دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۰
رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله اعلام کرد
بازدید ۲۰ هزار گردشگر نوروزی از میانکاله
رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله گفت: حداقل ۲۰ هزار گردشگر در نوروز ۱۴۰۱ از این منطقه حفاظت‌شده بازدید کردند و خوشبختانه در این ایام هیچ مورد آتش‌سوزی یا شکار نداشتیم.
علی کلانه امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با بیان این مطلب افزود: در روز سیزدهم فروردین یا روز طبیعت، ۲ هزار دستگاه خودرو در میانکاله یا اطراف آن پارک کردند که اگر مسافر ورودی را به ازای هر خودرو، چهار نفر در نظر بگیریم، تنها ۸ هزار نفر در این روز از میانکاله بازدید کردند.

او با بیان اینکه در تمام ایام نوروز حداقل ۲۰ هزار نفر از پناهگاه حیات وحش میانکاله بازدید داشتند، گفت: این تعداد، بدون احتساب موتورسواران، صیادان و دامداران و سایر ذی‌نفعان میانکاله و خانواده‌های آنهاست که در نوروز از میانکاله بازدید کردند.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله با بیان اینکه خوشبختانه با مدیریت صحیح، هیچ مورد آتش‌سوزی و شکار در جزیره میانکاله توسط گردشگران رخ نداده است، تصریح کرد: حضور شبانه‌روزی نیرو‌های یگان حفاظت، راهنمایی و کنترل گردشگران توسط محیط‌بانان، همکاری قابل تقدیر فرمانداری بهشهر در ساماندهی نیرو‌های انتظامی، هلال احمر و غریق نجات سبب شد تا یکی از بهترین ایام نوروز را در زیست‌کره میانکاله شاهد باشیم.

کلانه با اشاره به اینکه از روز یک‌شنبه ۱۴ فروردین، کار جمع‌آوری زباله‌ها در پناهگاه حیات وحش میانکاله با همکاری طبیعت‌دوستان آغاز شده است، این نکته را نیز حائز اهمیت دانست که عموم گردشگران زباله‌ها را جمع‌آوری و به توصیه‌ها و راهنمایی‌های یگان حفاظت عمل کردند، وارد مناطق ممنوعه نشدند و در مجموع به‌خوبی با محیط‌بانان، عوامل انتظامی، هلال احمر و نیرو‌های غریق نجات، همکاری داشتند.
 
بازدید ۲۰ هزار گردشگر نوروزی از میانکاله
او در پایان بار دیگر اعلام کرد که تعداد بازدیدکنندکان از ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله بیش از ۲۰ هزار نفر بوده و این بازدید‌ها از محیط تالابی به وسیله قایق و در جزیره به صورت پیاده بوده و کمترین تردد با خودرو و موتورسیکلت گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ما، ماموران یگان حفاظت مستقر در میانکاله علاوه بر کنترل تردد و استقرار گردشگران نوروزی، فعالیت‌های گشت و نظارت و برخورد با متخلفان شکار و صید را نیز انجام می‌دادند و در این ایام، چندین باب خوسه شکار را در تالاب بین‌المللی میانکاله شناسایی و تخریب کردند.

پناهگاه حیات وحش میانکاله به وسعت ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتار در ضلع شمالی شهرستان بهشهر و جنوب دریای خزر واقع شده است. میانکاله با چهار عنوان ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره، تالاب بین‌المللی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت‌شده شناخته می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار