دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
دریا طرحی نو می‌خواهد
خیلی دور خیلی نزدیک در ساماندهی سواحل مازندران
تحقق ساماندهی سواحل و طرح‌های دریا در مازندران با توجه به آزادسازی ساحل ۴۷۰ کیلومتری در این استان بسیار دور نیست؛ شهرداران، فرمانداران و سرمایه‌گذاران پای کار هستند و چنین نزدیک، باید طرحی نو در افتد تا طعم شیرین "آزادسازی تاریخی"، تکمیل شود.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: جلسات ستاد ساماندهی سواحل و طرح‌های دریا در مازندران امسال زودتر از سال‌های گذشته آغاز شده است و تابوی پیگیری این مسئله مهم در دقیقه نود پس از سال‌ها با حضور استاندار جدید شکسته شد. مهمتر اینکه در سواحلی مانند چالوس به گفته فرماندار این شهرستان برای تعطیلات عید فطر ۵۰ ناجی غریق از امروز مستقر شدند و تا جمعه حضور دارند که این موضوع نیز در نوع خود یک تابوشکنی مدبرانه است.

در سال گذشته ۶۵۰ ناجی غریق در طرح‌های دریا به‌کارگیری شدند که امسال به گفته نقی کریمیان رییس هیات نجات غریق مازندران باتوجه به آزادسازی سواحل و اینکه تمام ۴۷۰ کیلومتر از ساحل استان را باید طرح دریا محسوب کرد؛ نیاز به ۱۵۰۰ (یکهزار و پانصد) ناجی غریق داریم.

سال گذشته ۶۴ نفر بر اثر غرق‌شدگی در دریا، رودخانه، آببندان و نظایر آن جان خود را از دست دادند و امسال نیز هنوز که شرایط جوی برای شنا مناسب نیست و طرح‌های دریا آغاز نشده‌است، دو نفر غرقی داشتیم.

یکی از مسائلی که در طرح‌های دریا مشکل مبتلابه استان‌های ساحلی است این است که برخی افراد بومی یا غیربومی به ارزش‌های ملی و شرعی توجهی ندارند و با ظاهری نامناسب وارد ساحل و دریا می‌شوند. این رفتار‌های خارج از عرف و هنجارشکنانه قطعا با برخورد دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه مواجه می‌شود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی امروز به اتفاق مسوول حراست این سازمان میهمان مازندران در جلسه ستاد ساماندهی سواحل و طرح‌های دریا در مازندران بود و اشاره‌ای نیز به این موضوع داشت.

او با اشاره به اینکه دشمن با توطئه‌های مختلفی سعی در مقابله با ارزش‌ها و تزلزل در بنیان خانواده‌ها و کانون‌های اجتماعی ایران را دارد، تاکید کرد که ترویج فساد و فحشا آخرین امید دشمنان است؛ بنابراین باید نسبت به این مسئله آگاه باشیم و در جهت اهداف دشمن عمل نکنیم.
 
نداشتن طرح‌های مدرن و پایدار نقیصه تکراری در طرح‌های دریاست
 
خیلی دور خیلی نزدیک در ساماندهی سواحل مازندران
محمد عباسی معتقد است که همانند مبارزه در جبهه حق علیه باطل طی هشت سال نبرد مقدس، اکنون نیز در حالی که دشمن می‌خواهد انتقام ایستادگی جوانان غیور و انقلابی در آن سال‌ها را از جوانان امروز کشورمان بگیرد، باید جبهه مقابله با دشمن را محکم‌تر کنیم و این بخش از آسیب‌ها را کاهش بدهیم به‌طوری که دیگر چنین مسائلی در جلسات عنوان نشود.

او البته نداشتن طرح‌های مدرن و پایدار را نقیصه تکراری در طرح‌های دریا مازندران عنوان کرد که در همان اقدامات سی سال پیش باقی مانده است، و از فرمانداران خواست تا باتوجه به نگاه استاندار که برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت را برای ساماندهی سواحل دارد، در این مسیر حرکت کنند.

عباسی با بیان اینکه در این فصل بیشترین تراکم حضور گردشگران، در مازندران خواهد بود، یکی از موارد مهم را مجهز شدن به سامانه‌های نرم‌افزاری و همچنین تامین زیرساخت‌های لازم در طرح‌های دریا عنوان و البته به این مهم نیز اشاره کرد که مازندران خدمات ملی ارائه می‌کند، اما اعتبارات استانی دارد.

معاون وزیر کشور، همت قابل توصیف استاندار مازندران در آغاز پیش از موعد طرح‌های دریا برای ایجاد امنیت همه‌جانبه در سواحل را ستود و تاکید کرد که در دولت سیزدهم وقت متوقف‌شدن را نداریم، و اهمال و بی‌تفاوتی ممنوع است.

نگران حقوق ناجیان غریق نباشید

او با توجه به سخنان علی رجبی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اجتماعی استانداری مازندران مبنی بر اینکه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از حقوق ناجیان غریق استان از سال قبل باقی مانده است و آن‌ها امسال تمایلی به ادامه کار در سال جدید ندارند، یک اطمینانی را به ستاد ساماندهی سواحل و طرح‌های دریا در مازندران داد.

عباسی عنوان کرد که این نگرانی را استاندار مازندران نیز از چند روز پیش اعلام کردند، اما مطمئن باشید در اولین فرصت حل می‌شود و هیچ نگران حق‌الزحمه ناجیان غریق نباشید.
 
خیلی دور خیلی نزدیک در ساماندهی سواحل مازندران
او با بیان اینکه وزارت کشوری هیچ قصوری در پرداخت‌نشدن حقوق ناجیان غریق نداشته است؛ یادآور شد که سال گذشته برای طرح‌های دریا ازجمله حقوق ناجیان غریق ۷ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص دادند که ۴ میلیارد تومان آن پرداخت شد و از این مبلغ، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تنها به مازندران اختصاص یافته بود.

عباسی در جمع خبرنگاران نیز از تشکیل ستاد‌های ساماندهی طرح‌های دریا در استان‌های شمالی و ازجمله مازندران خبرداد که امروز گزارش بسیار خوبی را از سوی استاندار دریافت کرده است و این نشان از یک آمادگی بسیار خوب برای ارائه امکانات گردشگری در طرح‌های دریا دارد.

استاندار مازندران نیز با عنایت به آزادسازی سواحل مازندران که پس از ۳۰ سال به صورت کامل صورت گرفته‌است، آن را کار بسیار بزرگی توصیف کرد که با قاطعیت رئیس جمهور به سرانجام رسیده، کاری که در هیچ دوره‌ای ممکن نبوده است.

دریای مازندران طالب و سرمایه‌گذار، زیاد دارد
 
سید محمود حسینی‌پور نوری با بیان اینکه با ایجاد موانعی در ساحل، از یک‌سو دسترسی مردم به ساحل کم شد و از سوی دیگر نیز اکوسیستم ساحلی دچار آسیب شده بود؛ آزادسازی سواحل را فرصتی برای صیانت از دریا، اجرای طرح‌های دریا در برنامه‌های تعریف‌شده کوتاه‌مدت تا بلندمدت و ایجاد اشتغال عنوان کرد.

او با اشاره به موقعیت سواحل مازندران که طالب و سرمایه‌گذار زیاد دارد، اشاره به حضور مسافران نوروزی در دریا داشت که در هوای سرد اتفاق افتاد و البته از برخی اتفاقات مانند جولان خودرو‌های لوکس در ساحل گفت که با ورود به موقع دستگاه‌های انتظامی و امنیتی، مدیریت شد.
 
خیلی دور خیلی نزدیک در ساماندهی سواحل مازندران
 
اگر ساحل ساماندهی نشود امکان تجاوز به اراضی ساحلی وجود دارد
 
استاندار مازندران معتقد است که ساماندهی نوار ساحلی اجتناب‌ناپذیر است و اگر ساحل را ساماندهی نکنیم؛ ممکن است بار دیگر تجاوزات به ساحل آغاز شود.

رئیس شورای تامین استاندار مازندران از معاون وزیر کشور خواست که حمایت مادی و معنوی این وزارتخانه از طرح‌های دریا و ساماندهی سواحل در مازندران دریغ نشود و به طور ویژه، مبلغ ۳ میلیارد تومان حقوق ناجیان غریق که از سال قبل باقی مانده است، تامین و پرداخت شود.

او همچنین از برنامه استانداری برای افزایش تعداد نجات غریق گفت که بلحاظ کمی و کیفی به دنبال ارتقای وضعیت نجات غریق در نوار ساحلی مازندران است.

استاندار مازندران با بیان اینکه باوجود زحمات نجات غریقان، اما آن‌طور که باید و شاید به آن‌ها توجه نشده است، از در اختیار قرار دادن تجهیزات مدرن به آن‌ها در طرح‌های امسال گفت که به مسائل فنی توجه ویژه‌ای شده است.

حسینی‌پور نوری با بیان اینکه به اندازه کافی نجات غریق در استان داریم و نیاز نداریم تا از جای دیگر تامین کنیم، تنها نیاز اساسی در سواحل را سازماندهی مناسب عنوان کرد که برعهده معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی قرار داده شده است تا با اطمینان به فصل تابستان ورود پیدا کنیم.
 
آزادسازی سواحل، رهاشدن دریا نیست
 
فرمانده نیروی انتظامی مازندران با تاکید بر اینکه "آزادسازی سواحل به معنی رها شدن ساحل نیست" خواستار تعیین متولی ثابت برای طرح‌های دریا شد و با اشاره به روشن‌بودن وظایف کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد ساماندهی سواحل و طرح‌های دریا مازندران داشت که هر دستگاهی باید به‌درستی به وظایف خود پایبند باشد.

سردار مرتضی میرزایی با بیان اینکه در طرح دریا تنها مسئله عفاف و حجاب مطرح نیست و مسائل امنیتی نیز مورد توجه است، افزود: سواحل استان آزاد شده است و مردم با خودروهای خود وارد ساحل می‌شوند. در این مدت ناهنجاری‌هایی در ساحل گزارش شد که با آنها برخورد کردیم.

او خواستار افزایش قرارداد با سرمایه‌گذاران طرح‌های دریا و افزایش امکانات رفاهی در سواحل شد.

سردار میرزایی همچنین از تلاش برای ساماندهی 1000(یک‌هزار) نیروی انسانی در طرح‌های دریا استان گفت که باوجود همه کمبودها تلاش می‌شود کارها به نحو شایسته انجام بشود.
 
صلاحیت مدیران طرح‌های دریا بررسی شود

یکی از نهاد‌هایی که دیده‌بان قابل اعتماد در دفاع از امنیت، ارزش‌های ملی و دینی در کشور محسوب می‌شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران با اشاره به آزادسازی ۴۷۰ کیلومتر از ساحل مازندران که به طور طبیعی تعداد غریق نجات بیشتری را می‌طلبد، از اهمیت صیانت از جان مردم گفت که در اولویت کار ستاد ساماندهی سواحل و طرح‌های دریا قرار دارد.

سرهنگ عسکر مجیدی آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا را دارای یک بازتاب روانی برای گردشگران بومی و مسافر دانست که باید امکانات زیرساختی را برای حضور مسافران فراهم کنیم.

او تاکید کرد که صلاحیت مدیران طرح‌های دریا باید بررسی شود، آن‌ها نباید تنها به دنبال منافع شخصی باشند بلکه باید پایبندی به ارزش‌ها را در برنامه قرار دهند.

ناجیان غریق از امکانات اولیه محروم هستند

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در ادامه صحبت‌های علی رجبی مدیرکل هماهنگی امور اجتماعی استانداری مازندران که گفته بود با حقوق روزی ۱۰۰ هزار تومان، امسال تعداد اندکی از ناجیان غریق راغب به حضور در سواحل هستند، عنوان کرد که بازخورد‌های خوبی از هیات‌های نجات غریق شهرستان‌ها نداریم.
 
خیلی دور خیلی نزدیک در ساماندهی سواحل مازندران
حسن رنگرز با اشاره به اینکه ناجیان غریق از داشتن بسیاری از امکانات اولیه محروم هستند، تصریح کرد: سوت، لباس و بویه نجات غریق، قایق‌های تندرو و جت‌اسکی نیاز‌های بسیار جدی ناجیان غریق است.


محمدعلی نوبخت فرماندار ساری از اجرای ۵ طرح دریا در سواحل ۱۳ کیلومتری این شهرستان گفت که توسط بسیج سازندگی و یا اشخاص حقیقی اداره می‌شود و دارای پیوست فرهنگی است.

پیشنهاد افزایش قرارداد‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های دریا و نصب دکل‌های دوربین‌دار با قابلیت هشدار (آژیر خطر) در مناطق ممنوعه شنا، راه‌اندازی اپلیکیشن دریا (انجام شد)، تامین مچ‌بند‌های دوربین‌دار و هوشمند ویژه ناجی غریق، و ایجاد طرح‌های دائمی در سواحل، ازجمله مواردی بود که در ستاد ساماندهی سواحل و طرح‌های دریا مازندران با حضور معاون وزیر کشور و مسوول حراست سازمان اجتماعی وزارت کشور عنوان شد.

به گزارش آوای خزر، مازندران در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۲۰ نفر از هموطنان خود را در دریا و محیط‌های آبی از دست داد، این رقم در سال گذشته ۶۴ نفر بوده است و امسال امیدواریم این آمار به حداقل برسد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار