دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها وزارت ارشاد:
توقع داریم که همه نهاد‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد را پشتیبانی کنند
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: وزارت ارشاد توقع دارد که همه نهاد‌ها اعم از دولتی، غیردولتی و انقلابی، از تصمیمات یکی از ارکان انقلابی نظام پشتیبانی کنند.
به گزارش آوای خزر، سیدمحمد هاشمی امروز پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با اشاره به یکی از وظایف حاکمیتی وزارت ارشاد در زمینه صدور مجوز، افزود: رعایت قانون، حفظ و تعمیق باور‌ها و ارزش‌ها، و حفظ نشاط اجتماعی، سه مولفه اصلی در صدور مجوز است.

او ادامه داد: این سخت‌گیری‌ها و دقت‌های ارزشی را بخش‌های مختلف انجام می‌دهند تا منجر به صدور مجوز فعالیت شود.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: وزارت ارشاد توقع دارد که همه نهاد‌ها اعم از دولتی، غیردولتی و انقلابی به قانون احترام گذاشته و از تصمیمات یکی از ارکان انقلابی نظام پشتیبانی کنند.

هاشمی با عنایت به اینکه پاسداشت، حمایت و تکریم از کارمندان، از اولویت‌های وزارت ارشاد است، گریزی به بخشی از سخنان عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران زد و به تعبیر او عنوان کرد که کارکنان ارشاد مظلوم‌ترین و بی‌صداترین کارکنان دولت هستند و این، از وضعیت دریافتی‌ها و حقوق معلوم است که یکی از پایین‌ترین‌هاست؛ اما در همین وضعیت معاش، نیرو‌ها دارند به‌خوبی کار می‌کنند.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم انقلابی بوده و خود را دولت مردمی معرفی کرده‌است، افزود: باید بتوانیم هر چه از عهده ما بر می‌آید؛ کار‌های مختلف را به‌واسطه تشکل‌های مردمی، عناصر مردمی و حلقه‌های میانی پیش ببریم.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد بیان کرد: "اگر از من بر می‌آمد و اختیار داشتم؛ زدن آرم مجموعه ارشاد را پای هر کاری ممنوع می‌کردم، چون ما آمدیم که از تشکل‌های مختلف حمایت کنیم، که آن‌ها رشد کنند و علم آن‌ها برافراشته شود".
 
توقع داریم که همه نهاد‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد را پشتیبانی کنند

هاشمی ادامه داد: "جایی که آرم ما مسئله شد، آرمان ما پایمال شد".

او با اشاره به اهمیت کادرسازی در جامعه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: این اقدام باید از دل دانشگاه‌ها و تشکل‌ها باشد تا یک اقدام اثرگذار و جاودان صورت بگیرد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، این آمد و شد‌های مناسبتی مرسوم و معمول است، گفت: امروز به طور خاص عباس زارع را بدرقه کنیم که پر از خدمات خوب و شایان توجه بوده‌اند و از سوی دیگر از حسین جوادی استقبال می‌کنیم که برآمده از میدان رسانه‌ای هستند، سوابق خوب و درخشان و برنامه‌های خوبی دارند و باانگیزه هستند.

هاشمی در پایان با اشاره به اینکه مراحل سخت و پُر چالشی طی شد تا به انتخاب نهایی برای گزینه مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران برسیم، افزود: میثاق‌نامه ۱۲ بندی را داریم و مدیرکل جدید باید مطابق با آن عمل کند و براساس آن او را قضاوت خواهیم کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار