصول جدید، با فرمول انحصاری و شاید بی‌رقیب شرکت اتاکو گفت و اینکه ۱۰ روز است می‌خواهد استاندار را ملاقات کند و درباره دستگاه با او حرف بزند، اما نمی‌تواند.

محمدزاده امیدوار است که بتواند از بدنه فایبر گلاس برای دستگاه جدید استفاده کند. حجم دستگاه را کمتر و راندمان آن را بالا ببرد که البته نیاز به یک انگیزه دارد که "معنوی" بوده، و آن حمایت مسوولان استان است.

انتهای پیام/1001/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها