دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.


اعلام قیمت های جدید پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
به دنبال اجرای سیاست‌های جدید دولت مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت برخی مواد خوراکی افزایش یافته است. این مواد خوراکی شامل کالا‌های اساسی از جمله مرغ، تخم مرغ، شیر، روغن و نان می‌شوند. بر این اساس، روغن ۸۱۰ گرمی ۶۳ هزار، روغن ۴.۵ کیلویی نیمه جامد ۳۶۰ هزار، شیر نایلونی ۱۵ هزار، پنیر ۴۰۰ گرمی ۳۷۵۰۰، مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ و شانه ۲ کیلویی تخم مرغ ۸۰ هزار تومان اعلام شده اند.


روایت سفیر روسیه از مانع اصلی احیای برجام
لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران گفت: یکی از مشکلات اصلی سر راه اصرار ایران مبنی بر خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست تحریم‌هاست؛ نه فقط خود سپاه بلکه برخی از یگان‌های آن تا همه چیز به طور جامع در نظر گرفته شوند. سفیر روسیه گفت: هیچ نشستی در قالب وین در جریان نیست؛ با این حال تبادل پیغام میان تهران و واشنگتن ادامه دارد. دولت بایدن تحت فشار زیادی قرار دارد. نه تنها مخالفان جمهوری‌خواه، بلکه هر روز دموکرات‌های بیشتری نیز با احیای برجام مخالفت می‌کنند.


پاسخ ترکیه به ایران درمورد منشأ گردوعبارها
تانجو بیلگیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در خصوص اظهارات اخیر مقامات ایران درباره توفان گرد و غبار که آن را ناشی از سد سازی های ترکیه خوانده اند گفت: این ادعاها از پایه های علمی برخوردار نیست. توفان گرد و غبار در یک مقیاس وسیع در سطح جغرافیایی شکل گرفته که عمدتاً دو منبع دارد که هر دو کشور ایران و ترکیه را درگیر کرده است.


رشد ۲۵ درصدی نرخ اجاره در تهران
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات ودیعه مسکن در سراسر کشور خبر داد و گفت: نرخ اجاره مسکن در تهران ۲۵ درصد افزایش یافت. «رستم قاسمی نرخ افزایش اجاره در بقیه کلان شهرها را ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام کرد و افزود: با متخلفان این مصوبه برخورد تعزیراتی خواهد شد.


کره شمالی بالاخره شیوع کرونا را تایید کرد
کره‌شمالی با اعلام شناسایی سویه اومیکرون در پیونگ‌یانگ و با تایید اولین شیوع کروناویروس در این کشور از زمان وقوع پاندمی، آن را "خطرناک‌ترین اضطرار ملی" خوانده و دستور قرنطینه سراسری صادر کرد. طبق گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی، سویه اومیکرون در پیونگ‌یانگ شناسایی شده است.


خبرگزاری دولت: وضعیت آرام است
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: در پی اصلاح نرخ ارز و نظام یارانه ای کشور، با وجود برخی انحرافات در بخش توزیع کالاها در مراکز عرضه، اما وضعیت بازار کالاهای اساسی همچون گذشته آرام است و کالاها با نرخ های جدید و قدیم عرضه می‌شود. این خبرگزاری نوشت که ۹۵۰۰ بسیجی برای کمک به دولت و بازرسی در سراسر کشور سازماندهی شده اند. به نوشته ایرنا، فقط روغن و مرغ در برخی مراکز با کاهش عرضه روبرو شده و البته برخی فروشگاه‌ها با اعمال محدودیت، به هر خانوار یک روغن و دو بسته شکر می‌فروشند.


دلار، ۳۰ هزار و ۳۷۰ تومان
به نوشته خبرگزاری دولت، روز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت دلار در بازار آزاد ۳۰ هزار و ۳۷۰ تومان، قیمت یورو ۳۳ هزار و ۲۴۰ تومان و قیمت پوند انگلیس ۳۸ هزار و ۷۸۰ تومان بود.


سکه ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان
به نوشته خبرگزاری دولت، روز ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۸۷ هزار تومان، قیمت سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بود.


امیر قطر: حل اختلافات در منطقه، فقط از طریق گفتگو میسر است
تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در نشست خبری مشترک با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران گفت: سفر اخیر آقای رئیس جمهور رئیسی به قطر یک بسیار مهمی بود. امروز در رابطه با مسائل مختلف به گفتگو نشستیم و تاکید داشتیم که حل اختلافات در منطقه فقط از طریق گفت‌وگو میسر است.


آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت اعلام کرد که ۳۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۱ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۴۳ نفر رسید. همچنین ۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۰۱ نفر رسید.


سخنگوی دولت: قدرت خرید همه افزایش یافت
علی بهادری سخنگوی دولت گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها قدرت خرید همه دهک‌ها را افزایش داد؛ دهک اول با ۹۲۳ هزار تومان افزایش، صدرنشین بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها است. او تصریح کرد: سه دهک اول (اقشار با کم‌ترین درآمد) به طور میانگین ۸۰۴ هزار تومان افزایش قدرت خرید داشته‌اند.

کنترل گرانی ها با همکاری بسیج
حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت با آبروی خود به میدان آمده، گفت: اصلاح ارز ترجیحی اقدامی عاقلانه و عادلانه و بدون تردید به نفع مردم بوده و با توجه به شرایط داخلی و بین المللی، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای کشور است. وزیر کار البته گفت که گران شدن مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات، به صورت غیرمستقیم در افزایش قیمت برخی کالاهای دیگر اثر دارد و درمورد سایر گرانی ها، دولت با همکاری تعزیرات و بسیج، با قوانین سخت‌گیرانه و پلمب، با گرانی ها مقابله می‌کند .

 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها