دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
استاندار مازندران:
مسوولان از وضعیت اقتصادی در مناطق دورافتاده غفلت نکنند
استاندار و رئیس شورای اداری استان مازندران به مسوولان تذکر داد که اجازه ندهند تنها با دور زدن در محیط شهری بگویند که همه چیز در حوزه اقتصادی خوب است بلکه گوشه‌ها و مناطق حاشیه و دورافتاده را هم ببینند.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور نوری عصر امروز در دومین نشست شورای اداری مازندران با تبریک حماسه سوم خرداد در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که تحول بزرگی را در جنگ ایجاد کرد، از شهدای مظلوم در این عملیات به ویژه شهدای مازندران یاد کرد که یادگاران عظیم و افتخارآفرین برای کشور هستند.
 
او با بیان اینکه امسال در سوم خرداد با پیام "ما مقاوم هستیم" میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس هستیم، افزود: همواره با شهدا، همه خاکریز‌ها را فتح خواهیم کرد چه اینکه مردم ما نیز به این مهم باور دارند و به همین دلیل نیز یادواره‌های شهدا را با عظمت دنبال می‌کنند.

استاندار مازندران با اشاره به تقدیر از ورزشکاران در نشست شورای اداری، از مسوولان ورزشی و فرمانداران خواست که در تمام شهرها، روستا‌ها و بخش‌ها به ورزش توجه کنند و به‌ویژه ورزش همگانی را در دستور کار قرار بدهند.

حسینی‌پور معتقد است: مردم را هر چقدر در مسیر ورزش قرار بدهیم، سهم استان ما از مدال‌آوری در عرصه‌های بین‌المللی بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به میانگین نرخ ۲.۶ درصدی فرزندآوری در کشور که در مازندران ۲.۱ درصد است، اعلام کرد که مازندران رتبه پایینی را در کشور دارد که این زیبنده استان ما نیست.
او با بیان اینکه شاید موضوع اقتصادی بهانه کاهش فرزندآوری است، عنوان کرد که این موضوع برای مازندران مصداق ندارد؛ چون استان‌هایی داریم که به مراتب وضعیت اقتصادی آن‌ها از مازندران پایین‌تر، ولی نرخ جوانی جمعیت آن‌ها بالاتر است.

استاندار مازندران با اشاره به ساماندهی سواحل و اهمیت رعایت و احترام به ارزش‌های دینی در این مناطق، تاکید کرد که آزادسازی سواحل به‌معنای رهاشدگی سواحل نیست و با هرگونه ناهنجاری برخورد می‌شود.
حسینی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با سپاس از مدیران اقتصادی مازندران که اقدامات مناسب و به‌هنگام آن‌ها در این حوزه، سبب شد که رییس جمهور در ستاد تنظیم بازار کشور از این استان قدردانی کند، عنوان کرد که مازندران دیروز و امروز خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده‌است.

او با تاکید بر اینکه هر فردی که اقداماتش سبب ناامیدی مردم شود را به‌شدت محکوم می‌کنیم، افزود: در عرصه جنگ اقتصادی می‌توانیم با همت بلند، توانمندی خود را به رخ دشمن بکشیم چنانچه در جنگ نظامی نیز دشمن را به شکست واداشتیم.

رئیس شورای اداری مازندران با اشاره به بازدید امروز خود از منطقه نمونه گردشگری عباس‌آباد بهشهر که برای نخستین‌بار به این مکان آمده بود، مازندران را "هارت لند" معرفی کرد که نظیر عباس‌آباد نقاط بی‌نظیری در استان داریم و باید بهره‌برداری مناسب اقتصادی و جذب گردشگر خارجی و داخلی در آن‌ها اتفاق بیفتد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به جراحی بزرگ دولت، عنوان کرد که بالاخره این طرح می‌گذرد و می‌رود، اما در گذر از این کار مهم ممکن است برخی خانواده‌هایی باشند که شب گرسنه بخوابند لذا باید تمهیداتی دیده شود که کمیته امداد و دستگاه‌های دیگر در این فشار اقتصادی غفلت نکنند که برخی خانواده‌ها در فقر مطلق آسیب ببینند.

حسینی‌پور، موشکافانه به مدیران یادآور شد که اجازه ندهند تنها با دور زدن در محیط شهری بگویند که همه چیز خوب است بلکه گوشه‌ها و مناطق حاشیه و دورافتاده را هم ببینند.

او در پایان البته تاکید کرد؛ افرادی که در این شرایط سخت، به احتکار و گرانفروشی و کم‌فروشی و دیگر رفتار‌های ناپسند اقتصادی دست می‌زنند علناً به مردم معرفی شوند و نباید اجازه داد که در این شرایط بد اقتصادی با امنیت غذایی مردم بازی شود.

به گزارش خبرنگار ما، در جلسه شورای اداری مازندران مدیران جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دادگستری، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، و یکی از نخبگان از جامعه دانش‌بنیان‌ها ارائه گزارش دادند.

در این جلسه همچنین از ورزشکاران مدال‌آور در رشته‌های کشتی آزاد، فوتبال، وزنه‌برداری، تکواندو و کشتی فرنگی با تقدیم هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار