دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
روز نخست نوروز ۱۴۰۰۱ در مناطق محروم نکا – ۴
استاندار مازندران: مردم هزارجریب در جاده‌های روستایی امنیت جانی ندارند/ هزارجریب نکا به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود
استاندار مازندران در سفر نیم‌روزی خود به نکا با ظرفیت‌ها و کمبود‌های بخش هزارجریب به‌ویژه جاده‌های ناایمن که مردم در آن امنیت جانی ندارند، مطلع شد و تاکید کرد که مطالبات مردم روستا را پیگیری می‌کند. او همچنین از مردم این منطقه خواست که همت داشته باشند وهزارجریب را به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کنند.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور نوری روز دوشنبه اول فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در بازدید میدانی از مناطق محروم روستایی بخش هزارجریب نکا، در جمع مردم روستای "کچپ" با اشاره به اقداماتی که در گذشته انجام شده است، یکی از کار‌های ماندگار را توجه به روستا‌ها عنوان و آن را بی‌نظیر توصیف کرد.

او ادامه داد: "به‌عنوان یک فرد مطلع و نه روایتگر که از کشور‌های اطراف به‌واسطه‌ی شغل خود، بازدیدی داشته‌ام، روستا‌های آن‌ها را در وضعیت نامناسبی و با فاصله زیاد از شهر‌ها دیده‌ام".

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در ایران باوجود همه سختی‌ها و کمبودها، اما نظام اسلامی به مباحث روستایی توجه کرده است، این را نیز به گفته‌اش افزود که ما تا نقطه اطمینان و عدالت در بخش‌های شهری و روستایی نرسیده‌ایم و تلاش می‌کنیم فاصله‌ای که تا رسیدن به قله عدالت است را کم کنیم.

حسینی‌پور نوری ادامه داد: مشکل مهم کشور معیشت و اشتغال است و از دلایل آن، یکی تحریم و بستن امکانات رشد و توسعه بر ایران و دیگری نیز فعال‌شدن نیرو‌های نفوذی در  جریان اقتصادی بود به‌طوریکه این جریان در دست تفکر غرب‌گرا و لیبرالیسم بوده‌است.
 
استاندار مازندران: مردم هزارجریب در جاده‌های روستایی امنیت جانی ندارند/ هزارجریب نکا به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه اکنون با رای مردم، رییس جمهور مردمی روی کار آمده است و با کار شبانه‌روزی به دنبال رفع مشکلات و تحقق اهداف توسعه‌ای کشور است، از اولویت‌های مهم این دولت را نگاه ویژه به روستا‌ها عنوان و راهکار‌هایی را برای توسعه روستا‌های مازندران ارائه کرد.

اقتصاد روستا فعال شود

حسینی‌پور نوری بر فعال‌شدن اقتصاد روستا تاکید و تصریح کرد: روستا‌های ما نباید نیازمند باشند، باید براساس درآمدی که ایجاد می‌کنند خودشان را اداره کنند، لذا برای این کار برنامه‌ریزی کردیم.

رییس شورای تامین مازندران با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری که با نگاه به تولید دانش‌بنیان است، گریزی به خاطرات خود در سال ۱۳۵۶ زد که یک گروه ۱۵ نفره آمریکایی در بخش "بلده" نور از ابتدای بهار تا پاییز چادر زده بودند و به تحقیق درباره گیاهان دارویی پرداختند.

او ادامه داد: آن‌ها دارای آزمایشگاه و امکانات بودند و متوجه شدیم که بعد‌ها ۷ نوع گیاه وحشی را شناسایی کردند که در مبارزه با سرطان بوده است.
 
استاندار مازندران: مردم هزارجریب در جاده‌های روستایی امنیت جانی ندارند/ هزارجریب نکا به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود
ظرفیت‌های روستا شناخته شود

استاندار مازندران با بیان اینکه در روستا‌ها ظرفیت‌های عظیمی داریم و شورا‌ها و دهیاران باید به آن توجه کنند، معتقد است که نباید وقت شورا و دهیار را برای مسائل سطحی بگذاریم؛ جوانان روستا باید جمع بشوند و ابتدا یک شرکت تعاونی تشکیل بدهند.

حسینی‌پور نوری خطاب به مردم هزارجریب گفت: "اختلافات کنار گذاشته و ظرفیت‌های روستا شناخته شود. ما از شما حمایت و به شما در تشکیل تعاونی و طرح‌های اقتصادی روستا کمک می‌کنیم".

آسفالت هزارجریب تا پایان تابستان انجام شود

او تأکید کرد که بحث آسفالت هزارجریب نکا باید تا تابستان امسال حل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در دنیا از محیطی مانند هزارجریب ثروت تولید می‌شود، از دستگاه‌های مربوطه خواست تا پای کار بیایند و ببینند چه امکاناتی و چه صنایع کوچکی باید طراحی شود که نیاز جوانان تامین کند.
 
استاندار مازندران: مردم هزارجریب در جاده‌های روستایی امنیت جانی ندارند/ هزارجریب نکا به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود
هزارجریب استعداد بالایی در تولید گندم دارد

رییس شورای اداری مازندران با اشاره به سخنان نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه مبنی بر اینکه هزارجریب نکا به تنهایی می‌تواند گندم مازندران را تامین کند، گفت: چرا در حالی که چنین ظرفیت‌هایی داریم و برخی از جوانان ما در همین روستا‌ها بیکار هستند، سیلو‌های بندرامیرآباد باید پر از گندم خارجی باشد؟ یک زمانی امکانات نبود، اما روستا مولد بود، اکنون که امکانات آمده چرا نباید تولیدات روستا بیشتر باشد؟

هزارجریب باید به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود

این مسوول با بیان اینکه جوانانی که از روستا رفته‌اند باید برگردند و احساس مسوولیت کنند، ادامه داد: روستا سرزمین آباد و اجدادی آنهاست. باید احساس تعلق کنند، کشاورزی و دامپروری باید صنعتی بشود. جوانان باید هزارجریب را به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کنند و این کار با تلاش و اراده، امکانپذیر است.

استاندار مازندران همچنین در جمع مسوولان و مردمی که در مسجد روستای "ولام‌ده" در جلسه شورای بخش هزارجریب حاضر بودند، بیان کرد: در حکمرانی اسلامی ارتباط بین مردم و مسوولان ارتباط همدلی و همگرایی و متناسب با ارزش‌های اسلامی است.

نماینده عالی دولت در مازندران که سخنان خود را پس از ارائه گزارش بازدید توسط چند تن از مدیران کل و دهیاران آغاز کرد، به موارد مهم و اصلی این گزارشات اشاره کرد.
 
استاندار مازندران: مردم هزارجریب در جاده‌های روستایی امنیت جانی ندارند/ هزارجریب نکا به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود
مردم هزارجریب در جاده‌های روستایی امنیت جانی ندارند

او با اشاره به بازدید میدانی خود از جاده‌های روستایی که به اتفاق نماینده مردم نکا، معاون عمرانی استانداری، و فرماندار نکا انجام داده است، اظهار داشت که مردم نباید لنگ رفت و آمد در جاده باشند. امروز به عنوان یک مسوول خجالت کشیدم که وضعیت راه‌ها به گونه‌ای است که مردم امنیت جانی ندارند.

حسینی‌پور ادامه داد: برخی از جاده‌ها امکان رانش دارد و حتی باید بسته بشود. ما مسوول امنیت مردم هستیم. برای کم کردن این فاصله، یکی از  راه‌ها گفتمان است، لازم است که نظام‌مسایل این بخش را بشنویم. باید با هم حرف بزنیم و برای اتخاذ تصمیم اقدام کنیم.

او با بیان اینکه خدمات بسیار ارزشمندی برای روستا‌ها انجام شده است، گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما این است که بخشی از خدمات را خیلی فوری در اختیار مردم قرار بدهیم؛ مثلا جاده یک امر بدیهی و اولیه است که زیربنای توسعه‌های بعدی است و باید در اولویت اول ترمیم شود. بخشی از آن‌ها که رانشی است باید تغییر پیدا کند، چون ارزش و صرفه ترمیم ندارد.

استاندار مازندران ادامه داد: بخشی از جاده منتهی به روستای ولام‌ده  پاسخگوی رفت و آمد ماشین‌های سنگین نیست. باید کار احداث جاده جایگزین تا پایان امسال تمام بشود و در اختیار مردم قرار بگیرد.
 
استاندار مازندران: مردم هزارجریب در جاده‌های روستایی امنیت جانی ندارند/ هزارجریب نکا به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود
تکمیل طرح گازرسانی به هزارجریب نکا تا خرداد امسال انجام شود

حسینی‌پور با اشاره به اینکه مدتهاست به این منطقه گازرسانی شده، اما تعدادی روستا از این نعمت بهره‌مند نشده‌اند، گفت: روا نیست که یک تعداد گاز داشته باشند و یک عده محروم باشند؛ لذا از آقای مایلی مدیرعامل شرکت گاز استان خواستم که تا ۱۴ خرداد امسال، گازرسانی به چند روستا باید تمام شود.

تا پایان ۱۴۰۱ مشکل آبرسانی هزارجریب حل شود

رییس شورای اداری مازندران، بحث آب شرب را نیز موضوع مهمی عنوان کرد که با سلامت مردم سر و کار دارد، و از شرکت آب منطقه‌ای استان خواست که تا پایان امسال مشکل آب کل این منطقه را حل کند.

خدمات اورژانس جاده‌ای در هزارجریب نکا مستقر شود

نماینده عالی دولت در مازندران، دیگر مطالبه مردم بخش هزارجریب را نبود یک پایگاه اورژانس جاده‌ای در منطقه عنوان و از دکتر غلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواست تا این مشکل را حل کند.

آوای خزر: دکتر غلامی تحقق این مطالبه را نیازمند انجام یک پروسه اداری دانست که ابتدا باید کد مربوطه از وزارت بهداشت، درمان دریافت شود. اما این قول را داد که تا آن زمان، سعی می‌کنیم خدماتی را اختصاص بدهیم.

او همچنین پیشنهاد داد که یک مسیری را هلال احمر و یک مسیر را اورژانس ۱۱۵ برای خدمات امداد و نجات در نظر بگیرد.
 
استاندار مازندران: مردم هزارجریب در جاده‌های روستایی امنیت جانی ندارند/ هزارجریب نکا به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود
سه نقطه از هزارجریب برای فرود بالگرد امداد و نجات آماده‌سازی شود

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در تاریخ، سه بالگرد امداد و نجات به مازندران آوردیم و تا پایان سال نیز  یک بالگرد جدید امداد و نجات را خواهیم داشت، از مسوولان مربوطه خواست تا سه نقطه در هزارجریب را برای فرود بالگرد امداد و نجات برای مواقع اضطراری در نظر بگیرند.

عملکرد بنیاد مسکن در هزارجریب مناسب نیست/ بنیاد مسکن نیازمند مدیرکل بومی است/ شکایت‌های مردمی زیادی از بنیاد مسکن داشتیم

حسینی‌پور با بیان اینکه بنیاد مسکن باید تمامی مأموریت‌های خود را به این منطقه بیاورد، از عدم رضایت خود نسبت به عملکرد بنیاد مسکن در هزارجریب گفت و باتوجه به اینکه مدیرکل بنیاد مسکن استان در بازدید‌های روز نخست عید حضور نداشت، یادآور شد؛ "وقتی رییس غیربومی می‌گذاریم همین می‌شود، بنیاد مسکن باید مدیر بومی داشته باشد. مسوولیت در بنیاد مسکن سنگین است".

او ادامه داد: امروز شکایت‌های زیادی را مردم این منطقه با بنیاد مسکن داشتند. از اینکه روز عید را آمدیم منتی بر مردم نداریم. وظیفه است. شما مردم منت بر ما گذاشتید که آمدید.

استاندار مازندران با بیان اینکه این مردم چیز زیادی نمی‌خواهند و یک مورد درخواست نامربوط نداشتیم، افزود: ما وظیفه خود را درست انجام ندادیم؛ مطالبه مردم برای داشتن امکانات آب، برق، گاز، جاده و مدرسه، مطالبه به‌حق است و دولت باید این زیرساخت‌ها را برای مردم آماده کند.

گندم به مثابه موشک است

حسینی‌پور، بخش هزارجریب را بی‌نظیرترین و اقتصادی‌ترین منطقه عنوان کرد که به عنوان نمونه خاک آن بهترین خاک برای کشت گندم و ذرت است.

او گندم را به مثابه موشک توصیف کرد از این جهت که یک امنیت است؛ امنیت غذایی؛ و معتقد است که وقتی خداوند به ما در این منطقه بهترین خاک را داده است و می‌تواند به تنهایی گندم مورد نیاز استان را تأمین کند، چرا به سمت تولید این محصول نرویم؟!

استاندار مازندران به حضور مدیرکل جهادی جهاد کشاورزی مازندران در بازدید از روستا‌های هزارجریب اشاره و اظهار کرد: ایشان از وقتی که آمدند، بخشی از مشکل نهاده‌های دامی استان حل شد چرا که نهاده بود و نمی‌دادند.
 
استاندار مازندران: مردم هزارجریب در جاده‌های روستایی امنیت جانی ندارند/ هزارجریب نکا به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود
کارخانه کوچک صنایع بسته‌بندی و خشک‌کن گیاهان دارویی در هزارجریب ساخته شود

رییس شورای تامین استان مازندران به مصرف زیاد گل‌گاوزبان در کشور – به دلیل خاصیت آرام‌بخشی آن – اشاره‌ای داشت و با توجه به استعداد منطقه در کشت این گیاه دارویی، از جوانان محل خواست تا تولید گل گاوزبان دنیا را دست خودشان بگیرند.

او خطاب به مردم هزارجریب گفت: فرزند خود را به شهر می‌فرستید که کارمند شود، اما استخدام دولتی نداریم یا اینکه شغلی به دست بیاورد، اما پول مکفی برای گذران زندگی به دست نمی‌آورد در صورتی‌که اگر در همین روستا باشد و کار انجام دهد درآمد مناسبی خواهد داشت.

او با توجه به درخواست مردم برای ایجاد صنایع تبدیلی در بخش گیاهان دارویی، از نماینده مردم نکا خواست که در جهت ایجاد یک کارخانه کوچک بسته‌بندی و خشک‌کن در هزارجریب اقدام کند.

دهیاران پیگیر اقتصاد روستا باشند

استاندار مازندران ماموریت سنگین برای دهیاران را در این دانست که هر دهیار باید اقتصاد روستا را دنبال کند و اینکه اقتصاد روستا از شهر بیشتر شود، یک شعار نیست چرا که سخت‌ترین محور‌های جبهه را همین بچه‌های روستایی رفتند، و اگر شما اراده کنید، نصرت با خداست.

هنرستان فنی حرفه‌ای متناسب با نیاز هزارجریب راه‌اندازی شود

حسینی‌پور نوری یکی دیگر از نیازمندی‌های مهم روستاییان بخش هزارجریب نکا را ایجاد یک هنرستان فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز منطقه عنوان کرد که بیایند و به بچه‌ها آموزش بدهند و آن‌ها برای توسعه روستا تلاش کنند.
 
استاندار مازندران: مردم هزارجریب در جاده‌های روستایی امنیت جانی ندارند/ هزارجریب نکا به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود
دیدار با خانواده شهید فتاحی

به گزارش آوای خزر، روز دوشنبه اول فروردین‌ماه ۱۴۰۱، استاندار مازندران و ۲۰ مدیرکل استان به تفکیک - هر کدام سه روستا - از ۶۳ روستای بخش هزارجریب نکا بازدید و به بررسی ظرفیت‌ها و مطالبات روستا‌ها در نشست با اهالی و دهیاران و شورا‌ها پرداختند. استاندار مازندران همچنین در روستای "ولام‌ده" به دیدار خانواده شهید دفاع مقدس، شهید جعفر فتاحی رفت.

استاندار مازندران نیز در سه روستای "چَلمردی"، "ولامده" و"کچب"، متوقف شد و با دهیار و شورا‌های محل درباره مشکلات و مسائل آن‌ها صحبت کرد. نشست نهایی و شورای بخش هزارجریب نیز در روستای "ولامده" برگزار شد.

استاندار و هیات همراه در سفر ۱۵ ساعته، به طور ویژه جاده‌ها را مورد بررسی قرار دادند. در مسیر نیز از چند واحد گردشگری بازدید کردند و برای مطالبات مدیران واحد‌ها دستوراتی دادند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: