دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
به بهانه سفر رئیس جمهور به مازندران
مردم می‌خواهند امید و نشاط بازگردد/ ناله‌ها و نامه‌ها گوش شنوا می‌خواهد
سفر رئیس دولت سیزدهم به مازندران قطعی شده است. مردم می‌خواهند در این رویداد مهم، کاری شود کارستان. آن‌ها وعده‌های زیادی شنیده‌اند. این‌بار اما امیدوارند. آن‌ها می‌خواهند نامه‌ها و نامه‌هایشان را گوش شنوایی باشد. می‌خواهند امید و نشاط به کار و زندگی‌شان برگردد.
آوای خزر آزاده بابانژاد: سفر رئیس جمهور به مازندران از جمعه هفته گذشته به جمعه‌ای که در پیش داریم؛ موکول شد، سفری که باید به هر صورت اتفاق می‌افتاد و این، از بدیهیات تغییر در دولت‌هاست که روئسای جمهور از تمامی استان‌های کشور بازدید می‌کنند، همچنان که در دوران انتخابات نیز دیدار‌هایی با اقشار مختلف داشتند و از امید‌ها و راهکار‌ها سخن می‌گفتند.

در این سفر‌ها بازدید‌ها و نشست‌های از پیش تعیین‌شده‌ای با هدف بررسی وضع موجود اقتصادی، صنعتی، فرهنگی – هنری، ورزشی، و گردشگری انجام می‌شود و در آن به مهمترین مسائل اقشار مختلف و راهکار‌های پیشنهادی، عملیاتی و در حال اقدام، اشاره می‌شود.

در این سفر قرار است که حجت‌الاسلام رئیسی ابتدا در فرودگاه دشت ناز میاندورود با استقبال مسوولان استانی، اهداف سفر خود را در جمع رسانه‌ها اعلام کند. بازدید‌های مشخصی دارد که تا فردا نهایی می‌شود. دیدار با اقشار و نمایندگان آن‌ها ازجمله صنعتگران، صادرکنندگان، سیاسیون، فعالان اجتماعی، بانوان، ورزشکاران و کشاورزان و ... را نیز در سالن الغدیر سپاه کربلا خواهد داشت و در این دیدار، نمایندگان اقشار صحبت خواهند داشت.

شرکت در شورای اداری و نشست خبری نیز از دیگر برنامه‌های رییس جمهور در سفر به استان مازندران است.

سفر‌های استانی سبب کاهش فاصله بین دولت و ملت و حذف شکاف بین این دو ضلع از جامعه می‌شود. هر اندازه که مردم خود را به مسوولان نزدیک‌تر ببینند و بتوانند بودن واسطه و بدون ترس و واهمه نظرات خود را بیان کنند، امید و اعتماد آن‌ها به دولتمردان بیشتر می‌شود. امید می‌رود که سفر رییس جمهور به مازندران منشأ خیر و برکات فراوانی برای این استان زرخیز باشد.  

بی‌شک، مازندران استانی‌ست با دارایی‌های طبیعی بی‌نظیر، هر فصل آن ترکیبی از چهار فصل است و برای خود کشوری‌ست، بنابراین می‌خواهیم یک هویت همه‌جانبه برای مازندران دیده شود، استانی سرشار از مواهب که به‌ذات دارای قابلیت‌های شاخص در کشاورزی، گردشگری و معدن است. این استان، اما نیازمند صنایع همگام با این قابلیت‌های منحصربه‌فرد است.

اختصاص اعتبارات و امکانات به سمت مازندران، فراهم‌آوردن توسعه پایدار است، زیرا در این سرزمین پُر نعمت، نیروی کار عظیمی نهفته است که از تخصص و دانش در رشته‌های مختلف برخوردارند و خانه‌ای نیست که در آن یک تحصیلکرده در مقاطع آموزش عالی وجود نداشته نباشد. از اینرو مازندران به‌لحاظ دارایی‌های انسانی و مخصص که بزرگترین سرمایه هر کشوری هستند، به‌خوبی و شایستگی برخوردار است.

انتظار می‌رود دولت سیزدهم با اختصاص اعتبارات به طرح‌های نیمه‌کاره در مازندران، و تلاش برای تحقق صدور مجوز‌های کسب و کار، ایجاد تسهیلات و فرصت‌های مناسب به فعالان بخش خصوصی به ویژه صادرکنندگان از طریق درگاه‌های الکترونیک عدالت‌محور، و رفع موانع صادراتی، رونق کسب و کار ایجاد کند و نگرانی را از چهره خانواده‌هایی که رنج بیکاری جوانان عذابشان می‌دهد، بزداید.

دشمن با جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی عظیم به سراغ ارزش‌ها و سرمایه‌های کشورمان آمده است، ضرورت دارد که پروژه‌های فرهنگی‌هنری و ورزشی در جای‌جای کشور و ازجمله مازندران به سرانجام برسد. این طرح‌ها نیازمند اعتبارات هستند و انتظار می‌رود در سفر رییس جمهور به مازندران اعتبارات تکمیلی به طرح‌های فرهنگی، هنری و ورزشی اختصاص یابد تا با افتتاح آنها، جوانان ما پایگاه و جایگاهی برای امید و نشاط، و عزت‌آفرینی داشته باشند.

در بخش محیط زیست و منابع طبیعی و مسئله پسماند نیز مشکلات فراوانی گریبانگیر مردم مازندران است. کمبود نیروی انسانی و تجهیرات باید رفع شود. در مسئله پسماند باز هم نیازمند اعتبارات هستیم تا طرح‌های زباله‌سوز و کمپوست استان به سرانجام برسند.

همچنین در بخش راه‌های مواصلاتی نیز نیازمند تکمیل طرح‌های بزرگ در غرب و شرق مازندران و جاده هراز هستیم. سهم شرق مازندران از آسفالت و بهره‌مندی از جاده‌های ایمن بسیار اندک است و روستا‌هایی هستند که با وجود جمعیت قابل توجه، هنوز جاده دستری آن‌ها ناایمن و بدون زیرسازی و آسفالت است. با توجه به اینکه "راه، محور توسعه است" انتظار می‌رود که اعتبارات این بخش به صورت اساسی دیده شود.

کشاورزی جزءلاینفک از اقتصاد مازندران و بلکه محور اقتصاد این استان است. کشاورزان خواستار حمایت همه‌جانبه دولت در اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت هستند؛ و از سوی دیگر انتظار دارند که دولت در اتخاذ تصمیمات نظارتی و مدیریتی همراه با فصل برداشت به حمایت از کشاورز برخیزد؛ به نحوی که هم از واردات محصولات مشابه جلوگیری شود و هم تولیداتی که به زحمت به دست آمده است با قیمت مناسبی از کشاورزان خریداری شود. از سوی دیگر در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی همگام با ظرفیت‌های کشاورزی نیز با سرمایه‌گذاران این بخش همکاری شود تا در زمان تعیین‌شده بتوانند واحد تولیدی خود را راه‌اندازی کنند.

سازمان‌های مردم‌نهاد نیز دغدغه‌های محیط زیستی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی فراوانی دارند، شاخص‌ترین درخواست‌ها را باید در بخش زیست‌محیطی ببینیم؛ جایی که گاه تصمیمات غیراصولی و شتابزده و بدون در نظر گرفتن اکوسیستم شکننده مناطق گردشگری، نمونه گردشگری و حفاظت‌شده، تبعات بدی را در آینده گریبانگیر طبیعت می‌کند، از اینرو "سمن‌ها" خواستار بازنگری در تصمیماتی هستند که هیچ مشورتی با آن‌ها نشده است.

در بخش گردشگری که ماهیت ذاتی استان مازندران است نیز گزینه‌های زیادی روی میز است. بخشی از آن با حضور استاندار جدید شکل عملیاتی گرفته است ازجمله تاکسی هوایی و تلاش برای راه‌اندازی "مونوریل" و "اتوبان ساحلی". انتظار می‌رود با توجه به اینکه مازندران در آزادسازی سواحل نیز پیشتاز و الگوی سایر استان‌های ساحلی بوده است، تسهیلات و اعتبارات مناسبی در بخش خصوصی و دولتی برای حوزه گردشگری دریایی و استقرار مجموعه‌های تفریحی – توریستی در سواحل زیبای این استان اختصاص داده شود.

آقای رییس جمهور! گفته بودید؛ "قرار نبود که از درد مردم بی‌خبر باشیم"، "قرار نبود که مردم در فشار‌های اقتصادی بی‌پناه بمانند"، "قرار نبود که از آمدن به میان مردم واهمه داشته باشیم"، حال که شما آمدید؛ عزم‌تان را برای دانستن از درد مردم و تلاش برای رهایی اقشار مختلف مردم از درد و رنج‌ها ارج می‌نهیم، از اینکه نسبت به فشار‌های اقتصادی اقشار مختلف آگاهی دارید و برای رفع آن‌ها می‌کوشید، سپاسگزاریم و از اینکه آمدید تا فساد را در کانون‌های اصلی مهار کنید، به شما دست‌مریزاد می‌گوییم.

مردم مازندران این‌روز‌ها از یکدیگر می‌پرسند آقای رییس جمهور در سفرش به این استان چه آورده‌ای خواهد داشت، چه مشکلی از مشکلات استان را به‌زودی حل خواهد کرد، امید‌ها و ناامیدی‌هایی دارند. نامهربانی‌های زیادی دارند، تردید دارند از اینکه کار‌ها درست می‌شود یا نه؟! باز هم، اما امیدوارند نامه‌ها و ناله‌های آن‌ها را گوش شنوایی باشد تا رنج‌ها رخت بربندد و روز‌های شاد بازگردد.

باشد که با تلاش کارگزاران و خدمتگزاران جمهوری اسلامی ایران"یک تحول به این معنا که امید و نشاط را به زندگی مردم بازگردانید"، محقق شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار