دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

حمایت علم الهدی از طرح یارانه ای دولت
علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: با طرح تحول، فاصله طبقاتی از بین می‌رود و قشر آسیب‌پذیر قدرت خرید پیدا می‌کنند، حالا جنس و کالا گران است ولی پول دارد که تهیه کند.

رئیس امارات درگذشت
خبرگزاری رسمی امارات (وام)، اعلام کرد که «خلیفه بن زاید» رئیس این کشور درگذشته است. وزارت امور ریاستی امارات همچنین در این کشور عزای عمومی اعلام کرد و خبر داد که به مدت ۴۰ روز پرچم این کشور به حالت نیمه‌افراشته در خواهد آمد و سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی این کشور به مدت ۳ روز تعطیل خواهد بود. خلیفه بن زاید بزرگ‌ترین فرزند «زاید بن سلطان آل نهیان» مؤسس دولت امارات و ولی‌عهد او بود و پس از فوت پدرش حاکم ابوظبی شد و شورای عالی اتحاد امارات در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۰۴ او را به عنوان رئیس امارات انتخاب کرد. او در سال ۱۹۴۸ در منطقه الشرقیه امارت ابوظبی به دنیا آمد و تحصیلات پایه خود را در شهر العین به پایان رساند، او دومین رئیس دولت امارات از زمان تأسیس این کشور در تاریخ ۲ دسامبر ۱۹۷۱ و شانزدهمین حاکم امارت ابوظبی است.

بازداشت مورا در مسیر بازگشت از تهران
انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مسیر بازگشت از تهران به اروپا، در فرودگاه فرانکفورت توسط پلیس آلمان «بازداشت» شده است. این عنوان توییتی بود که ساعتی پیش در حساب توییتری منسوب به این دیپلمات اروپایی منتشر شد و با چندین توییت دیگر تکمیل شد. انریکه مورا در ادامه می‌نویسد: «پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت بدون حتی یک توضیح ساده، من را که یک مقام رسمی اتحادیه اروپا هستم در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی بازداشت کرد.»

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۲۰۹ نفر رسید. همچنین ۳۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۴۲۸ نفر رسید.

آخرین اخبار از اعتراضات در برخی شهرها
ایرنا (خبرگزاری رسمی دولت) در گزارشی در مورد «تجمعات در برخی شهرها»، نوشت: چهارشنبه شب تعداد محدودی از شهرهای کشور شاهد برگزاری تجمعات پراکنده اعتراضی نسبت به اجرای قانون اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها بود.این اعتراضات در شهرستان درود لرستان، شهرستان ایذه در خوزستان، اندیمشک دیگر شهر استان خوزستان، دزفول، یاسوج، شهرکرد و جونقان در استان چهارمحال و بختیاری و همچنین شهرستان فشافویه تهران رخ داده است. بر این اساس عده ای در دزفول و یاسوج بازداشت شدند.

دولت: مردم با یارانه جدید، مبلغی را هم اضافه می‌آورند
ابراهیم صیامی مدیرکل آینده پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت اقتصاد اظهار داشت: خانوارها برای مصرف کالاهایی که ارز ترجیحی آن حذف شده با یارانه نقدی جدید مبلغی را هم اضافه می‌آورند اما هدف دولت حمایت از خانوار بوده چراکه این اقدام تورم غیر مستقیمی هم خواهد داشت و هدف این است که اطمینان پیدا کنیم که خانوار سطح رفاه قبل از تغییر قیمت‌ها را از دست ندهند.

واردات خودرو بدون سقف شد
عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با بررسی کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب شد تا دولت خودرو‌هایی که کم مصرف و ایمن هستند را بدون سقف وارد کند. وی با اشاره به مصوبه قبلی مجلس در خصوص واردات ۷۰ هزار خودرو گفت: اولا با فرمایشات رهبری کلا مصوبه اصلاح شد و این اختیار را به دولت دادیم تا برای عامه مردم هر قدر که بتواند بازار را تنظیم کند، واردات خودرو را انجام دهد.

یک اصولگرا: مردم تظاهر به نداری می‌کنند
عبدالله گنجی روزنامه نگار اصولگرا و مدیرمسئول روزنامه همشهری در توئیتی نوشت: بخش قابل توجهی از مردم حقیقتا دچار مشکل هستند.اما تظاهر به نداری تراز ۸۵ میلیونی را نشان می دهد که با شاخص های ذیل نمی خواند: تقریبا به تعداد خانوارهای ایرانی خودرو داریم، با دو روز تعطیلی راههای تفریحی کشور قفل می شود و در مصرف لوازم آرایشی و عمل دست بردن در طبیعت بدن در جهان اولیم.

حداد عادل: با تلفن های همراه، کِش کار از دست همه در رفته
غلامعلی حداد عادل بیان کرد: حسن کار تشکیلاتی هم‌افزایی است، همان که می‌گوید یک دست صدا ندارد. امروز بدانید وضع رسانه در دنیا به کلی با ۳۰ سال پیش متفاوت شده. ما اول انقلاب فکر می‌کردیم اگر رادیو و تلویزیون دست ما باشد، تمام است. امروز در دنیا هرکسی یک تلفن همراه دستش است و کش کار از دست همه در رفته و حتی متدینین و انقلابی‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و جنگ، جنگ ادراکی شده است. این‌ها کار تشکیلاتی می‌خواهد تا مدیریت شود.

شکست بن بست مذاکرات
«جوزپ بورل» رییس کمیسیون سیاست خارجی اروپا در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه سران گروه ۷، گفت: مذاکرات متوقف شده احیای برجام از سر گرفته می‌شود. بورل با بیان اینکه مسیر گفتگو‌ها باز شده، اظهار داشت که باور دارد دورنمایی درمورد دستیابی به توافق نهایی وجود دارد. وی در ادامه افزود: این چیزها یک شبه حل نمی شود، بیایید بگوییم مذاکرات به بن بست خورده بود و الان بن بست باز شده است.

منبع دیپلماتیک فرانسوی: مذاکرات احیای برجام در وضعیت بن‌بست قرار دارد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع دیپلماتیک فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، گفت که نمی‌توان نسبت به دستیابی به توافق در مذاکرات برجامی وین، خوش‌بین بود. وی چشم‌انداز مذاکرات را تیره خواند و گفت که مذاکرات در حال حاضر در وضعیت بن‌بست قرار دارد.

موضع قابل تامل روسیه درباره احیای برجام
اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه نوشت: «اگر تحت شرایط متفاوت دیگری بودیم، روسیه احتمالا می توانست به طرفین (ایران و امریکا) برای نهایی سازی توافق احیای برجام کمک کند، ولی اکنون نه».

مک فارلین درگذشت
مک فارلین مشاور امنیت ملی دولت ریگان در ٨۴ سالگی درگذشت. مک فارلین خرداد ۶۵ در یک سفر محرمانه به ایران آمده بود. مک‌فارلین و همراهانش با یک هواپیمای حمل سلاح وارد ایران شدند و در بدو ورود به ایران، اعضای این هیات به یک هتل برده شدند. در مدت ۵ روز مکرراً به درخواست‌های رابرت مک‌فارلین مبنی بر ملاقات با یکی از مسئولان رده‌بالای ایران پاسخ منفی داده می‌شد.

آمریکا: با تشکر از مورا، هنوز با توافق فاصله داریم
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از سفر انریکه مورا به تهران قدردانی کرد، اما افزود: «با این وجود، در حال حاضر با توافق فاصله داریم.» او گفت: «ایران باید تصمیم بگیرد که یا بر شروط فرابرجامی اش پافشاری کند یا اینکه می خواهد به سرعت به توافق دست یابد، توافقی که به اعتقاد ما منافع همه طرف‌ها را تامین می‌کند». وی افزود: «ما و شرکایمان آماده ایم، مدتی است که آماده ایم. اکنون این موضوع به ایران بستگی دارد.»

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها