دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران:
تعالی مدرسه سبب ارتقای آموزشی از راهبرد به کاربرد می‌شود
مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران معتقد است، مدرسه مهمترین و اصلی‌ترین جایگاه تعلیم و تربیت است و تعالی آن سبب ارتقای آموزشی از حوزه راهبردی به حوزه کاربردی می‌شود.
به گزارش آوای خزر از ساری، مصطفی عابدی امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بار سنگینی بر عهده او قرار داده شده است که این سنگینی را حس می‌کند، اظهار امیدواری کرد که بتواند این بار و امانت را به صحت به پیش ببرد.

عابدی که خود را "نماینده جامعه فرهنگیان استان مازندران" معرفی کرد، گریزی هم به افتخار معلمی خود داشت که حالا یک "معلم مسوول" است که گرچه مسوولیت بزرگی است، اما نباید این سمت را بزرگ بداند چرا که از نظر او "اگر اینگونه باشد باید پشت صندلی محکم بنشینیم و نمی‌شود بلند شد".
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از اعتماد و محبت استاندار مازندران نسبت به خود سپاسگزاری کرد، همچنین مراتب سپاس خود را از علیرضا سعدی‌پور مدیرکل سابق آموزش و پرورش و خانواده ایشان که در سخت‌ترین دوران آموزشی یعنی شیوع کرونا و مجازی‌شدن کلاس‌های درس به ایفای مسوولیت پرداخت، ابراز داشت.

عابدی با اشاره به وجود بیش از ۵۱۵ هزار دانش‌آموز و ۳۵ هزار معلم در استان مازندران، اشاره‌ای به سختی آموزش در دوران کرونا برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها و معلمان داشت که توانستند این ایام سخت را با تلاش و اهتمام پشت سر بگذارند.

او معتقد است که اگر قرار است کاری کنیم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محقق شود، یک راه بیشتر نداریم و آن این است که توجه خود را بر اصلی‌ترین و مهمترین جایگاه آموزش و پرورش یعنی "مدرسه" متمرکز کنیم چرا که از نظر او روزی که مدرسه تعالی و رشد پیدا کند و عناصر درون آن با نهاد‌هایی که در دل خود دارد بتوانند تصمیم بسازند و تصمیم بگیرند ما از حوزه راهبرد به حوزه کاربرد خواهیم رسید.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در بین تیم‌های مختلف در حوزه ستاد و شهرستان‌ها باید به این باور برسیم وقتی مدیری وارد آموزش و پرورش می‌شود ایشان بزرگ آموزش و پرورش است و آنقدر به ما در اداره و اداره‌کل ایده و فکر خواهند داد تا به این واقعیت برسیم که شأنی جز پشتیبانی از مدارس نداریم.
عابدی در پایان اظهار داشت: باید به فکر تعالی، خودباروی و ارتقای مدارس باشیم و از مدارسمان بیاموزیم چرا که آن‌ها در تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار