دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۵
سردار ملکی اعلام کرد
جزئیات تشییع و خاکسپاری 8 شهید گمنام در مازندران
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، جزئیات تشییع و خاکسپاری هشت شهید خوشنام دفاع مقدس را اعلام کرد که از رامسر تا گلوگاه میهمان مردمان دیار علویان خواهند بود.
به گزارش آوای خزر از ساری، سردار عبداله ملکی عصر امروز در دومین نشست شورای اداری مازندران در سال جاری، با اشاره به چهلمین سالگرد فتح خرمشهر، از برگزاری برنامه‌های مختلفی که در سراسر استان به همین مناسبت برگزار می‌شود خبر داد که البته با میزبانی از هشت شهید تازه تفحص‌شده، رنگ بوی دیگری به خود می‌گیرد.

او با بیان اینکه مراسم استقبال از شهدای خوشنام دفاع مقدس که از مسیر فیروزکوه وارد استان خواهند شد؛ از رامسر تا گلوگاه و مراسم وداع متمرکز در ساری برگزار می‌شود، اعلام کرد که فردا دوشنبه به استقبال شهدا می‌رویم و محوریت میزبانی شهدا در مسیر سوادکوه، پل سفید، زیراب، شیرگاه و قائمشهر است و پس از آن وارد مرکز مازندران می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برنامه‌ریزی‌هایی از سوی فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان مسوولان ستاد‌های استقبال از شهدا تدارک دیده شده است، ادامه داد: سه شهید در ساری خاکسپاری می‌شوند که مراسم تشییع آن‌ها روز چهارشنبه ۱۰ صبح از میدان، اما خمینی (ره) تا میدان امام حسین (ره) و میدان شهرداری است که یکی از شهدا در استانداری، دیگر شهید در اداره‌کل ورزش و جوانان و دیگری نیز در دانشگاه پیام نور خاکسپاری می‌شود.

سردار ملکی گفت: همزمان در شهر بابل نیز یکی از شهدا در تکیه "پیر علم"، شهید دیگر در روستای "شورکا" جویبار، و دیگر شهید حماسه‌آفرین نیز در آلاشت سوادکوه تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

او ادامه داد: دو شهید خوشنام، روز جمعه در مصلی چالوس میهمان نمازگزاران و مردم این شهر خواهند بود و در ادامه نیز تا "اشکار دشت" بام شهر چالوس تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

به گزارش آوای خزر، در این مراسم حجت‌الاسام یوسف یوسف‌پور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران نیز از برنامه‌های این سازمان در سالگرد ارتحال امام و ۱۵ خرداد پرداخت.

او از اعزام ۳ هزار زائر به مرقد امام راحل خبر داد و از دستگاه‌ها خواست تا در این زمینه همانند سال‌های قبل همراهی و همکاری داشته باشند.

برنامه‌های دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه علیه السلام (۱۱ خرداد) تا میلاد امام رضا (۲۱ خرداد) علیه السلام نیز از توزیع اقلام تبلیغاتی تا برنامه‌های بصیرتی و جشن میلاد، در سراسر استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار