دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
معاون گردشگری مازندران:
نوروز متفاوتی را در ۱۴۰۱ داریم/ اشتیاق به سفر افزایش یافت
معاون گرشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه نوروز متفاوتی را در ۱۴۰۱ داریم، گفت: به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی طی دو سال گذشته، در سال جدید اشتیاق به سفر افزایش یافته است.
"مهران حسنی" امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با اشاره به از سرگیری فعالیت‌های ستاد خدمات سفر استان مازندران متشکل از کمیته‌های دوازده‌گانه، اعلام کرد: دستگاه‌های عضو ستاد موظفند که کمیته‌های خود را در محل دبیرخانه فعال نگه داشته باشند و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دبیرخانه نیز گزارشات را از ستاد‌های شهرستانی و استان دریافت و به ستاد مرکزی ارائه می‌کند.

او با یادآوری اینکه ستاد خدمات سفر مازندران، عملاً از ۲۲ آذرماه فعالیت خود را آغاز کرده است، می‌افزاید: تاکنون سه نشست هماهنگی در این زمینه برگزار شده و بحث نظارت نیز یکی از نکات مهمی‌ست که امسال باید از سوی تمامی دستگاه‌ها مد نظر قرار بدهیم؛ چون در دوران کرونایی هستیم و تاکید مجدد و موکد بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داریم.

ذخیره‌سازی مایحتاج ضروری مردم، کنترل بازار به‌ویژه در غرب استان باتوجه به اینکه قیمت‌های کذایی یا صعود غیرمنطقی قیمت‌ها از سوی برخی کسبه در این مناطق بیشتر است، ذخیره‌سازی و تامین سوخت در جایگاه‌های سوخت مایع و سی. ان جی ها، امنیت، ترافیک، و حمل و نقل عمومی اعم از هوایی، زمینی و ریلی، کشیک‌های نوروزی و اعمال آن از سوی تمامی دستگاه‌ها، ازجمله مهمترین مواردی‌ست که به گفته معاون گردشگری مازندران در نشست با کمیته‌های ستاد تسهیلات سفر استان مورد توجه قرار گرفته است.

حسنی در پاسخ به برپایی نوروزگاه‌ها در استان نیز بیان کرد: در منطقه نمونه گردشگری عباس‌آباد بهشهر با همکاری شهرداری این شهر، نوروزگاه را خواهیم داشت. این اقدام در تمام شهر‌های استان و برخی روستا‌های گردشگرپذیر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در اماکن تاریخی و مکان‌های گردشگرپذیر انجام می‌شود.

این کارشناس‌مسوول گردشگری گفت: تمامی موزه‌های استان در ایام نوروز فعال هستند، بازارچه‌های موقت صنایع دستی نیز برپا خواهند شد.

او با تأیید اینکه باتوجه به افزایش اشتیاق به سفر به دلیل محدودیت‌های کرونایی در دو سال گذشته، نوروز متفاوتی را در ۱۴۰۱ خواهیم داشت و نوع خدمات نیز متفاوت خواهد بود، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود حجم بالای گردشگر را در استان داشته باشیم؛ بنابراین لازم است امکاناتی بهتر و فراتر از دوران کرونا  به‌وجود بیاوریم، دستگاه‌های باید سطح خدمات و نظارت خود را به‌ویژه در حوزه تنظیم بازار و مایحتاج و ارزاق عمومی مردم افزایش دهند

معاون گردشگری مازندران گفت: این مسائل را با کمیته‌های دوازده‌گانه خدمات سفر مطرح کردیم و در همین راستا، حتی به شهر‌هایی که دچار کمبود آب بودند توجه شد تا مدیران مسوول مشکلات را برطرف کنند.

مهران حسنی بیان کرد: معمولاً از ۲۵ اسفند که سفر‌های نوروزی آغاز می‌شود تا چهارم و پنجم نوروز شیب بالای یک میلیون جمعیت را در زائرسراها، خانه‌های مسافر، خانه‌های استیجاری و کمپینگ و احتمالاً مدارس شاهد هستیم.

او ادامه داد: در حال حاضر اسکان در مدارس ممنوع است و تنها با تصمیم ستاد‌های استانی که ریاست آن با استاندار است - اگر ضرورت دیدند – می‌توانیم تعدادی از مدارس، سالن‌های ورزشی، و خوابگاه‌های دانشجویی را برای اسکان گردشگران نوروزی آماده کنیم.

معاون گردشگری استان مازندران درباره چادرخوابی مسافران در ایام نوروز گفت: اعلام کردیم که شهرداری‌ها مکان‌هایی را برای ارائه خدمات اولیه رفاهی به میهمانان نوروزی مشخص کنند به این دلیل که ارائه خدمات و تسهیلات به گردشگر در مقاصد سفر وظیفه اصلی دستگاه‌هاست و باید اتفاق بیفتد.

حسنی می‌افزاید: "نوروز" یکی از رویداد‌های آیینی ایرانیان است و آداب مخصوص خود را دارد، شهر‌ها باید رنگ و بوی تازگی و عید را داشته باشند؛ به‌طور ویژه نشاط و شادی و زیبایی در ورودی شهر‌ها حائز اهمیت است.

او در پایان گفتگو با تأیید اینکه وارد سال ۲۰۲۲ شدیم و به‌طوره ویژه شهر ساری که نماینده ایران در رویداد بزرگ پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در این سال است باید در یک جشن منطقه‌ای سنگ‌تمام بگذارد، اظهار داشت: اکنون وارد این رویداد بزرگ شدیم؛ چون در سال ۲۰۲۲ هستیم و نوروز در واقع فرصتی جهت یک آمادگی جدی برای استقبال از وزیران گردشگری کشور‌های اکو در ۱۴ مهرماه ۱۴۰۱ است که بتوانیم با اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی و نشان‌دادن ظرفیت‌های واقعی تفریحی - توریستی به سایر کشورها، به سمت یک صنعت پویا در گردشگری حرکت کنیم.
 
استان مازندران یکی از استان‌های موفق و فعال بین ستادهای استانی خدمات سفر در کشور است و تا پیش از اپیدمی کرونا سالانه 20 میلیون گردشگر و مسافر را پذیرا بوده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار