دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۹۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
استاندار مازندران:
متولی سواحل مازندران مشخص شد
استاندار مازندران با اشاره به تعطیلی سازمان عمران سواحل، افزود: سازمان همیاری شهرداری‌ها به پیشنهاد آقای علیخانی معاون عمرانی، تا زمان آغاز به‌کار دوباره این سازمان، متولی سواحل در مازندران است.
به گزارش آوای خزر، سید محمودحسینی‌پور نوری در نشست ساماندهی سواحل استان که با حضور فرمانداران شهر‌های ساحلی برگزار شد، مدیریت سواحل را از ابعاد مختلفی دارای اهمیت دانست که یکی از آن‌ها بحث خطر جانی و انسانی‌ست که سال‌ها دریا تلفاتی را می‌گیرد و زندگی بسیاری از مردم را تحت‌الشعاع قرار داده و بسیاری از خانواده‌ها را داغدار می‌کند.

او معتقد است؛ همان‌گونه که برای کاهش تلفات تصادفات یا بیماری‌ها تمام تلاش‌ها صورت می‌گیرد، دریا نیز همین وضعیت را دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه اگر اتفاقی در سواحل می‌افتد، ما به‌عنوان مسوول بیش از خانواده‌ها نگران و داغدار می‌شویم، تاکید کرد: باتوجه به نصب تابلو‌های هشداری و شنا ممنوع در مناطقی که طرح دریا نیستند، اگر اتفاقی برای خانواده‌ها بیفتد، مسوولیت با خودشان است.

حسینی‌پور مورد دیگر را رعایت‌نکردن ارزش‌های دینی عنوان و اظهار کرد: به‌دلیل آزادسازی حریم ۶۰ متری مشکلاتی را امسال در سواحل خواهیم داشت، نباید اجازه بدهیم در استانی که بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ایم، چنین مسایلی پیش بیاید.

او ادامه داد: قاطبه مردم رعایت می‌کنند، ولی حتی تعداد کمی که دست به این کار می‌زنند نباید اجازه بدهیم که در این استان باشد.

 نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه "همه با دغدغه صحبت می‌کنیم و نگران هستیم، تاکید کرد که این جلسات باید خروجی داشته باشد، سواحل ما متولی ندارد در حالیکه باید یک متولی داشته باشد، و قطعا فرمانداران ما نمی‌توانند مسوولیت اصلی نظارت بر سواحل که منطبق بر هارمونی دقیق و مدیریت فنی باشد را به عهده بگیرند و از سوی دیگر نباید این طور باشد که هر کسی بخواهد هر طوری دلش می‌خواهد در ساحل کار کند.

او با بیان اینکه سازمان عمران ساحل را به‌طور مجزا برای مدیریت ساحل بهترین روش می‌دانیم، ادامه داد:، اما فعلا این سازمان تعطیل است و به پیشنهاد آقای علیخانی معاون عمرانی، سازمان همیاری شهرداری را به عنوان مسوول ساحل اعلام می‌کنیم.

استاندار مازندران از سازمان همیاری شهرداری خواست که طراحی تمام نوار ساحلی استان توسط یک گروه خدمات مشاور انجام بگیرد و از طرفی نیز سازمان نظام مهندسی استان باید پای کار بیاید، یک کارگروه خوبی با عضویت همه دستگاه‌های مرتبط شکل بگیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه نباید برای حقوق ناجیان غریق دست در جیب دولت ببریم، افزود: دریای با این عظمت داریم و باید با ایجاد برنامه‌ها و امکانات خوب از آن، اقتصاد استان را تامین کنیم؛ شهرداری‌ها سرمایه گذار هستند و هزینه‌های ساحل باید از این جا باشد، یک برنامه تجاری اقتصادی نوشته بشود.

او با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها در ساحل عنوان کرد که با ایجاد امکانات ساحلی می‌شود نابهنجاری‌های ساحل را از بین برد؛ حداقل بالای ۵۰ سرگرمی برای مردم می‌توانیم ایجاد کنیم.

حسینی‌پور اذعان  داشت: اگر مسائلی را ممنوع می‌کنیم؛ از طرف دیگر باید خدمات و زیرساخت ایجاد کنیم.

استاندار مازندران در پایان با بیان اینکه تا زمان راه‌اندازی سازمان عمران ساحل، کار‌ها باید در ذیل کمیته فنی سازمان همیاری شهرداری (با مدیریت معاونت عمرانی) تشکیل شود، بار دیگر تاکید کرد که باید از سواحل برای ایجاد امنیت، و برای ایجاد امکانات بیشتر سرمایه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسامی رستمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
0
با توجه به ازادسازی سواحل و افزایش دسترسی مردم به دریا و کنبود ناجی غریق تمسال دریا نی تونه قتلگاه بشه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار