دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
رییس کمیته دفاع شخصی جودو مازندران خبر داد:
فعالیت ۸۶ مربی دفاع شخصی در مازندران/آموزش دفاع شخصی خارج از چارچوب کمیته، غیرقانونی‌ست
رییس کمیته دفاع شخصی جودو مازندران با اعلام فعالیت ۸۶ مربی این رشته در مازندران، افزود: هر فعالیتی خارج از چارچوب و بدون حکم این کمیته، وجاهت قانونی ندارد.
به گزارش آوای خزر، مهندس مسلم اکبری صبح روز چهارشنبه دهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران مازندران با یاد کرد ورزشکاران فقید رشته دفاع شخصی ازجمله سید جواد اسدی به عنوان یکی از مربیان دفاع شخصی و دکتر یدالله عبدی از اعضای کمیته شخصی جودو مازندران، این رشته ورزشی را دارای سبک و سیاق خاص عنوان کرد که نیازمند توجه ویژه است.

او با بیان اینکه نیروی نظامی برای یگان خود از "دفاع شخصی" استفاده می‌کرد، اما به دلیل اهمیت آن در سال ۱۳۸۳ توسط نیرو‌های مسلح و فدراسیون جودو وارد رشته‌های ورزشی شده است، این را هم گفت که ۱۱ سبک دفاع شخصی به بدنه فدراسیون جودو متصل شد که در برخی از استان‌ها فعال هستند، اما هیچ برنامه‌ای از این سبک‌ها ندیدیم.

رییس کمیته دفاع شخصی جودو مازندران، هدف از برگزاری نشست خود را اطلاع‌رسانی درباره این رشته پرطرفدار اعلام و اظهار کرد که دفاع شخصی متعلق به رشته جودو است و این مهم نیز در چندین نامه از سوی فدراسیون به هنر‌های رزمی ابلاغ شده است.

اکبری یکی از دلایل ارسال این ابلاغ و نامه را تخلف هیات‌های ورزشی و حکم‌فروشی عنوان کرد، چرا که او تاکید دارد، دفاع شخصی در چارچوب قوانین است، هیچ فردی نمی‌تواند بدون اجازه‌ی کمیته مربوطه آموزش یا حکم بدهد، و حتی اگر فردی به‌عنوان ورزشکار دفاع شخصی صدمه ببیند؛ چون زیرمجموعه‌ی یک کمیته‌ی قانونی نبوده است، بیمه از او حمایت نمی‌کند.

این مربی با بیان اینکه رشته دفاع شخصی یک رشته ایرانی و اصطلاحات و ادبیات آن نیز فارسی‌ست، ادامه داد: هر فردی اعم از کودک، نوجوان، و پیشکسوت می‌تواند این رشته را یاد بگیرد، اما باید بداند که دفاع شخصی برخلاف آن‌چیزی است که در برخی هیات‌ها و سبک‌ها کار می‌کنند.

اکبری با بیان اینکه دفاع شخصی رشته نوینی است، سابقه آن در مازندران را به سال ۱۳۸۳ اعلام و اظهار کرد که اکنون ۸۶ مربی زن و مرد (۱۷ بانوی مربی) در استان فعال هستند.

او با اشاره به ساماندهی شورای‌عالی کمیته دفاع شخصی مازندران و اینکه در تمام شهرستان‌ها فعال است، ادامه داد: از هر هیأتی که بخواهد با ما همکاری کند، حمایت می‌کنیم.

رییس کمیته دفاع شخصی جودو مازندران از خانواده‌ها خواست که نسبت به ثبت‌نام فرزندانشان در این رشته حساسیت به‌خرج دهند؛ باید بدانند که فرزند آن‌ها در چه سیستمی کار می‌کند.

این مسوول گفت: سال گذشته با همکاری استانداری مازندران، سعی شد تا رشته دفاع شخصی به تمام فرمانداری‌ها، ادارات، شهرداری‌ها، و آتش‌نشانی‌ها شناسانده شود، چون ما این توانایی را داشته و داریم که هنرجویان و مربیانی را تحت پوشش قرار بدهیم و با فنون دفاع شخصی آشنا کنیم.

او در پایان از برگزاری همایش بزرگ دفاع شخصی در استان مازندران خبرداد که پس از ماه مبارک رمضان خواهد بود و در پی آن نیز یک‌دوره مربیگری مجزا برای آقایان و خانم‌ها خواهیم داشت.

به گزارش آوای خزر، رشته دفاع شخصی به‌طور خاص در بین بانوان علاقمندان بسیاری دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها