دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
دبیر جشنواره قرآن و عترت مازندران:
قرآن را از مهجوریت نجات می‌دهیم
دبیر پنجمین جشنواره قرآن و عترت مازندران با عنایت به ادامه مسیر قرآنی، تاکید می‌کند که تا هستیم؛ قرآن را از این مهجوریت نجات می‌دهیم.
به گزارش آوای خزر از ساری، اختتامیه پنجمین جشنواره قرآن و عترت مازندران یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، عصر امروز در مجتمع نورالهدی ساری با حضور مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود، جانشین فرماندهی انتظامی، مدیران کل فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی و مسوول بسیج هنرمندان مازندران، همچنین با حضور فرماندار و معاون فرماندار، معاون شهردار، و جمعی از خیران و پیشکسوتان قرآنی برگزار شد.

در این جشنواره فاز دوم موسسه قرآنی نورالهدی شامل افتتاح سالن آموزشی، سالن اجتماعات برادران و خواهران با گنجایش ۲۲۰ نفر افتتاح شد.

به گفته دبیر جشنواره، موسسه قرآنی نورالهدی ساری که باعث افتخار مازندران است، با همت جمعی از دوستان و عزیزان خیر و فعالان قرآنی شکل گرفت. قدمتی ۴۰ ساله دارد و براساس تلاش‌هایی که صورت داده است، فعالیت‎های قرآنی مازندران به این موسسه واگذار شده است.

دکتر حسن سلطان‌پناه با اشاره به تجلیل از خادمان قرآنی در این جشنواره، اظهار داشت: حیف بود که در این جشنواره، جای خادمان قرآنی استان خالی باشد.

او با بیان اینکه برای ساخت موسسه، خیلی‎ها آمدند و رفتند، افزود: خیلی‌ها با پرداخت ۱۰ هزار تومان آن‌هم با عشق به ساخت این مجموعه قرآنی کمک کردند و عده‌ای هم از کنار آن عبور کردند و امروز دیگر مسوولیتی ندارند.

دبیر پنجمین جشنواره قرآن و عترت مازندران با عنایت به ادامه مسیر قرآنی، تاکید دارد که تا هستیم؛ قرآن را از این مهجوریت نجات می‌دهیم.

سلطان‌پناه با اشاره به وضعیت پوشش و مسائل غیراخلاقی در جامعه مسلمان ایران، این رفتار‌ها را ظلم به قرآن دانست و گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا فرهنگ و برنامه‌های قرآنی را بیشتر در جامعه برگزار کنیم.

در این مراسم، حسین جوادی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که به تعبیر مجری جشنواره، هنوز جوهر حکم مدیرکلی او خشک نشده، او را به مراسم دعوت کرده‌اند (فردا پنج‌شنبه مراسم معارفه مدیرکل جدیدارشاد است)، در ابتدای سخنان خود اعلام کرد که در واقع امروز، روز رونمایی از اوست.

او با قدردانی از دست‌اندرکاران جشنواره قرآن و عترت در ایجاد انگیزه برای قرآن‌پژوهان، قاریان و حافظان قرآن و رشته‌های مختلف قرآنی برای ادامه فعالیت و حرکت به سوی نور، ادامه این مسیر و این جشنواره‌ها را خواستار شد و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مسیر از فعالان و موسسات قرآنی حمایت می‌کند.

در این مراسم، دکتر حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه با بیان اینکه آن‌هایی که امروز در این مراسم حضور یافتند، در واقع دعوت‌شده قرآن هستند، استمرار خدمات قرآنی را بزرگترین خدمت به قرآن دانست و حرکت در مسیر قرآن را منشأ آثار و برکات زیادی برای همه مردم معرفی کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/      
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها