دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
بارها در فضاهای مختلف مشاهده شده که افرادی به زور و با مقاومت کودک، سعی در بوسیدن او دارند. این مسئله آسیب‌های زیادی برای کودک به همراه دارد که در بزرگسالی بروز می‌یابد.

به گزارش آوای خزر، طبق یک مطالعه؛ از هر 3 نفر؛ فقط 1 نفر در مورد معنی کلمه (رضایت) آگاهی دارد و اکنون زمان آن فرا رسیده که این موضوع را از سنین پایین به فرزندان خود نیز آموزش دهید. بسیاری از والدین عادت دارند فرزندان شان را مجبور کنند تا یکی از اقوام را ببوسند یا در آغوش بگیرند؛ در صورتی که این کار کاملا اشتباه است و تاثیرات مخربِ روانی روی کودک شما خواهد داشت.

تصور می ‌کنند که آغوش و لمس شدن اشکالی ندارد

کودکان نه تنها از والدین بلکه از تمام اطرافیان خود الگوبرداری می‌ کنند؛ وقتی به اقوام خود اجازه می‌ دهید تا آنها را بغل کنند و ببوسند؛ این اتفاق برایشان عادی سازی خواهد شد و به همین دلیل است که آموزش تفاوت بین لمس خوب و بد به کودک تان آن قدر اهمیت دارد.

باعث می شود فکر کنند که به راحتی شان اهمیت نمی دهید

نشان دادن محبت خانواده به کودکان بسیار رایج است. اما به خاطر داشته باشید که فرزندان تان هنوز به این روال عادت نکرده اند و از طرفی اگر کودک شما از در آغوش گرفتن عمه، خاله، عمو و... امتناع می کند و شما همچنان او را مجبور به این کار می کنید؛ فکر می ‌کند که راحتیِ دیگران را به راحتی او ترجیح می دهید.

این رفتار آنها را گیج می‌کند که به یک غریبه اعتماد کنند یا خیر

مواقعی هست که شما از فرزندتان می خواهید با غریبه ها صحبت نکند و چیزی از آنها نگیرد، و از طرف دیگر می خواهید کسی که نمی شناسد را ببوسد. مسلما اعضای فامیل آشنا هستند و غریبه به حساب نمی آیند اما کودکان این موضوع را نمی فهمند. این تناقض؛ کودک را گیج می کند و تشخیص این که به چه کسی اعتماد کند و به چه کسی اعتماد نکند را برایش سخت می کند‌.

بهتر است دلیل کودکتان را بدانید

ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که آنها در برابر ابراز محبت مقاومت می کنند. به گفته بسیاری از افراد؛ کودکان حس بهتری در تشخیص بد از خوب دارند. اگر کودک شما از رفتن به آغوش دیگری امتناع می کند و هر زمان که او را در آغوش می ‌گیرد؛ شروع به گریه می‌ کند؛ ممکن است دلیلی برای این کار وجود داشته باشد. به جای این که فرزندتان را مجبور کنید و آزارش دهید؛ صبر کنید تا تنها شوید و با آرامش از او بپرسید که چرا نمی خواهد اقوام تان را در آغوش بگیرد و ببوسد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها