دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه برای نخستین بار از حمله روسیه به اوکراین در سه هفته پیش با شی‌ جیپینگ، رئیس‌جمهور چین صحبت خواهد کرد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از رویترز مقامات کاخ سفید می‌گویند بایدن به شی جین‌پینگ درباره تقویت متحدش ولادیمیر پوتین در عملیات جنگی‌اش در اوکراین هشدار خواهد داد.

گفتگوی این دو رهبر در هنگامی انجام می‌شود که واشنگتن هشدار داده است که چین در حال بررسی کمک نظامی به روسیه در جنگ فعلی است و در صورت انجام چنین کمکی شکاف میان پکن و دولت‌های غربی به شدت گسترش خواهد یافت.

این گفتگو  لحظه‌ای تعیین‌کننده هم برای روابط چین و آمریکا و هم برای اوکراین انجام می‌گیرد که نیروهای محلی کم‌شمارش تا به حال مانع از تسخیر بزرگترین شهرهای این کشور بوسیله روسیه شده‌اند.

دولت بایدن به پکن به طور عمومی و خصوصی هشدار داده است که در صورتی که از جنگ روسیه در اوکراین حمایت مادی انجام دهد، با پیامدهای شدیدی مواجه خواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک گردهمایی خبری در واشنگتن در روز پنجشنبه گفت بایدن در گفتگویش با شی تصریح خواهد کرد که چین مسئول هر اقدامی که در حمایت از تهاجم روسیه انجام دهد، خواهد بود و تاوان آن را هم خواهد پرداخت.

بلینکن گفت چین برای استفاده از نفوذش بر پوتین و برای دفاع از قوانین بین‌المللی مسئولیت داشت، اما ظاهرا پکن «در حال حرکت در جهت مخالف» است.

بلینکن گفت: «ما نگران هستیم که آنها در حال بررسی کمک مستقیم به روسیه با فرستادن تجهیزات نظامی هستند» و برای نخستین بار رسما گزارش‌های قبلی در واشنگتن در این باره را تایید کرد.

مسکو درخواست کمک نظامی از چین را انکار کرده است و وزیر خارجه چین این گزارش‌ها را «دروغ‌پراکنی» نامیده است.

چین تا به حال از محکوم کردن عملیات روسیه یا تهاجم خواندن آن پرهیز کرده است. با اینکه پکن می‌گوید تمام ارضی اوکراین را به رسمیت می‌شناسد، اما می‌گوید روسیه هم نگرانی‌های امنیتی مشروعی دارد که باید به آنها پرداخته شود.

بایدن و شی پیش از رسیدن به رهبری کشورهای‌شان دیدارهای بسیاری داشته‌اند، اما از هنگام به ریاست‌جمهوری رسیدن بایدن دیدار رودروروی نداشته‌اند. این چهارمین مکالمه 

واشنگتن قصد داشته است که رابطه‌ با چین را به عنوان نوعی همزیستی رقابتی تعریف کند، اما اعلام همکاری «نامحدود» راهبردی چین بار روسیه در ماه گذشته و موضع کشور در برابر بحران اوکراین این ایده را به زیر سوال برده است.

هنوز معلوم نیست که بایدن در صورت حمایت نظامی چین از روسیه به چه اقدامی دست خواهد زد، اما تحریم پکن از نوع تحریم‌های گسترده اعمال‌شده بر روسیه پیامدهای شدیدی برای آمریکا و اقتصادهای جهانی خواهد داشت، چرا که چین دومین اقتصاد بزرگ و بزرگترین صادرکننده جهان است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها