دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
استاندار مازندران:
گیر و گورهای عجیب و غریبی در شهرک‌های صنعتی داریم
ساری - نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به گیر و گورهای عجیب و غریبی که در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد، اشاره‌ای به 101 مصوبه اجراشده در سال 1400 داشت و تاکید کرد که مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجراست و هیچ دستگاهی نباید "ان‌قلت" بیاورد.
به گزارش آوای خزر، نخستین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران در سال ۱۴۰۱، امروز یکشنبه ۲۱ فروردین‌ماه به ریاست استاندار برگزار شد.

در این نشست، مشکلات سه واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت. عمده مشکلات آن‌ها تناقضات بین‌دستگاهی بود و مشخص شد که ابتدا باید این مسائل حل شود تا کار سرمایه‌گذاران به مشکلات پنهان و به ظاهر قانونی برخورد نکند و گره نخورد.

در بیشتر نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران در سالی که گذشت، به رفع مسائل زیرساختی شامل آب، برق، گاز و راه پرداخته شد. نخستین نشست ستاد تسهیل در سال ۱۴۰۱ نشان داد که این مشکلات همچنان گریبانگیر سرمایه‌گذاران است و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز درگیر روزمره‌گی‌ها هستند و تلاش و پیگیری‌های خود را از سطح استان فراتر نبرده‌اند.

استاندار مازندران امروز از تلاش‌های اعضای ستاد تسهیل استان در سال گذشته قدردانی کرد، اما عملکرد استان را براساس آمار کشوری که اعلام شده است، قابل قبول ندانست.

سید محمود حسینی‌پور ماموریت و شانیت ستاد تسهیل را مهم و والا عنوان و از دبیرخانه ستاد خواست تا ضمن تقویت این بخش، بررسی تحلیلی نسبت به جلسات داشته باشد و روند مباحثی که در ستاد تسهیل آمده است را دنبال کند تا ببینیم بیشترین مسایل و مشکلات کجاست و راهکار‌ها چیست.

او با بیان اینکه نیازمند یک نیازسنجی در استان نسبت به سند آمایش در مراکز تولیدی و صنعتی هستیم و باید ببینیم چه نیازمندی‌هایی در استان است که آن‌ها را نداریم، اظهار می‌دارد که در شهرک‌های صنعتی گیر و گور‌های عجیب و غریبی زیادی داریم و باید آمایش شود که صنایع موجود در شهرک‌ها جوابگوی نیاز‌های استان است یا نیست و توزیع این شهرک‌های یا دیگر مراکز به چه صورت است.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مازندران معتقد است؛ یک مسیر انفعالی را داریم در جلسات دنبال می‌کنیم بنابراین باید فراتر از چیزی که بر ما حاکم شده و مسیر دفاعی است، حرکت کنیم و پرونده‌هایی که می‌آید را باید کالبدشکافی کنیم و ببینیم در کدام جلسات باید دیده شوند.

این مسوول درباره نیازسنجی‌های اساسی که باید در استان صورت بگیرد، اشاره‌ای به انبوهی از پرتقال‌های مانده در انبار‌ها اشاره کرد که بازار فروش خوبی ندارند و تصریح کرد: برند "رانی" که از عربستان می‌آمد و خیلی هم طرفدار داشت، مدت‌هاست که قطع شده و سوال این است که ما چرا نباید این‌ها را داشته باشیم و در استان آن‌ها را فرآوری کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به سخنان جدی و پر حرارت نماینده توزیع برق استان در جلسه ستاد تسهیل استان اظهار داشت: باید حواسمان جمع باشد که اگر مدیران این حوزه در طول سال‌ها به وظیفه خود عمل می‌کردند، نباید شرایط برق ما اینگونه بود.

نماینده عالی دولت در مازندران گریزی زد به طرح بازیافت نوشهر که تازه وارد مدار شده است و اشاره‌ای هم به مجموعه بازیافت تهران داشت که کلی برق تولید می‌کند و این را هم گفت که ما می‌توانیم به سمت فعال‌کردن بخش خصوصی برویم.

معنایی ندارد که دائم در جلسات بگوییم؛ مشکل آب، برق و گاز داریم

او معتقد است که شان جلسه ستاد تسهیل این نیست که بنشینیم و بگوییم در خدمات‌دهی مشکل داریم؛ اینکه هر روز جلسه بگذاریم و دائم بگوییم مشکل آب، برق و گاز داریم، معنایی ندارد. دستگاه‌ها باید همکاری و زیرساخت‌ها را درست کنند.

حسینی‌پور ادامه داد: وقتی در جایی شهرک صنعتی ساخته شد باید آب، برق، گاز و سایر زیرساخت‌های آن تامین شود.

استاندار مازندران تاکید کرد که همه دستگاه‌ها باید توان خود را بگذارند تا برق واحد‌های صنعتی قطع نشود ضمن آنکه در جلسات نباید نظر شخصی عنوان بشود و مدام بگوییم "نمی‌شود".

او با اشاره به سخنان نماینده آبفای استان درباره تامین آب شرب برای واحد‌های صنعتی بیان کرد: شهرک مانند منزل مسکونی نیست که بگوییم تنها آب شرب آن را تامین می‌کنیم؛ آب مورد نیاز صنعت در شهرک‌ها باید تامین شود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: در سال جدید جلسات کارگروه تخصصی در سطح شهرستانی و در سطح استان نیز به طور مرتب و منظم با جدیت و تقویت دبیرخانه ستاد دنبال شود. دبیرخانه باید عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سطح شهرستان‌ها را رصد کند و اگر ببیند ضعیف عمل می‌کند به مدیر آن شهرستان هشدار بدهد.

حسینی‌پور با بیان اینکه "ضرروت گره‌گشایی در واحد‌های تولیدی جزو اولویت اول ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است"، ادامه داد: ما باید موانع را یکی پس از دیگری باز کنیم. نباید منتظر بشویم که تولید کننده گرفتار شود و نتواند تولید کند، امروز اولویت اول کشور تولید است. اگر قرار است به رشد تعریف شده (۸ درصدی) برسیم باید ستاد تسهیل تولید فعال شود و اعضا باید در خود انعطاف ایجاد و زیرساخت‌های حوزه خود را درست کنند.

ماموریت مهم مازندران در سال ۱۴۰۱، ایجاد ۵۳ هزار فرصت شغلی است

او با اعلام اینکه برای سال جدید ۵۳ هزار اشتغال برای مازندران هدف‌گذاری شده است، همکاری دانش‌بنیان‌ها را در ایجاد اشتغال آنهم در سالی که رهبر انقلاب بر ایجاد اشتغال دانش‌بنیان تاکید دارند، مهم دانست و اینکه پارک علم و فناوری استان   به سرعت می‌تواند به دنبال اشتغال باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در استان ظرفیت‌های خوبی داریم؛ از همه ادارات مسوول خواست تا از هم‌اکنون به دنبال ایجاد شغل باشند. معاون اقتصادی نیز جلسات را مرتب با دستگاه‌های دولتی و خارج از آن نیز با حضور نهاد‌ها انجام بدهند.

نماینده عالی دولت در پایان سخنان خود بار دیگر بر حضور مدیران در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد و این را هم گفت که "مصوبات ستاد لازم‌الاجراست و بعد از تصویب شدن موارد، نبینم که دستگاهی "ان‌قلت" بیاورد. جمعی نشستیم و اینجا تصمیم گرفتیم، مصوبات باید به فوریت انجام شود".

به گزارش آوای خزر، در این نشست عملکرد سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت. این ستاد دارای سه کمیته تخصصی در بخش صنعت به ریاست رئیس خانه صنعت و معدن، بخش کشاورزی به ریاست مدیرکل کشاورزی و بخش گردشگری به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی استان است.

در سالی که گذشت؛ ۱۹ جلسه ستاد تسهیل برگزار شد که ۲۵۱ مصوبه داشت، از این تعداد ۱۰۱ مصوبه اجرا شد و ۱۵۰ مصوبه در دست اقدام است که عدد بزرگی است.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار