دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
استاندار مازندران خبرداد
توافق اولیه برای اجرای 3 طرح گردشگری در مازندران توسط چینی‌ها/ قرارداد مازندران با چینی‌ها 50 هزار شغل مستقیم می‌آفریند
استاندار مازندران گفت: پیشنهاد استان به یک شرکت دولتی چینی در زمینه اجرای سه طرح بزرگ گردشگری و مدیریت پسماند صورت گرفت و در صورت عقد قرارداد، انفجار تحول در مازندران را با ایجاد اشتغال حدود 50 هزار نفری شاهد خواهیم بود.

به گزارش آوای خزر، سیدمحمود حسینی‌پور نوری امروز یکشنبه 15 اسفندماه در جمع شهرداران استان مازندران در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری نشست وبیناری با یک شرکت دولتی در چین، از توافقات اولیه در زمینه ساخت 3 پروژه مهم حوزه گردشگری و مدیریت پسماند در مازندران گفت که بسیار مورد توجه طرف چینی قرار گرفته است.

او تصریح کرد: زمانی‌که ظرفیت‌های مازندران و محل طرح‌های گردشگری را به گروه هیأت‌مدیره نشان دادیم، مدیرعامل آن شرکت بزرگ با احساسات فراوان عنوان کرد که چه جای فوق‌العاده‌ایست و چه‌طور تاکنون این مکان را ندیده است و انگیزه پیدا کرد تا طرح‌های خود را به سرعت پیاده کند.

نماینده عالی دولت در مازندران نخستین طرح و ماموریت مهم با شرکت چینی را "اتوبان ساحلی" عنوان کرد که از رامسر تا گلوگاه امتداد دارد و توضیح داد که در گذشته در دو نقطه استان مطالعات آن انجام شد، به مرحله تصویب نهایی هم رسید و حتی ردیف بودجه هم برای آن گرفته شد اما اقدامی صورت نگرفت و رها شد.

او ادامه داد که اتوبان ساحلی می‌تواند براساس برآوردهای کارشناسان، 40 تا 50 هزار اشتغال مستقیم ایجاد کند به طوریکه در هر شهری منطقه‌ای را برای اتوبان ساحلی در نظر می‌گیرند.

رئیس شورای اداری مازندران، دومین طرح مورد توافق با شرکت چینی را "مونو ریل" عنوان و اظهار کرد: با طبیعت زیبایی که در مناطق جنگلی استان داریم و جای چنین زیرساخت گردشگری در یک استان گردشگری خالی بوده است و از اینرو به عنوان یک بحث اساسی و زیرساختی بیاد مورد توجه قرار بگیرد.

توافق اولیه برای اجرای 3 طرح گردشگری در مازندران توسط چینی‌ها/ قرارداد مازندران با چینی‌ها 50 هزار شغل مستقیم می‌آفریند

حسینی‌پور نوری ادامه داد: در ایام پیک ترافیک مردم استان و مسافران از نظر تردد با مشکل چند ساعته مواجه هستند اما مونو ریل می‌تواند تا حدی این مشکلات را کاهش دهد. و اتفاقا تخصص شرکت طرف قرارداد نیز در بحث آزادراه و مونو ریل است که بسیار برای استان ما حائز اهمیت است.

استاندار مازندران بیان کرد: سومین موضوع مورد توافق با شرکت چینی را در حوزه پسماند عنوان و تصریح کرد: این موضوع به عنوان یک بسته کلی دیده شده است و حتی طرح‌ها به زبان لاتین ترجمه شد. در یکی دو جلسه نیز مورد بررسی قرار گرفت و به‌زودی تمام اعضای هیأت‌مدیره شرکت چینی برای بررسی نهایی طرح به استان می‌آیند.

او ادامه داد: اگر این قرارداد بسته شود، انفجار تحول در مازندران صورت می‌گیرد، علاوه بر این نیز کارهای بزرگ دیگری داریم؛ در بحث آب شرب استان - که مورد توجه است - در بودجه سفر ریاست جمهوری مبلغ قابل ملاحظه‌ای دیده شده است و بحث مسکن و اشتغال که در فرصت‌های بعدی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/1001/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار