دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۴
مدیرکل ارشاد گلستان خبرداد:
سفر قریب‌الوقوع اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان گلستان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به این استان خبرداد که برنامه‌ها و نشست‌های مربوطه از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار و درباره مهمترین مسائل حوزه فرهنگی هنری استان گلستان، بحث و بررسی، و تصمیم‌گیری می‌شود.
آوای خزر- ابراهیم حاتمی: استان گلستان از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه جاری میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است. به همین منظور جلسه هماهنگی با حضور غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی این استان تشکیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که میزبان برنامه بود، اعلام کرد: از مدت‌ها پیش که مسئله سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گلستان مطرح شد، با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی؛ جلساتی به منظور مسئله‌یابی‌ها، شناسایی ظرفیت‌ها و دغدغه‌های استان احصا و اولویت‌بندی شد.

محمد رعیت با اشاره به اینکه از دستگاه‌های مرتبط با حوزه فعالیتی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از مدت‌ها پیش خواسته شده است که دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را به منظور تدوین کتابچه‌ای جامع در اختیار قرار دهند، افزود: جمع‌آوری این اطلاعات سبب می‌شود تا نظرها، انتظارات تقنینی، نظارتی، حمایتی و پیشنهاد‌های خلاق آن‌ها کامل و شفاف به اعضا کمیسیون ارائه شود.

او بیان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به مدت سه روز میهمان استان گلستان هستند و ضروری است ضمن مهمان‌نوازی شایسته، از ظرفیت و امکان به‌وجود آمده برای توسعه‌ی استان در حوزه‌های مرتبط با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نهایت بهره مطلوب را ببریم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی به منظور دیدن تصویر روشن‌تری از وضعیت فرهنگی استان‌ها، باب حضور میدانی را از مدت‌ها پیش با سفر به استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، و چهارمحال و بختیاری باز کرده و حالا نوبت به استان گلستان رسیده است.
 
سفر قریب‌الوقوع اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان گلستان
غلامرضا منتظری، هدف از این حضور‌های میدانی را آشنایی با ظرفیت‌ها، چالش‌ها و نیاز‌های اساسی استان‌ها، رصد و آشنایی بهتر با سیمای فرهنگی استان‌ها و موارد مرتبط با شرح و حدود وظایف کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه طبق روال در دیگر سفرها، امکان همراهی یکی از معاونت‌های وزرا و نمایندگان نهاد‌ها و ...   در حوزه‌های مرتبط با فعالیت کمیسیون بوده در این سفر نیز هست، افزود: حضور و ادای احترام به شهدای گمنام در تپه نورالشهدا و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، برپایی نشست‌های تخصصی در حوزه‌های فرهنگ، هنر، رسانه، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، تشکل‌های دینی و مذهبی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور در مراسم نکوداشت "مختومقلی فراغی" شاعر شهیر ترکمن و تجلیل از نخبگان و چهره‌های تاثیرگذار نیز برای این سفر پیش‌بینی شده است، ادامه داد: نشست با جوانان و بیان مطالبات فرهنگی آنها، شب فرهنگی گلستان، بازدید از میراث‌های کهن استان و بازدید‌های اولویت‌دار از نیاز‌های زیرساختی و توسعه‌ای، دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سفر است.

کیفیت و نحوه اجرای برنامه‌های سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، پوشش رسانه‌ای رویداد، مکتوب بودن خواسته‌ها و دغدغه‌ها و تدوین کتابچه‌ای برای استان، انتخاب رییس و دبیر نشست‌های تخصصی و موارد مرتبط با سفر، از مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها