دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
فرمانده انتظامي استان از شناسايي و دستگيري اعضاي باند کلاهبرداري و سرقت اينترنتي دو ميليارد ريالي در سطح استان خبر داد.
به گزارش آوای خزر،سردار "مسعود جعفري نسب"  با اعلام اين خبر افزود: در پي مراجعه يکي  از شهروندان به ماموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات اين فرماندهي، مبني بر کلاهبرداري و سرقت اينترنتي از حساب بانکي اش به ارزش 200 ميليون ريال، موضوع در دستور کار پليس فتاي اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان مازندران، افزود: کارشناسان و کارآگاهان پليس فتا با انجام تحقيقات از مالباخته دريافتند، فردي ناشناس در پي تماس تلفني با مالباخته، خود را مجري يکي از برنامه هاي راديويي معرفي کرده و وي را برنده کمک هزينه سفر به عتبات عاليات اعلام کرده است و براي واريز وجه 50 ميليون ريالي با ترفند و فريب، مالباخته را به پاي دستگاه خودپرداز کشانده و با فعال کردن رمز دوم حساب بانکي اش، 200 ميليون ريال به صورت غيرمجاز از حسابش برداشت کرده است.

سردار جعفري نسب با اشاره به اقدامات اطلاعاتي و فني ماموران پليس فتا، خاطر نشان کرد: ماموران با دريافت اين اطلاعات در ادامه تحقيقات پليسي موفق به کشف چندين فقره سرقت اينترنتي ديگر به اين شيوه شدند.

فرمانده انتظامي استان مازندران، افزود: ماموران پليس فتا در ادامه تحقيقات موفق شدند، رد پنج متهم به سرقت و کلاهبرداري اينترنتي از اعضاي يک باند را در استان تهران و شهرستان هاي اطراف شناسايي و با هماهنگي هاي قضائي، متهمان را در عملياتي ضربتي دستگير کنند.

سردار جعفري نسب، تصريح کرد: ماموران در بازرسي از مخفيگاه متهمان موفق شدند، 18 کارت عابربانک به همراه تعدادي سيم کارت، کپي شناسنامه افراد و مبلغ 50 ميليون ريال وجه نقد کشف کنند.

وي افزود: متهمان دستگير شده و سرکرده اصلي باند به همراه فردي ديگر  که از محکومان به قتل عمد و در حال تحمل کيفر در يکي از زندان هاي کشور است، در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به بزه انتسابي با همدستي سه نفر ديگر اقرار کردند.

جعفري نسب از ارتباط اين افراد با اعضاي ديگر باند که در امر خريد سکه از طلافروشي ها با پول هاي مسروقه در شهر تهران فعاليت داشته اند، خبر داد و افزود: اين افراد نيز با کار اطلاعاتي و عملياتي پليس فتا شناسايي و دستگير شدند.

سردار جعفري نسب با بيان اين که اعضاي اين باند تاکنون به 18 فقره سرقت اعتراف کردند، افزود: ارزش ريالي سرقت هاي اينترنتي و کلاهبرداري اعضاي اين باند تاکنون 200ميليون تومان است که موضوع در دست بررسي بيشتر پليس فتا قرار دارد.

فرمانده انتظامي استان مازندران با هشدار به شهروندان از آنان خواست، همواره مراقب تماس هاي تلفني مشکوک باشند و براي انتقال وجه به حساب نيازي به مراجعه حضوري به دستگاه خودپرداز عابر بانک نيست.

وي همچنين، افزود: براي انتقال وجه به حساب فقط شماره کارت يا شماره حساب کافي است و نيازي به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم ، تاريخ انقضاء و ...) نيست و به پيامک هايي كه به شيوه هاي مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه كشي ها، سفرهاي زيارتي و مواردي از اين دست، اطلاعات حساب بانکي و كارت عابر بانك را درخواست مي كنند، اعتماد نكنيد و به آنها پاسخ ندهيد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار