دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
استاندار مازندران:
مسئله‌ی فلسطین شاخص عینی در وحدت مسلمانان است
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: مسئله فلسطین یک شاخص عینی برای وحدت و انسجام همه مسلمان‌هاست، و هر چه این اتحاد و انسجام بیشتر باشد ماجرای فلسطین نیز به نحو بهتر و مطلوب‌تری حل خواهد شد.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور نوری امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان - روز قدس، در جمع نمازگزاران شهرستان قائمشهر با بیان اینکه مقاومت در فلسطین به صورت فراسازمانی در حال حرکت است و در هیچکدام از عملیات‌ها که سربازان رژیم صهیونیستی به درک واصل شدند، رد پای هیچ سازمان و نهاد فلسطینی را نمی‌بینیم این نکته را یادآور شد که اسرائیل نه فقط با سازمان‌های جهانی بلکه با میلیون‌ها فلسطینی طرف است.

او با اشاره به ابتکار امام راحل در نامگذاری روز قدس، و مهمتر اینکه این روز، به عنوان یک نماد تشریفاتی در حمایت از مردم فلسطین نباشد - گرچه که این نماد و نامگذاری سبب وحدت همه مسلمانان عالم برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شد – تصریح کرد: اقتدار گروه‌های مقاومت که یک نهاد برآمده از متن مردم و انقلابی است به تاسی از انقلاب ایران توانست جریان مقاومت را در تمام کشور‌های اسلامی ساماندهی کند و امروز یکی از کابوس‌های رژیم منفور صهیونیستی همین جبهه مقاومتی است که حاج قاسم طراحی کرد و به جان صهیونیست‌ها انداخت.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: به برکت همین روز قدس است که جبهه مقاومت با درایت شکل گرفت و در برابر جریان‌های تروریستی منطقه ایستاد و این جریان، امروز نه‌تن‌ها در برابر رژیم منفور و آدم‌کش صهیونیستی بلکه در مقابل هر جریانی که بخواهد در این منطقه به بلاد اسلامی آسیب برساند، ایستادگی می‌کند.

رئیس شورای تامین مازندران ادامه داد: مردم مظلوم فلسطین با تمام توان و انرژی که از جبهه مقاومت در طول سال‌ها گرفتند و با تمام معنویتی که توسط ملت‌های بیدار اسلامی در طول این سال‌ها کسب کردند؛ امروز به نقطه‌ای رسیدند که در منطقه صد درصد محاصره شده‌ی غزه با درایت سردار دل‌ها، این فرمانده بزرگ جهان اسلام، تجهیزات موشکی در داخل مرز‌های غزه توسط جوانان انقلابی غزه ساخته می‌شود و اگر یک موشک از طرف رژیم اشتغالگر صهیونیستی به سمت آن‌ها شلیک شود ۱۰ موشک از طرف غزه به مراکز استراتژیک آن‌ها شلیک خواهد شد.

حسینی‌پور نوری با بیان اینکه صهیونیست‌ها نتوانستند روند تثبیت خود را به سرانجام برسانند و در تثبیت امت نامشروع خود در سرزمین‌های اشغالی دست به هر تحرکات شنیعی زدند، اما هنوز موفق نشده‌اند، اشاره‌ای نیز به سخنان رهبری درباره نابودی اسرائیل داشت که چندی دیگر تا ساقط‌شدن آن نمانده است.

او با اشاره به اقدامات حکام مرتجع منطقه که برخلاف اراده ملت‌های مسلمان خود به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، اظهار داشت: آن‌ها باید بدانند که سرنوشت خود را به باطل گره نزنند و در باتلاق این رژیم سفاک غرق نشوند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه البته در ۷۰ سال اقدامات عادی‌سازی روابط، این رژیم سفاک موفق نشد، چون نقش و محوریت منحصربه فرد جمهوری اسلامی ایران در منطقه اجازه چنین کاری را نداده است، تصریح کرد: در طول ۴- ۵ سال اخیر برخی از کشور‌های سرسپرده آمریکایی با تحرکات نمایشی خود تلاش کردند تا به ظاهر نشان دهند که با رژیم صهیونیستی روابط عادی برقرار کردند، زیرا می‌دانند که برقراری رابطه با این رژیم خط قرمز جهان اسلام است.
 
مسئله‌ی فلسطین شاخص عینی در وحدت مسلمانان است
 
حسینی‌پور نوری با قدردانی از حضور مردم مازندران و قائمشهر در این روز بزرگ، عنوان کرد: شما با این حضور دل شهدا و امام شهدا و دل مردم مظلوم فلسطین را که در بدترین شکنجه‌ها و سختی‌ها از ماهیت و از کیان اسلام، از مسجدالاقصی دفاع کردند را  شاد کردید.
 
استاندار مازندران بار دیگر تاکید کرد که روز قدس، نمایش وحدت مسلمین جهان است و مسئله فلسطین یک شاخص عینی برای وحدت و انسجام همه مسلمان‌هاست، و هر چه این اتحاد و انسجام بیشتر باشد ماجرای فلسطین نیز به نحو بهتر و مطلوب‌تری حل خواهد شد و هر حرکتی برخلاف این حرکت خیانت به آرمان اسلام است.

او یکی از تفاوت‌های شاخص روز قدس امسال با سال‌های قبل را طبق فرمایش مقام معظم رهبری در به خاک و خون کشیدن نمازگزاران مسجد الاقصی در جمعه پیش عنوان کرد که مردم بی‌پناه را در حال عبادت به رگبار بستند آنهم در محلی که متعلق به خداوند است و چنین اقدامی در هیچ کجای دنیا جز از رژیم صهیونیستی سر نمی‌زند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه حضور مردم فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال به‌شدت صهیونیست‌ها را نگران کرده و خواب را از چشمان پلید آن‌ها ربوده است، افزود: این اتفاقات جنایت‌آمیز نه‌تن‌ها از سوی کشور‌های مدعی حقوق بشر محکوم نمی‌شود بلکه از چنین اقداماتی حمایت می‌کنند و نمونه بارز آن کمک‌های سرسام‌آور نظامی اخیر دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی است.

حسینی‌پور نوری در جمع نمازگزاران قائمشهری، بار دیگر پیروزی تیم فوتبال نساجی در جام حذفی ایران که سبب شادمانی مردم این استان شد را تبریک گفت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار