دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
به دنبال رواج فیلم‌های هیجانی، معمایی و ترسناک بسیاری از افراد خواستار تجربه‌ی اتفاقات مشابه فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ی خود بودند تا جایی که برخی در خیالشان خود را همراه شخصیت‌های فیلم تصور کرده و برای اتفاقات پیش آمده در فیلم راه‌حل‌های گوناگونی را معرفی می‌کردند. به دنبال این حجم از علاقه‌مندی به فیلم‌های موجود در این ژانرها رفته رفته این سرگرمی جدید شکل گرفت.

 اتاق فرار یک بازی گروهی و معمایی می باشد که در ژانرهای جنایی، دلهره آور ، ترسناک و در مدت زمان ۶۰ الی ۱۲۰ دقیقه اجرا می شود.

اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست؟

اگر بخواهیم توضیح کلی در این مورد بدهیم که اسکیپ روم  یا اتاق فرار چیست باید بگوییم که اتاق فرار یک بازی گروهی و فکری است که از سال ۲۰۰۷ برای اولین‌بار در جهان معرفی شده، به‌عنوان یکی از بازی‌های مهیج گروهی شناخته می‌شود که در بسیاری از کشورها به طور گسترده‌ای مورد استقبال قرار گرفته است. این بازی که از سال ۹۵ وارد ایران شد رفته رفته به یکی از سرگرمی های جذاب جوانان تبدیل شد. این بازی فکری که به صورت گروههای ۴ -۱۰ برگزار میشود شما را وارد یک داستان واقعی از پیش طراحی شده می کند که در آن اعضای تیم با کارگروهی و حل معماهای داخل بازی،  سیر داستانی بازی را طی کرده و در نهایت به هدف نهایی بازی خود دست پیدا می کنند.

تاریخچه بازی اتاق فرار

درست است که بازی اتاق فرار در ایران از جمله بازی‌های نوین به‌حساب می‌آید، ولی بیش از یک دهه است که در کشورهای آسیای شرقی رواج یافته و محبوب شده است. درواقع پایه بازی اتاق فرار امروزی از بازی Crimson Room گرفته شده است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد و اجرای این بازی در دنیای واقعی در سال ۲۰۰۷ توسط تاکائو کاتو ( Takao Kato) یک دانشجوی ژاپنی ابداع شد. کاتو ایده این بازی را برای اولین‌بار با دیدن دوستش که در حال انجام بازی آنلاین اتاق فرار بود کشف کرد و در ابتدا این بازی به شکل بسیار ساده و در کلاب‌ها و یا شهربازی‌ها انجام می‌شد؛ بدین صورت که طراحان بازی برخی اشیاء و کلیدهای لازم برای خارج‌شدن از اتاق را در گوشه‌ای پنهان می‌کردند و شرکت‌کنندگان در بازی با یافتن این راهنمایی‌ها معما را حل کرده و از اتاق یا محیط محبوس شده در آن فرار می‌کردند.

نمای کلی بازی

همان‌طور که پیش‌تر عنوان کردیم، در اتاق فرار پس از تشکیل گروه‌های خود در تعداد نفرات مشخص شده که می‌تواند از ۴ نفر تا ۸ نفر متغیر باشد، شما با هم‌گروهی‌هایتان وارد محیط طراحی شده برای بازی می‌شوید. محیطی که در آن قرار می‌گیرید ممکن است یک اتاق کوچک، یک سالن و یا یک ساختمان باشد که بر اساس ژانری که انتخاب کرده‌اید چیده شده است؛ البته بهتر است بدانید که این بازی برای تمامی سلایق، ژانرها و صحنه‌های طراحی شده دارد. بازی اتاق فرار در ژانرهای مختلفی چون ترسناک، جنایی، معمایی، پلیسی، تعاملی، فانتزی و ... طراحی شده است که هرکدام در بخش‌های مختلفی از شهر تهران قرار دارند که بایستی پس از تعیین ژانر دلخواه خود با یک جستجوی کوچک در مجله اتاق فرار یا اسکیپ مگ محل‌های اجرای آن‌ها را بیابید.

نهایتاً شما با واردشدن به اتاق فرار درواقع وارد یک ماجرایی می‌شوید که از قبل سناریوی آن تعیین شده و شما فقط مدت‌زمان محدودی را در اختیار دارید تا بتوانید با یافتن راه‌حل برای معماهای طراحی شده با همکاری دوستان و هم‌گروهی‌هایتان از این محیط خارج شوید. بعد از آغاز بازی شما و هم‌تیمی‌هایتان بایستی محیط اطراف خود را در پی یافتن سرنخ‌هایی برای حل معمای طراحی شده زیرورو کنید. در صورت یافتن به‌موقع این سرنخ‌ها و چیدن آن‌ها در کنار هم، معمای شما حل شده و راه خروج‌تان از محلی که در آن محبوس شده‌اید باز می‌شود.

جذابیت‌های بازی اتاق فرار

این بازی نیز همانند هر بازی دیگری جذابیت‌های خاصی برای علاقه‌مندان خود دارد؛ همچنین حس همکاری و کار گروهی را در افراد تقویت کرده و ویژگی‌های خوب آن‌ها را تقویت می‌نماید. از جمله مزایای بازی اتاق فرار می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • همان‌طور که گفته شد در بازی اتاق فرار شما به‌واسطه هم‌فکری با هم‌گروهی‌های خود کیفیت کار خود را بالا برده و به‌نوعی مهارت برقراری ارتباط با افراد را پیدا می‌کنید که خود در افزایش خلاقیت و اعتمادبه‌نفس شما تأثیر بسزایی دارد.
  • از دیگر جذابیت‌های این بازی هیجان وصف‌ناپذیر و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن آن است. در بازی اتاق فرار شما با یافتن سرنخ‌های یک بازی معما را حل کرده و وارد دنیای دیگری می‌شوید که هیچ اطلاعات قبلی در رابطه‌ با آن نداشته‌اید و این خود ذوق و اشتیاق یافتن هر سرنخی را چندین برابر می‌کند.
  • داشتن تحرک  نیز از دیگر مزایای این بازی است؛ چراکه شما مجبورید در پی یافتن علت مشکل و یا جواب معماها تحرک زیادی داشته و قدرت تمرکز و دقت خود را برای یافتن راه فرار بالا ببرید.
  • وجود نسخه‌های آنلاین و دیجیتال این بازی یکی دیگر از نکات جالب در رابطه‌ با بازی اتاق فرار است که قابل نصب روی گوشی و کامپیوتر بوده و شما می‌توانید با حل معماها راه‌های فرار از اتاق را بیابید.

قوانین حاکم بر بازی‌های اتاق فرار

تعداد زیاد و انواع مختلفی از اتاق فرارها در تهران وجود دارند که هرکدام در دسته‌بندی‌های متنوعی از جمله پلیسی، ژانر وحشت، معمایی و . قرار می‌گیرند و شما علاقه‌مندان باتوجه‌ به علاقه و شرایط روحی جسمی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. همانند هر بازی دیگری این بازی نیز قانون خاص خود را دارد.

  • قبل از اینکه وارد بازی اتاق فرار شوید، از تعداد نفراتی که مجاز به تشکیل گروه برای بازی انتخابی خود هستید اطمینان حاصل کرده و پس از تشکیل گروه به محل بازی بروید. اینکه چه تعداد نفرات در یک بازی شرکت کنند به درجه سختی و آسانی بازی بستگی دارد.
  • با توجه‌ به ژانری که انتخاب می‌کنید محدودیت‌های جسمی و سنی خاصی برای افراد گروه تعیین می‌شود که بهتر است برای پیشگیری از وقوع هر نوع آسیب به دوستانتان حتماً به آن توجه کنید. به‌عنوان ‌مثال حضور شرکت‌کننده‌ای که باردار باشد یا بیماری‌های قلبی داشته باشد در یک بازی ترسناک یا جنایی مجاز نیست.

رمز موفقیت در بازی اتاق فرار

  • انتخاب یک مدیری که بتواند زمان و کارها را مدیریت کرده و بسته به روحیه هر فرد مسئولیتی به آن‌ها بدهد و پس از یافتن سرنخ‌ها بتواند با قراردادن آن‌ها در کنار هم معما را حل کند، بسیار حائز اهمیت است.
  • در انتخاب هم‌گروهی‌هایتان دقت کنید و افرادی را انتخاب کنید که خودرأی نبوده و روحیه کار گروهی داشته باشند تا بتوانید با هم‌فکری هم سریع‌تر به راه خروج دست یابید.
  • هر سرنخی را که پیدا کردید با صدای بلند اعلام کنید تا هم‌گروهی‌هایتان بشنوند.
  • درنهایت پس از یافتن همه سرنخ‌ها آن‌ها را دسته‌بندی کرده و به یک جواب واحدی که تعیین‌کننده راه خروج‌تان از اتاق فرار است برسید.

در نهایت اینکه شما طرفداران بازی‌های مختلف اتاق فرار می‌توانید به‌ منظور کسب آگاهی‌های لازم در رابطه‌ با شرایط هر بازی اتاق فرار و نیز اطلاع از به‌روزترین و جدیدترین بازی‌ها  قیمت و رزرو اتاق فرار به  مجله اتاق فرار یا اسکیپ مگ سر بزنید تا هم با مطالب جذاب این مجله، با این سرگرمی بیشتر آشنا شوید و هم دسترسی آسانی به یهترین اتاق فرارهای ایران داشته باشید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار