دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۳
استاندار مازندران در جمع خبرنگاران:
۳۲ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی نوروزی از کارت‌خوان‌های مازندران به بانک‌های تهران واریز شد!
استاندار مازندران با اعلام اینکه در تعطیلات نوروز امسال، ۳۲ هزار میلیارد تومان از طریق دستگاه‌های پوز(کارت‌خوان‌های سیار) در مازندران کارت کشیده شد، اما پول‌ها به حساب‌های بانکی در تهران رفت، افزود: دارندگان دستگاه پوز در مازندران باید حساب بانکی آنها در داخل استان باشد در غیر اینصورت از ارائه خدمات آب، برق و ... محروم می‌شوند.
به گزارش آوای خزر، در آستانه افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ که طی آن مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو قرار است نماینده ایران برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مازندران و کشور باشد، سید محمود حسینی‌پور نوری استاندار مازندران و رییس شورای سیاستگذاری این رویداد بزرگ، نشستی را با نمایندگان رسانه‌ها در استان داشت.

او از موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک استان مازندران گفت، استانی که می‌تواند از طریق این شاخصه‌های مهم و با پذیرش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و در سایه ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران، ظرفیت‌های عظیم خود را به دنیا معرفی کند.

اما آنچه از نظر استاندار مازندران، این استان را متمایز کرده و تحت هیچ عنوانی قابل تبادل نیست، سیاست نخست در قبال بخش کشاورزی است به این سبب که امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند، و از نظر او جنگ غذا در دنیا آغاز شده است و حتی در کشور و استان در برخی محصولات استراتژیک نیاز به کار بیشتر و تامین مواد اولیه از سایر کشور‌ها هستیم.

۳۲ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی نوروزی از کارت‌خوان‌های مازندران به بانک‌های تهران واریز شد!
 
استاندار مازندران البته به بخش گردشگری هم پرداخت و اعلام کرد که در نوروز ۱۴۰۱، افزون بر ۲۰ میلیون گردشگر داشتیم؛ این در شرایطی است که هنوز زیرساخت جاده‌ای مناسبی نداریم و هنوز مازندران از آزادراه تهران – شمال محروم بوده، و این پروژه سالهاست که نیمه‌تمام مانده است.

حسینی‌پور از ظرفیت گردشگری دریایی گفت که هنوز یک اتوبوس دریایی در ۴۷۰ کیلومتر مسیر ساحلی مازندران نداریم؛ اما این نوید را داد که سفارش ساخت ۴-۵ کشتی برای تردد مسافر و سفر‌های بین‌شهری و بین کشور‌های حوزه خزر از طریق دریا، داده شده است.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره مغفول ماندن ظرفیت گردشگری مذهبی، با اشاره به وجود ۱۲۰۰ امامزاده در استان، این را هم گفت که گرچه از این ظرفیت تاکنون بهره خوبی نبرده‌ایم، اما اخیراً با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران در همین خصوص گفتگو‌هایی انجام شده است.

با این حال، استاندار مازندران "موزه دفاع مقدس ساری" را بزرگترین مرکز گردشگری مازندران اعلام کرد که به لحاظ استفاده از تکنولوژی نوین، شایسته این عنوان است.

او در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره نبود ایستگاه عوارضی در مازندران، گریزی به محرومیت مازندران زد؛ اینکه بانک‌های استان از پشت سر گذاشتن یک سال سخت گفتند، سالی که به سبب حضور بالای مسافر، برای تهیه پول نقد در دستگاه‌های عابربانک مشکل داشتند و اعلام کردند که در تعطیلات نوروز امسال در استان از طریق دستگاه‌های پوز، ۲۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی صورت گرفت؛ پولی که ۸۰ درصد آن باید صرف ارائه تسهیلات در استان شود.

استاندار مازندران با اعلام اینکه بانک‌های استان گفته‌اند که حساب بیشتر دارندگان دستگاه‌های پوز، در تهران است و این پول‌ها به حسابشان در بانک‌های تهران می‌رود و در حقیقت چیزی عاید استان نمی‌شود، تصریح کرد: ما هم بیکار ننشستیم و پیگیری کردیم؛ در تهران اعلام شد که مبلغ بیش از این بوده و ۳۲ هزار میلیارد تومان در تعطیلات نوروز توسط مردم در مازندران از طریق دستگاه پوز، کارت کشیده شده است.

با حساب و کتاب نماینده عالی دولت در مازندران، کل بودجه سفر استانی رییس جمهور به این استان ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده و ۸۰ درصد از ۳۲ هزار میلیارد تومان نزدیک ۲۶ هزار میلیارد تومان می‌شود که باید وارد استان می‌شد و به واقع؛ با این رقم می‌شود استان را ساخت.

او این موضوع را تا حدی مهم دانست که گفته است؛ از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواسته شده تا اگر افرادی که حساب بانکی دستگاه پوز آن‌ها در بانک تهران است و متصل به بانک استانی نشود، آب و برق و گاز و مخابرات آن‌ها قطع شود.

نماینده عالی دولت در مازندران بیشترین مانور در رویداد ۲۰۲۲ را در بخش تولیدات کشاورزی اد اعلام و اظهار کرد که برنج و خاویار، محبوب‌ترین سبد غذایی اروپا و آمریکاست، حتی روسیه که خاویار از دریا استحصال می‌کند، اما خاویار مازندران را برتر می‌داند.

۳۲ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی نوروزی از کارت‌خوان‌های مازندران به بانک‌های تهران واریز شد!
 
حسینی‌پور نوری در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره دستاورد‌هایی که رویداد ساری ۲۰۲۲ می‌تواند داشته باشد، یکی از مهمترین آن‌ها را معرفی ظرفیت‌های مازندران عنوان کرد و دوم اینکه تعاملات خوبی از این منظر صورت می‌گیرد و از طریق این کشور‌ها با قرارداد‌های فاینانس که به‌نوعی در طول سال‌ها در استان‌های دیگر در حوزه صنعت و پروژه‌های بزرگ راهسازی، سرمایه‌گذاری کردند، در این استان نیز صورت بگیرد.

او، دیگر دستاورد این رویداد را اعلام آمادگی یکی از کشور‌ها برای سرمایه‌گذاری در ساخت اتوبان ساحلی عنوان کرد.

دستاورد‌های اجتماعی، روانسازی تبادلات نیروی انسانی ماهر با این کشور‌ها و در پایان نیز به دست آوردن یک نتیجه در سطح ملی و آن اینکه در شرایطی این اجلاس و رویداد برگزار می‌شود که ما در تحریم هستیم، از دیگر دستاورد‌هایی است که از نظر نماینده عالی دولت در مازندران با برگزاری رویداد ساری ۲۰۲۲، حائز اهمیت است.

استاندار مازندران  در بخش پایانی سخنان خود اشاره‌ای به عمر کوتاه مدیریتی در مازندران داشت که مدیریت استان در ۴۰ سال گذشته را کند کرده است؛ مشکلی که در کشاورزی و صنعت مازندران نیز به چشم می‌خورد.

حسینی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر با همین داشته‌های فعلی از ۲۰ میلیون مسافر در یک فرصت ۱۵ روزه در مازندران پذیرایی می‌شود و اغلب نیز با خاطره خوش استان را ترک می‌کنند، اما در بخش گردشگری خارجی از نیازمندی‌های زیرساختی گفت که البته در صنعت هتلداری اکنون درخواست‌های زیادی آمده است.

او از توسعه زیرساختی متوازن از شرق تا غرب استان گفت؛ زیرساخت‌های جاده‌ای، ریلی و دریایی که اگر راه‌اندازی شود؛ یک هدفگذاری برای مقاصد گردشگری است.

استاندار مازندران در پایان از رسانه‌های استان خواست تا کمک کنند که ظرفیت‌های مازندران همانگونه که هست به تمام کشور و سطح منطقه و جهان معرفی شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار