دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
بابایی‌کارنامی:
تعدیل نیرو به‌دلیل افزایش حقوق کارگران را قبول نداریم/کارفرمایان بهانه می‌آورند
عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: تعدیل نیرو یا رکود اقتصادی با افزایش حقوق کارگران را قبول نداریم، چون حتی با کمترین افزایش نیز در ابتدای سال با اخراج تعدادی از کارگران به بهانه‌های مختلف، مواجه بودیم.
علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در حاشیه نشست شورای اداری میاندورود، با اشاره به پیگیری‌های مجلس در حوزه کارگری و پیشاپیش نیز تبریک روز کارگر، خبر‌های خوشی از این حوزه داشت.
او از تأمین منابع مالی مورد نیاز برای بیمه نزدیک به ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی خبرداد که در هفته کار و کارگر تبدیل به قانون شده و مشکلات بیمه‌ای این صنف زحمتکش حل می‌شود.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، اتفاق بزرگ دیگر در حوزه کارگری را افزایش ۵۷ درصدی حقوق عنوان و تصریح کرد: این میزان، در طول تاریخ کشور برای نخستین‌بار انجام شد؛ گرچه زمزمه‌هایی مبنی بر رکود اقتصادی یا تعدیل نیرو را از سوی کارفرمایان و برخی مسوولان می‌شنویم، اما این موضوع را قبول نداریم.

بابایی ادامه‌داد: حتی اگر کمترین میزان افزایش دستمزد کارگران را در نظر می‌گرفتیم، اما براساس تجربه‌ای که داریم؛ اگر قرار بر تعدیل نیرو باشد، کارفرما به هر بهانه در سال‌های مختلف، دست به این اقدام می‌زد.
این عضو خانه ملت با اشاره به اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری، از اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به تامین اجتماعی در قالب تبصره ۲ خبرداد که در سال جدید نیز همانند سال گذشته، شاهد عدالت واقعی در بازنشستگان کارگری باشیم.
 
تعدیل نیرو به‌دلیل افزایش حقوق کارگران را قبول نداریم/کارفرمایان بهانه می‌آورند

او با بیان اینکه در بخش درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، ارائه خدمات مشروط به داشتن ساختمان ویژه تأمین اجتماعی در حوزه سلامت بود، اما تفاهم‌نامه‌ای بین این سازمان و مراکز درمانی بخش خصوصی منعقد شد که خدمات درمانی تا چهار سطح با فرانشیز صفر انجام بگیرد و اینکه طرح یادشده احتمالا در روز عید فطر به صورت پایلوت در ساری آغاز می‌شود.

بابایی همچنین خبر خوشی برای ۳۹ هزار جامعه هدف بیمه تامین اجتماعی شهرستان میاندورود داشت و اینکه هماهنگی‌های اولیه و دریافت مجوز جهت استقرار کلینیک تأمین اجتماعی در این شهرستان دریافت شده است.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت و اشاره‌ای هم به داستان "ویرگول" بین دو واژه‌ی تأمین اجتماعی، نیرو‌های مسلح داشت که همین امر شائبه افزایش حقوق بازنشستگان کارکنان دولت را ایجاد کرد.

او ادامه داد:، اما پیگیری کردم که آن ویرگول حذف است و سازمان تامین اجتماعی باید مبتنی بر مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون مربوطه، که به تبع حداقل حقوق و دستمزد شورای عالی کار مصوب وزارت کار باید تصمیم بگیرید و ارتباط موضوعی با افزایش مزد در دستگاه‌های دولتی ندارد.

این عضو خانه ملت بیان کرد: کف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، ۳۸ درصد است و با انجام آن انقلابی در حقوق بازنشستگان اتفاق می‌افتد که سبب رضایتمندی ۴۰ میلیون گروه هدف می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار