دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
فرماندار نکا:
آمارسازی از مشکلات کشور است/ برنامه‌ریزی دقیق، آمار صحیح می‌خواهد
نماینده عالی دولت در نکا از مشکلات آمارسازی در کشور گفت و به مدیران این شهرستان تاکید کرد که از آمار‌های ساختگی پرهیز کنند و با ارائه آمار صحیح، این مجموعه را در برنامه‌ریزی دقیق یاری کنند.
به گزارش آوای خزر، عبدالرضا بابایی امروز دوشنبه ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در نخستین نشست شورای اداری شهرستان نکا با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم کشور که مسوولان را در گرفتن تصمیمات صحیح دچار چالش می‌کند، آمارسازی است، از مسوولان نکا خواست تا با ارائه آمار و عملکرد درست، فرمانداری را در برنامه‌ریزی‌های شهرستان یاری دهند.

او با بیان اینکه "گزارشی نمی‌خواهیم که فرماندار خوشش بیاید بلکه گزارش دقیق و مستدل می‌خواهیم تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم"، تأکید کرد که "آمار پایینِ دقیق را بر آمار بالای ساختگی ترجیح می‌دهم".

نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به بازدید استاندار مازندران از مناطق محروم بخش هزارجریب نکا، اظهار داشت که مسوولان باید از وضعیت آب، برق، گاز، بهداشت و سایر خدمات و زیرساخت‌های موجود در تمامی ۶۳ روستای این بخش گزارش دقیق ارائه کنند.

بابایی معتقد است که اگر توسعه، متوازن و عادلانه نباشد زیر سوال هستیم، بار دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان شهرستان خواست تا آمار‌های آن‌ها از حوزه‌های تخصصی شفاف و دقیق باشد.

رئیس شورای اداری نکا با اشاره به اینکه به سال مالی جدید نزدیک می‌شویم و کمیته برنامه‌ریزی باید از همین حالا کار خود را به صورت دقیق آغاز کند، اشاره‌ای به لیست‌شدن آمار پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرستان داشت که در بحث اعتبارات و تخصیص‌ها بتوان اولویت‌های شهرستان را مشخص کرد.
 
آمارسازی از مشکلات کشور است/ برنامه‌ریزی دقیق، آمار صحیح می‌خواهد
او با یاد کرد اینکه نکا شهر عالمان و اندیشمندان است و باید دارای کمترین معضلات اجتماعی باشد، از وجود مشکلات جدی در این زمینه گفت و اینکه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید برای فعالیت‌های خود پیوست فرهنگی داشته باشند.
 
پرهیز از پاسکاری مشکلات مردم

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستردگی کار فرمانداران و مدیران، عنوان کرد که اگر مشکلی به دست دهیار حل می‌شود، نباید به سمت بخشدار فرستاده شود و اگر مشکلی به دست بخشداری حل می‌شود نباید به سمت معاونان فرماندار برسد و به همین ترتیب، نباید از فرماندار توقع داشته باشیم که مشکلات همه مردم را حل کند بلکه به هر اداره و سازمانی که مراجعه می‌کنند مشکلات آن‌ها باید در همان نقطه ورود، حل شود.
 
رئیس شورای تامین نکا از دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار خواست تا دقت نظر بیشتری روی قیمت‌ها داشته باشند و در همین ارتباط، به بازدید استاندار مازندران از میدان میوه و تره‌بار شهر ساری و تفاوت قیمت‌ها در بازار و میدان‌بار، اشاره‌ای داشت.

توجه به بیت‌المال در ادارات

رعایت بیت‌المال از دیگر تأکیدات فرماندار نکا در نخستین نشست شورای اداری این شهرستان بود و در تصریح آن گفت که تمامی ثانیه‌های ما مسوولان در ادارات، بیت‌المال است، چون به واسطه حضور در آن مجموعه حقوق دریافت می‌کنیم؛ و البته که در حفظ بیت‌المال باید جدیت کرد و از ریخت و پاش‌ها در ادارات پرهیز شود.
 
آمارسازی از مشکلات کشور است/ برنامه‌ریزی دقیق، آمار صحیح می‌خواهد
بابایی از مسوولان خواست تا نظم و ترتیب را در حوزه کاری خود رعایت کنند به این سبب که نظم از یک‌سو سفارش دین است و از سوی دیگر اگر مدیری نظم و ترتیب نداشته باشد، در واقع یکی از مولفه‌های مدیریت را ندارد.

او توجه به رعایت شعائر در ادارات را ضروری دانست و همچنین اشاره‌ای به فعالیت ستاد‌های اقامه نماز در ادارات داشت و عنوان کرد که این ستاد‌ها صرف نام نیست بلکه باید به معنای واقعی هداف ستاد محقق شود.

نماینده عالی دولت در نکا با یاد کرد شعار سال ۱۴۰۱ که از سوی رهبر انقلاب به نام تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، اظهار داشت: بیش از تبلیغ در این زمینه نیاز به اقدام عملی در حوزه تولید و اشتغال داریم؛ لذا دبیرخانه علمی و پژوهشی با جلب نظر حوزه تولید را در شهرستان راه‌اندازی می‌کنیم تا شعار رهبری در دستگاه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی شود.

بابایی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به مصوبات سفر استاندار مازندران به بخش هزارجریب پیگیری لازم را داشته باشند به این سبب که مردم منتظر تحقق مطالبات خود هستند.

شورای اداری و فرصت ارائه نظر به مدیران

‌به گزارش آوای خزر، در نخستین نشست شورای اداری شهرستان نکا در سال ۱۴۰۱، ابتدا فرازی از وصیت‌نامه "شهید جعفر فتاحی" توسط سید رسول موسوی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نکا خوانده شد و پس از آن امام جمعه نکا با تبریک نوروز و پیش‌رو بودن ماه مبارک رمضان، سال خوب و پر خیر و برکتی را برای مردم ایران و شهرستان نکا، از خداوند خواستار شد.
 
آمارسازی از مشکلات کشور است/ برنامه‌ریزی دقیق، آمار صحیح می‌خواهد
حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی‌لایینی از برگزارکنندگان نشست شورای اداری خواست که " فرصتی به همه اعضای جلسه که حرفی دارند، داده شود و این نباشد که همیشه چند نفر صحبت کنند و بقیه شنونده باشند، بلکه هر مدیری اگر صحبتی، انتقادی و اعتراضی دارد عنوان کند و تنها مستمع نباشد".

ضرورت جدیت در حفاظت فیزیکی ادارات

فرمانده سپاه نکا در سخنانی اشاره‌ای به سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین داشت و عنوان کرد که سپاه در این زمینه هم برنامه دارد و هم از تولیدات دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین حمایت می‌کند.

سرهنگ علی نجفی با اعلام بخشی از برنامه‌های سپاه نکا در ارایه خدمات به مردم در سال ۱۴۰۰، از ادامه این روند در سال جدید گفت.

او با اشاره به گزارش سرقت‌هایی که در ادارات صورت گرفته است، از مدیران ادارات خواست که تمهیداتی را جهت حفاظت از اداره متبوع خود داشته باشند، چون سرقت از ادارات کم نیست و این را هم گفت که هر چقدر در زمینه حفاظت فیزیکی از مجموعه کاری خود هزینه کنیم، در واقع سرمایه‌گذاری است.

رمضان حسینی رییس اداره کمیته امداد نکا دیگر مسوولی بود که در این نشست صحبت کرد. او با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۱۱ خانواده مددجو زیر پوشش کمیته امداد نکا هستند، اعلام کرد که ۸۰ دانشجو، ۵۵۰ دانش‌آموز و ۱۳۰ یتیم در بین مددجویان هستند.

او در ادامه، چکیده‌ای از عملکرد اداره کمیته امداد نکا در بخش تسهیلات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی در سالی که گذشت را بیان کرد.
 
آمارسازی از مشکلات کشور است/ برنامه‌ریزی دقیق، آمار صحیح می‌خواهد
افزایش حقوق کارگران و بیم تعدیل نیرو

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نکا با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی حقوق کارگران، ضمن اینکه این تصمیم را به فال نیک گرفت، اما از افزایش هزینه‌های بنگاه‌های اقتصادی در پی این مصوبه گفت که بیم تعدیل نیرو می‌رود چرا که افزایش قیمت مواد اولیه نیز در کنار آن، فشار مضاعفی را به واحد‌های اقتصادی و در ادامه به تأمین اجتماعی وارد می‌آورد.

ابوالقاسم سلیمانی که امیدوار است تسهیلات خوبی در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار بگیرد، باز هم امید دارد که افزایش حقوق کارگران و تصمیمات فعالان اقتصادی با رویکرد تعدیل نیرو، سبب ایجاد تنش در محیط‌های کارگری نشود.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار