دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
گزارش آوای خزر از دومین پروژه تفریحی شهر نیکان
پارک ملت نکا افتتاح شد/ بودجه شهرداری نکا ۳ رقمی شد/ / اختصاص اعتبار ویژه به ساماندهی رودخانه‌های شرق مازندران/ واگذاری طرح دریای نکا دائمی شود
افتتاح پارک ملت نکا به عنوان نخستین طرح تفریحی – توریستی در حوزه شهری، گرچه پایان یک‌دهه انتظار بود، اما آغاز یک راه پرشتاب دیگری برای اتمام سایر پروژه‌های مدیریت شهری‌ست، شهری که حالا بودجه آن برای نخستین‌بار سه رقمی شده است و می‌خواهد در دریا نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.
به گزارش آوای خزر، پروژه پارک ملت و سد لاستیکی شهر نکا امروز با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل مدیریت بحران مازندران، امام جمعه، نماینده، فرماندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی، خیران و معتمدان، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران و کارکنان مجموعه شهرداری و شورای شهر نکا به میمنت اعیاد شعبانیه و در نخستین روز از ماه شعبان‌المعظم، افتتاح شد.

این پروژه که ۱۰ سال پیش کلنگ‌زنی شده بود در پیچ و خم‌های اداری و اعتبارات متوقف ماند و بالاخره شهردار جوان نکا توانست با تجربه و دانش علمی خود به پشتوانه اعضای شورا و حمایت مسوولانی که سیل ویرانگر نکا را هنوز در خاطر دارند؛ با هدف ساماندهی رودخانه‌ها، در مدت ۱۰ هفته عزم جهادی و کار شبانه‌روزی، پروژه را از پیشرفت فیزیکی کمتر از ۴۰ درصد به مرحله تکمیل برساند.

پارک ملت نکا" پس از پارک جنگلی "قُرمرض/قُرممرز" دومین طرح تفریحی – توریستی و در واقع نخستین طرح بزرگ تفریحی – توریستی درون‌شهری نکا است و فاز دیگری از آن نیز امروز کلنگ‌زنی شده است.
 
مردم شهر نیکان مطالبات دیگری هم از خدمتگزاران خود در مدیریت شهری دارند. شهردار نکا نیز درصدد است تا با جدیت و پشتکار، پروژه‌های تدوین و تعریف‌شده را یکی پس از دیگری تحویل مردم دهد.

در مراسم افتتاحیه پارک ملت و سد لاستیکی شهر نکا نکات مهمی از سوی آن‌هایی که پشت تریبون قرار گرفتند مطرح شده است و یکی از مهمترین این نکات، در سخنان غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بود که از اختصاص اعتبار ویژه به ساماندهی رودخانه‌های شرق استان خبر داد.

این خبر، اتفاق مبارکی در جهت ساماندهی رودخانه‌هاست و از سوی دیگر فرصتی برای شهرداران است که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای مازندران به ایجاد پروژه‌های گردشگری در حاشیه رودخانه‌ها بپردازند، این مهم از سوی دیگر سبب حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از رهاسازی زباله و نخاله و فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به رودخانه است.
 
پارک ملت نکا افتتاح شد/ بودجه شهرداری نکا ۳ رقمی شد/ / اختصاص اعتبار ویژه به ساماندهی رودخانه‌های شرق مازندران/ واگذاری طرح دریای نکا دائمی شود
 
برنامه ویژه‌ای برای ساماندهی رودخانه‌های شرق مازندران داریم

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به حضور خود در چندین جلسه شهرداری نکا با آغاز فعالیت مهندسی خلیلی، و اینکه تنها یک راهبرد را در مسیر تحول تعریف کردیم؛ آن راهبرد را "تبدیل نکا به زیباترین شهر مازندران" عنوان و خاطرنشان کرد که پروژه‌های مختلفی در اندازه‌های مختلف برای حوزه شهری نکا طراحی شد که یکی از آن‌ها پارک ملت و سد لاستیکی بوده است.

"غلامرضا شریعتی" ادامه داد: به لطف الهی و با همکاری اداره‌کل آب منطقه‌ای و اداره‌کل مدیریت بحران استان مازندران اقدامات خوبی در ساماندهی رودخانه‌های استان صورت گرفت و ادامه دارد، به طوریکه امکان بسیار خوبی را برای ساماندهی رودخانه‌های حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه دریافت کردیم و از اینرو شاهد افتتاح پروژه‌های ویژه‌تری خواهیم بود.

او با اشاره به سفر رئیس جمهور در هفته آینده، عنوان کرد که طرح‌های بسیار خوبی فراتر از تصور مردم و یک تحول عظیم در حوزه اشتغال شرق مازندران رخ خواهد داد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از اتمام مشکلات شبکه اصلی راه‌های روستایی تا پایان سال ۱۴۰۲ خبرداد که در دستور کار قرار دارد.

شریعتی، پروژه پارک ملت را محصول فعالیت‌های مجموعه شهرداری و شورای شهر عنوان کرد و اینکه روند توسعه با برنامه‌ریزی خوب مدیریت شهری کماکان ادامه دارد.

پارک ملت نکا افتتاح شد/ بودجه شهرداری نکا ۳ رقمی شد/ / اختصاص اعتبار ویژه به ساماندهی رودخانه‌های شرق مازندران/ واگذاری طرح دریای نکا دائمی شود
 
مسوولان با مردم متواضعانه برخورد کنند

امام جمعه نکا در سخنانی با تبریک اعیاد پیش رو، و قدردانی از زحمات خدمتگزاران به نظام که توانستند مسبب افتتاح یک پروژه مهم در جهت نشاط مردم شوند، قدردانی و اظهار کرد: این نعمت‌ها (رودخانه و منابع طبیعی) را خداوند برای آسایش مردم آفریده است و باید شکرگزار باشیم.

"حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی" از ارزش خدمتگزاری گفت و از مسوولان خواست تا با مردم متواضعانه صحبت و رفتار کنند، زیرا وجود مردمان خوب نیز، خود یک نعمت است.

ایشان از همه آن‌هایی که در پدیدآوردن پروژه پارک ملت نکا نقش داشتند قدردانی و اظهار امیدواری کرد که این خدمات، مورد قبول خداوند - که خود آفریننده زیبائی‌هاست- قرار بگیرد.
 
پارک ملت نکا افتتاح شد/ بودجه شهرداری نکا ۳ رقمی شد/ / اختصاص اعتبار ویژه به ساماندهی رودخانه‌های شرق مازندران/ واگذاری طرح دریای نکا دائمی شود
 
تغییرات جمعیتی و اکوسیستم در پروژه‌ها مورد توجه باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران که به نمایندگی از استاندار در مراسم افتتاحیه حضور یافت، به تغییرات جمعیتی، تغییرات سبک و سطح زندگی اجتماعی، و تغییرات اکوسیستمی اشاره کرد و از مسوولان خواست تا به این دگرگونی‌ها توجه کنند و متناسب با این تغییرات زمینه‌های رفاه و نشاط اجتماعی را فراهم آورند.

"رضا علیخانی کوشکک" با قدردانی و دست‌مریزاد به مسوولانی که در تکمیل پروژه سد لاستیکی و پارک ملت نکا دخیل بودند، این دستاورد را از جنبه‌های تفریحی و فراغتی، فضای سبز و نشاط و شادابی عمومی و بستری برای تحرک و ورزش جوانان، خردسالان و سالمندان مورد توجه قرار داد.

او از شهرداران خواست تا نقش خود را در ایجاد زندگی توام با آرامش و آسایش و ایجاد بستر‌های تفریحی و نشاط و شادابی برای مردم فراهم آورده و در کنار آن نیز البته به بحث محیط زیست، توسعه پایدار، و پدافند غیرعامل نیز توجه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران به سه هدف و شعار مهم دولت مردمی آقای رئیسی اشاره و اظهار کرد: دولت سیزدهم به دنبال رفع فقر و محرومیت، توسعه متوازن و پایدار با رعایت عدالت و مساوات، و حل مشکلات مردم در حوزه مسکن، اشتغال، درآمد و رفاه عمومی، است.

پارک ملت نکا افتتاح شد/ بودجه شهرداری نکا ۳ رقمی شد/ / اختصاص اعتبار ویژه به ساماندهی رودخانه‌های شرق مازندران/ واگذاری طرح دریای نکا دائمی شود
 
برنامه‌محوری در نکا را با ابقای شهردار آغاز کردیم

رئیس شورای شهر نکا نیز در سخنانی با اشاره به آغاز طرح سد لاستیکی نکا از زمان شورای سوم و اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد آن انجام شده بود، از ادامه آن در شورای چهارم و نهایتا تکمیل آن در شورای ششم گفت.

سید اسماعیل میری البته سد لاستیکی نکا را بخشی از پروژه بزرگ ساماندهی رودخانه‌های شهر نکا عنوان کرد که با همکاری دستگاه‌های مربوطه، اکنون به یک مجموعه تفریحی – توریستی و ورزش‌های آبی مانند جت‌اسکی، پدالو و قایق‌رانی تبدیل شده است.

او با بیان اینکه سیاست شورای ششم شهر نکا برنامه‌محوری‌ست، تصریح کرد: نخستین قدم برای تحقق این اقدام را با ابقای شهردار جوان آغاز کردیم و دیدیم که در مدت ۵-۶ ماه گذشته، دو پروژه بزرگ در حوزه گردشگری افتتاح شد.

رئیس شورای شهر نکا ادامه داد: این برنامه‌محوری شورا در سایه اتحاد و همکاری اتفاق افتاد، دوستان شورا، هدفی جز خدمتی ندارند و کار‌ها را به‌دور از منافع شخصی و بخشی‌نگری انجام می‌دهند.

میری همچنین از در حال احداث بودن پل "چمازی" در امتداد پروژه پارک ملت خبرداد که بخشی از ترافیک شهری را کاهش می‌دهد.

بودجه شهرداری نکا سه رقمی شد

او ادامه داد: بودجه امسال شهرداری را با ۷۰ میلیارد تومان بسته بودیم، اما از ۱۰۰ میلیارد تومان هم گذشت و برای نخستین‌بار، بودجه شهرداری نکا سه رقمی شده است.

رئیس شورای شهر نکا بیان کرد: شورای شهر، شورای شهرداری نیست و به همین دلیل اقداماتی را خارج از برنامه شهرداری انجام می‌دهیم که مهمترین آن پیگیری مشکل کمبود آب است.

میری تصریح کرد: گرچه شهر نکا به واسطه‌ی آبخوان‌ها غنی است، اما باز هم با مشکل آب مواجه است و به همین دلیل از مسوولان استانی درخواست کمک داریم تا به مطالبه مردم در دستیابی به منابع آبی مطمئن، پاسخ دهند.
 
پارک ملت نکا افتتاح شد/ بودجه شهرداری نکا ۳ رقمی شد/ / اختصاص اعتبار ویژه به ساماندهی رودخانه‌های شرق مازندران/ واگذاری طرح دریای نکا دائمی شود
 
۱۳ هزار مترمربع از طرح پارک ملت نکا رفع معارض شد

شهردار نکا با اشاره به سیل سال ۱۳۷۸ در نکا و خسارات مالی و جانی زیادی که برجای گذاشت، آن را تجربه‌ای بزرگ برای ساماندهی رودخانه‌ها عنوان داشت و اینکه علاوه بر ساماندهی، می‌توان فرصتی برای طرح‌های گردشگری در حاشیه این رودخانه‌ها به ویژه آن‌هایی که از دل شهر عبور می‌کنند، ایجاد کرد.

"مهندس موسی خلیلی" با اشاره به حضور خود طی ۱۷ ماه گذشته به عنوان سرپرست شهرداری و سپس شهردار نکا، یکی از برنامه‌هایش را ساماندهی حاشیه نکارود عنوان کرد که پروژه‌های پل چهارم چمازی، پارک ملت، سد لاستیکی و بوستان شهدای گمنام را در متن خود داشته است.

او با بیان اینکه پروژه پارک ملت به سختی انجام شده است، افزود: تنها ۵ هزار مترمربع در فاز نخست و ۸ هزار مترمربع در فاز دوم رفع معارض شد و این پروژه نهایتا با صرف افزون بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار، به اتمام رسید.

شهردار نکا عنوان کرد: در یکسال گذشته پروژه‌های بزرگی سد لاستیکی، پارک ملت، اتمام ممیزی، و پارک جنگلی قرمرض را داشتیم ضمن آنکه مجوز احداث تفرجگاه در پارک کوهسارکنده را دریافت کردیم.
 
پارک ملت نکا افتتاح شد/ بودجه شهرداری نکا ۳ رقمی شد/ / اختصاص اعتبار ویژه به ساماندهی رودخانه‌های شرق مازندران/ واگذاری طرح دریای نکا دائمی شود
آنچه شهرداری نکا پیشِ رو دارد

ساماندهی مبادی ورودی شهر، ساماندهی آرامستان، تحقق شهری بدون کوچه‌ی خاکی، آزادسازی مسیر سی متری، پهنه‌بندی و بلندمرتبه‌سازی، پارکینگ طبقاتی، احداث پارک نارنجباغ، و تحویل‌گرفتن دائمی طرح دریای مروارید، ازجمله مهمترین اقداماتی است که به گفته مهندسی خلیلی، در برنامه‌های پیش رویِ شهرداری قرار دارد.

او با اشاره به محرومیت شرق مازندران در سه شهرستان و پنج شهر، معتقد است که فضای مشترک برای اقدامات مشترک مانند کمپوست، کشتارگاه، و راه‌های اصلی و فرعی هنوز در این منطقه ایجاد نشده است در حالی که در قالب پروتکل‌های شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها امکان انجام آن وجود دارد.

طرح دریای "مروارید" به طور دائمی در اختیار شهرداری نکا باشد

شهردار نکا در پایان سخنان خود بار دیگر تاکید کرد؛ همکاری مشترک سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوکاه در سه موضوع کشتارگاه، کمپوست، و در اختیار قراردادن ماشین‌آلات شهرداری‌های شرق مازندران که در بحران‌ها ضعیف عمل می‌کنند، باید صورت بگیرد و اختصاص دائمی طرح دریای مروارید به شهرداری نکا نیز مطالبه جدی مردم و مسوولان این شهرستان است.

به گزارش آوای خزر، مراسم افتتاحیه پارک ملت و سد لاستیکی شهر نکا با حضور "قارنلی" هنرمند مازندرانی و "امیر تاجیک" خواننده کشورمان همراه بود. حضور قایق‌رانان در رودخانه نکارود، حضور دوچرخه‌سواران که از پارک "قرمرض" تا پارک ملت را رکاب زدند، و هنرنمایی ورزشکاران پاراموتور ازجمله حواشی قابل توجه این مراسم افتتاحیه بود.
 
تصاویر این مراسم را می‌توانید از طریق آدرس http://www.avayekhazar.ir/000BdU دریافت کنید.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد/
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
0
0
تشکر از مجموعه مدیریت شهری خصوصا شهردار جوان آقای مهندس موسی خلیلی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار