دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران:
سلامت روان دانش‌آموزان در پساکرونا حائز اهمیت است
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مدت قابل توجهی را از مدرسه دور شدند و بیشتر در فضای مجازی بوده‌اند، گفت: سلامت روان دانش‌آموزان همانند سلامت جسمی آن‌ها دارای اهمیت است و به همین منظور برای آن‌ها برنامه‌های شاد و اردویی را در نظر داریم.
به گزارش آوای خزر، مصطفی عابدی عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مازندران که با حضور استاندار و رئیس این شورا در استانداری برگزار شد، با اشاره به آغاز فصل جدید از تعلیم و تربیت پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا در کشور، اعلام کرد که حضور در مدارس اجباری است مگر اینکه دانش‌آموزی دارای بیماری زمینه‌ای باشد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت سلامت روان دانش‌آموزان در کنار توجه به سلامت جسمی آن‌ها با توجه به اینکه مدت قابل توجهی را از فضای مدرسه دور بوده‌اند، افزود: در نظر داریم که با اجرای برنامه‌های شاد مانند اردو‌های فرهنگی و تفریحی به ایجاد روحیه نشاط در دانش‌آموزان کمک کنیم.

عابدی با بیان اینکه یکی از اهداف مدارس به ویژه در مقطع متوسطه تربیت دانش‌آموزانی مسوولیت‌پذیر است، از همکاری سپاه برای اجرای طرح "هر مدرسه، یک گروه جهادی" گفت که به بهسازی و رنگ‌آمیزی مدارس اختصاص دارد و در راستای اجرای آن نزدیک به ۶ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران اشاره‌ای هم به تحصیل ۴۶ هزار هنرجو در ۳۵۶ هنرستان مازندران داشت که نیازمند ابزار کار حرفه‌ای هستند و اکنون نیمی از هنرستان‌های استان، ابزار آموزشی مناسب ندارند.

گواهینامه المثنی برای دیپلم، ۴۰۰ هزار تومان هزینه دارد

او در بخش دیگری از سخنان خود به صدور گواهینامه پایان تحصیلات پس از پایان سال دوازدهم اشاره کرد که برخی از دانش‌آموزان بنا به دلایلی درخواست صدور المثنی را دارند و از آنجا که صدور این سند تحصیلی نیز در بر دارنده هزینه است، اعلام کرد که در سال ۱۳۹۹ هزینه صدور المثنی گواهینامه پایان تحصیلات (دیپلم) ۳۰۰ هزار تومان بوده و امسال این رقم به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

عابدی با اعلام اینکه سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار برگ گواهینامه پایان تحصیلات دانش‎آموزی در استان صادر می‌شود، افزود: این گواهینامه پس از گذشت ۶ ماه از پایان تحصیلات به آن‌ها اعطا می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در آستانه روز معلم قرار داریم، از استاندار و رییس شورای عالی آموزش و پرورش استان خواست که برای نخستین‌بار بانی یک طرح نو شود؛ به‌جای اینکه هر ساله معلمان نمونه در اردوگاه دانش‌آموزی بادله تجلیل شوند و به نوعی آموزش و پرورش از خودش تجلیل کند؛ به‌عنوان نمونه امسال بانک ملی – که بانک عامل آموزش و پرورش است - میزبانی این مراسم را در بابلسر برعهده بگیرد.

عابدی با بیان اینکه زحمات معلمان باید به بهترین شکل جبران شود، افزود: در دوران کرونا و به این دلیل که تجربه تدریس در فضای مجازی نبود، معلمان توانستند با تلاش وصف‌ناپذیری روند تعلیم و تربیت را به خوبی مدیریت کنند.
 
سلامت روان دانش‌آموزان در پساکرونا حائز اهمیت است
۹۹ درصد فرهنگیان مازندران واکسن زدند

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه آموزش حضوری مورد تأکید وزارت آموزش و پرورش است، ادامه داد: اکنون ۹۳.۲۱ درصد دانش‌آموزان ابتدایی و ۹۳.۸۲ درصد دانش‌آموزان متوسطه در کلاس‌های درس حضوری شرکت دارند.

علی دهقان ادامه داد: دانش‌آموزان دارای بیماری‌های زمینه‌ای که از فضای مجازی درس‌های خود را دنبال می‌کنند نیز همانند سایر دانش‌آموزان، اما در بستر شاد، حضور و غیاب می‌شوند.

او با اعلام اینکه ۹۹ درصد فرهنگیان مازندران واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: در سطح نیز، ۲۷.۹۷ درصد دانش‌آموزان ۵ تا ۱۲ ساله دز اول را دریافت کردند و این عدد در دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله نیز ۹۹.۸۹ درصد دز اول و ۹۳.۷۰ درصد نیز دز دوم است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: تاکنون ۱۱۰۰ مورد بازرسی از مدارس صورت گرفته‌است و خوشبختانه با مشکل خاصی در مدارس از لحاظ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مواجه نبوده‌ایم و مدیران مدارس شرایط را به درستی مدیریت می‌کنند.

۱۶ معلم مازندران نمونه کشوری شدند

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش با تبریک روز معلم، از رسانه‌ها و به‌طور ویژه از رسانه ملی خواست تا برنامه‌هایی را در جهت تبیین مقام معلم و ضرورت احترام به این جایگاه بزرگ، تدارک ببینند و فرهنگ‌سازی کنند.

حسینعلی نوربخش از دستگاه‌های اجرایی خواست تا هم‌راستا با ستاد بزرگداشت مقام معلم، هر کدامشان به انتخاب خود از یک معلم تجلیل کنند.

او با اشاره به راه‌اندازی سامانه ارزیابی عملکرد معلمان (سامانه معلمان متقاضی شرکت در ارزیابی جلوه‌های ویژه معلمی) در مراحل مدرسه، شهرستان، استان و کشور برای انتخاب برترین‌ها از سال ۱۴۰۰، اعلام کرد که ۴ هزار و ۱۸۲ نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۲ هزار و ۵۹ نفر در سطح مدارس، ۱ هزار و ۵۲ نفر در سطح شهرستان، ۱۱۵ نفر در سطح استان و نهایتاً ۱۶ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار