دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران چشمه سورت را یک ظرفیت مهم برای ثبت در فهرست میراث‌جهانی معرفی کرد.
به گزارش آوای خزر، مهدی ایزدی در جریان بازدید از چشمه باداب سورت در بخش چهاردانگه ساری گفت: از نزدیک جریان حفاظت و احیاء این جاذبه طبیعی و گردشگری را بررسی کردم.
 
او با اشاره به وجود چند چشمه آب شور، آب گازدار در باداب‌سورت ادامه داد: این جاذبه طبیعی با ۸ چشمه پس از دماوند، دومین اثر طبیعی ثبت شده‌ کشور است.
 
ایزدی درباره احیای باداب‌سورت گفت: در گذشته گردشگران و مردم بومی برای آب‌درمانی یا بهره‌برداری از آب چشمه از آن استفاده می‌کردند، اما در مدیریت جدید و فعال بخش خصوصی و با نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همکاری آب منطقه‌ای شاهد تغییرات امیدوارکننده‌ای بوده‌ایم.
 
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: امکانات خوبی از قبیل به‌روزرسانی اینترنت منطقه به 4G و کاشت بیش از ۸ هزار نهال در منطقه و همچنین امکانات خدماتی مانند سطل زباله، بوفه‌ غذا و خوراکی، ساخت و جداسازی سرویس‌های بهداشتی، راه‌اندازی باجه بلیت‌فروشی، احداث دروازه‌های ورودی برای پیشگیری از ورود خودرو مسافران، احداث پلکان در مسیر پیاده‌روی و حضور ۲۴ ساعته گروه حفاظت از مهم‌ترین اقدام‌های یک سال اخیر است.
 
ایزدی گفت: در بازدید از چشمه سورت شهرستان ساری از گردشگران تفاوت شرایط قبلی و فعلی را جویا شدم، شرایط خوبی است و مجموع نظرات نسبت به این واگذاری مثبت بوده و این اقدامات ما را به ثبت جهانی این ظرفیت نزدیک خواهد کرد./خبرانلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار