دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در فیش حقوقی اردیبهشت خبر داده بود اما پرداخت نشدن این افزایش در حقوق اردیبهشت آنها، موجبات ناراحتی و اضطراب آنها را با توجه به افزایش قیمت کالاها فراهم کرده است.

به گزارش آوای خزر، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند روز قبل در یک گفت و گوی تلویزیونی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در فیش حقوقی اردیبهشت خبر داد و گفت: اگر هم به‌هردلیل به اردیبهشت نرسد، قطعاً معوقات از ابتدای فروردین پرداخت خواهد شد و حتماً در حقوق خرداد لحاظ خواهد شد.

وی افزود: براساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی حداقل سالی یک‌ بار باید مستمری یا همان حقوق بازنشستگی توسط هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی تصویب شود و برای تصمیم‌گیری نهایی به هیات دولت یا هیات وزیران ارسال شود.

اما با آغاز پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در روزهای اخیر، افزایش نیافتن حقوق اردیبهشت آنها، موجبات ناراحتی و اضطراب آنها را با توجه به افزایش قیمت کالاها فراهم کرده است.

در نشست چهارشنبه ۲۱ اردیبهشتِ هیات دولت، بازهم افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به تصویب نرسید؛ بازنشستگان که حقوق اردیبهشت ماه خود را دریافت کرده اند؛ نشانی از افزایش حقوق ندیدند.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این رابطه گفت: متاسفانه بازهم افزایش مستمری بازنشستگان مصوب نشد و تکلیف را مشخص نکردند؛ حتی دلایلی را که منجر به‌عدم تصمیم گیری شده، اعلام نمی‌کنند تا جامعه کارگری بتواند با مذاکره مشکل را حل کند؛ در واقع بازنشستگان را در خوف و رجاء نگه داشته‌اند و این شیوه، برخورد مناسبی با جامعه ۱۲ یا ۱۳ میلیون نفریِ خانواده‌ بازنشستگان کارگری کشور نیست.

وی افزود: توصیه می‌کنیم مصوبه تامین اجتماعی را سریع تصویب و برای اجرا به سازمان برگردانند تا بازنشستگان آرامش فکری و روانی پیدا کنند؛ بازنشستگان دیگر بیش از این نمی‌تواننند منتظر بمانند.

صادقی به ایلنا گفت: به نظر می‌رسد این نحوه برخورد، فقط فرصت خریدن برای اتخاذ یک تصمیم ناعادلانه است که در طول دوران‌های گذشته سابقه نداشته است؛ ما به این برخورد معترض هستیم؛ دولت نباید باعدم تصویب مصوبه‌ شورایعالی کار برای بازنشستگان، بستر نارضایتی را فراهم کند؛ براساس قانون، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ابتدا توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به تصویب هیئت مدیره این سازمان می‌رسد. سپس این مصوبه در مرحله بعد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده می‌شود تا جهت بررسی و تصویب، در جلسه هیئت دولت مطرح نماید. به عبارتی هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزایش مستمری به اندازه‌ مصوبات شورایعالی کار را تصویب کرده، سازوکارهای اجرای آن دیده شده و منابع نیز برای آن فراهم شده است؛ دولت صرفاً تایید کننده‌ی نهایی این مصوبه است. برای اینکه بداند سهم خود را که در بودجه مصوب شده، برای پیشبرد مصوبه پرداخت کند؛ دولت نباید در امضای مصوبه‌ هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تعلل کند و جامعه بازنشستگان را دچار نگرانی و سردرگمی سازد.

صادقی با بیان اینکه «از یکسو افزایش مستمری بازنشستگان را تصویب نمی‌کنند و از سوی دیگر، آزادسازی قیمت‌ها صورت می‌گیرد» اضافه می‌کند: این برخورد دوگانه به ضرر کارگران و بازنشستگان است.

گفتنی است، سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرد که  به محض تصویب و ابلاغ قانونی افزایش حقوق بازنشستگان در ماه جاری نسبت به واریز حقوق و مستمری بر اساس مصوبه اقدام می‌شود و با تصویب دولت مابه التفاوت را فورا پرداخت می‌کنیم.

این سازمان اخیرا در اطلاعیه ای در این باره اعلام کرد: «پیشنهاد میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۱ جهت طرح و تصویب در هیئت محترم وزیران ارسال شده و به محض تصویب و ابلاغ قانونی در ماه جاری نسبت به واریز حقوق و مستمری بر اساس مصوبه اقدام می‌شود.»

پرداخت مستمری اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تامین اجتماعی، از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده است و بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی این پرداخت‌ها طبق حروف الفبا تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/1005

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار