دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مدیر صندوق بیمه اجتماعی مازندران در جمع خبرنگاران:
تعداد بیمه‌شدگان روستایی و عشایری مازندران از 130 هزار فراتر رفت/ شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی
مدیر صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 130 هزار و 88 نفر در استان عضو صندوق بیمه اجتماعی شده‌اند، به تشریح شرایط عضویت در این مجموعه‌ی حمایتگر و پشتیبان پرداخت.
به گزارش آوای خزر،  قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب 21 اردیبهشت‌ماه 1383  مجلس شوراي اسلامی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را به عنوان یکی از ارکان چهارگانه بیمه‌گر اجتماعی تعریف و به عنوان سازوکاري در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر کرده است. در ادامه این مسیر آیین‌نامه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در تاریخ 12 بهمن‌ماه 1383  از سوي هیات وزیران تصویب و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تاسیس شد.

به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران، فعالیت‌های این صندوق از سال 1384 با گستره ملی آغاز شد و این مهم، در مازندران و در پایان سال نخست ، با عضویت یک‌هزار و ششصد و یازده(1611) نفر و پرداخت مستمری به 5 نفر کار خود را در راستای اهداف تعیین‌شده آغاز کرد و تا پایان سال 1400 این رقم با فعالیت 100 کارگزاری، به 129 هزار و 901 بیمه‌شده و 5 هزار و 836  مستمری‌بگیر رسیده‌است.

"محمد ابراهیمی" امروز در نشست خبری به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر، یکی از ابعاد مهم توسعه پایدار، را توسعه اجتماعی عنوان کرد که با چگونگی و شیوه زندگی افراد یک جامعه و مباحث مربوط به عدالت اجتماعی، رفاه اجتماعی و سرمایه اجتماعی پیوندی تنگاتنگی دارد.

او با بیان اینکه امروزه رفاه اجتماعی هسته مرکزی توسعه اجتماعی را تشکیل می‌دهد، اشاره‌ای به درآمد پایین و ریسک‌پذیری کار کشاورزی و دامپروری و همچنین آسیب‌پذیری فعالان آن داشت و از سوی دیگر نیز موضوع مهاجرت را برای دستیابی به حداقل امکانات و رفاه برای این قشر یک دغدغه اصلی عنوان کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران از همین منظر، به نقش بسیار مهم و غیر قابل اغماض روستاییان و عشایر در دستیابی به توسعه پایدار گفت که زمینه کاهش محرومیت و گسترش رفاه اجتماعی و عدالت اجتماعی در روستاها را فراهم می‌کند تا علاوه بر کاهش مهاجرت، فاصله طبقاتی این قشر با دیگر اقشار دیگر جامعه را کاهش دهد.
 
تعداد بیمه‌شدگان روستایی و عشایری مازندران از 130 هزار فراتر رفت/ شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی
چه کسانی می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند؟

ابراهیمی با بیان اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یکی از ارکان چهارگانه نظام جامع تأمین اجتماعی ذیل شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فعالیت خود را آغاز کرده‌است،"شاخص ضریب پوشش صندوق" را از مهمترین شاخص‌ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر جهت برنامه‌ریزی و ارزیابی پیشرفت برنامه‌ها عنوان و اعلام کرد که در حال حاضر کلیه افراد 18 تا 50 سال ساکن در روستاها، مناطق عشایر و شهر های زیر 20 هزار جمعیت، کشاورزان غیر ساکن در روستا، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری، دارندگان مشاغل خانگی، قالیبافان، شاغلین به صنایع دستی، بسیجیان، ورزشکاران، شاغلین مشاغل فصلی، کارگران ساختمانی، مربیان قرآنی، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و اعضای نظام دامپزشکی که فاقد پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند، به عنوان جامعه هدف اصلی صندوق در استان شناخته می‌شوند.

تعداد اعضای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران

او با اشاره به جمعیت افزون بر 3 میلیون و 400 هزار نفری مازندران، جمعیت مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان را براساس سنجش و ارزیابی انجام‌شده، 471 هزار و 389  نفر اعلام کرد، اما این را هم گفت که تعداد بیمه‌شده‌های صندوق، در حال حاضر کمی بیشتر از 134 هزار نفر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی مازندران تصریح کرد: تا پایان سال 1400، تنها 27 درصد از جمعیت مشمول عضویت، زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

ابراهیمی که از سال 1396، مسوولیت مدیریت بر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در مازندران به عهده او گذاشته شده است، اعلام کرد که تعداد اعضای این صندوق از سال 1395 تا پایان سال 1400، افزایش نزدیک به 100 درصدی داشته است.

او با بیان اینکه تا امروز تعداد اعضای صندوق در استان مازندران به 134 هزار و 88  نفر رسیده  است، اعلام کرد که از این تعداد 6 هزار و 35 خانوار از حقوق و مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان برخوردار هستند و تا امروز نیز برای 2 هزار و 810 عضو صندوق، حکم بازنشستگی صادر و مستمری بازنشستگی آنها برقرار شده‌است.
 
تعداد بیمه‌شدگان روستایی و عشایری مازندران از 130 هزار فراتر رفت/ شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران اظهار کرد: در حال حاضر 408 بیمه‌‌شده صندوق در استان از مستمری ازکارافتادگی بهره‌مند هستند، همچنین تاکنون حکم برقراری مستمری بازماندگان مربوط به 2 هزار و 817 بیمه‌شده متوفی صندوق صادر شده است.(سن بازنشستگی 65 سال و با حداقل 15 سال پرداختی حق بیمه است و 20 سال به آنها مستمری پرداخت می‌شود).

این مسوول با اشاره به هشت سطح درآمدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی، میزان پرداخیت سالانه را از 600 تا یک میلیون و 596 هزار تومان اعلام کرد که افراد می‌توانند در راستای عدالت در پرداخت‌ها، با پرداخت بیشتر حق بیمه، حقوق و مزایای بالاتری را نیز دریافت کنند.

مهمترین اقدامات بیمه اجتماعی در مازندران

تشکیل ستاد توسعه در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و در استان به ریاست استاندار و معاونت سیاسی، ارائه یک‌هزار میز خدمت در 17 سال گذشته،  مکاتبه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت با مدیران ادارات شهرستان و تاکید به بیمه قالیبافان، اعزام بیش از 600  نفر از بیمه‌شدگان زائر اولی به مشهد مقدس، حضور مستمر همکاران در مناطق سیل‌زده استان در جریان سیل سال 1397 شهرستان‌های سیمرغ، ساری و نکا و ارائه خدمت رایگان و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی، راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی،  و تجلیل از بانوان روستایی مازندران با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استان ازجمله مهمترین اقدامات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران بود که توسط مدیر این صندوق در جمع خبرنگاران عنوان شد.

او همچنین درباره بیمه قالیبافان تصریح کرد: 43 هزار قالیباف در استان داریم که بیمه بیش از 25 هزار نفر آنها قطع شده بود، لذا با اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان براساس تفاهمنامه‌ای، نقل و انتقالات بیمه‌ای برقرار شد و طی آن، افرادی که بیمه آنها قطع شده بود زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر قرار گرفتند.

محمد ابراهیمی در پایان این نشست خبری، با قدردانی از حضور خبرنگاران و نقش مهم اطلاع‌رسانی، اظهار امیدواری کرد که تمامی جامعه مشمول بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران که 471 هزار و 389  نفر هستند، عضو این صندوق شده و از مزیت‌های آن استفاده کنند.
 

انتهای پیام/1001/آزاده بابانژاد/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار