دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
گزارش تصویری/ سعید منصوری
سفر استاندار مازندران به گلوگاه - دیدارها و بازدیدها
استاندار مازندران و هیات همراه ایشان برای رسیدگی به وضعیت شرقی‌ترین شهرستان استان، صبح روز جمعه گذشته وارد این منطقه شدند، بخش مهمی از سفر استاندار مازندران به حضور در بین اقشار مختلف، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، و بازدید از مناطق محروم، اختصاص داشت.
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۷۰۱۸
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی پور نماینده عالی دولت در مازندران برای نخستین‌بار با تشکیل یک هیات حدود ۵۰ نفره متشکل از مدیران استانی صبح روز جمعه ۶ خردادماه وارد شهرستان محروم گلوگاه در شرق مازندران شد.

مدیران استانی پس از تقسیم‌بندی، هر کدام به چند روستا سفر کردند و نقاط ضعف و قوت روستا‌ها را بررسی و به استاندار مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان که پس از نماز مغرب و عشا آغاز و تا بامداد ادامه داشت، گزارش کردند.
 
استاندار مازندران نیز از چند طرح در روستای تیله‌نو بازدید کرد، در گلزار شهدای تیله‌نو و گلوگاه حضور یافت، دیداری با خانواده شهید کلبادی‌نژاد تنها شهید شهردار مازندران داشت، پیش از آن نیز به دیدار امام جمعه شهرستان رفت، با اقشار مختلف مردم گلوگاه در سالن کنفرانس مرکز تحقیقات کشاورزی(انستیتو تیرتاش) نشست صمیمی داشت و پای صحبت‌های آنها نشست.
 
در نماز جمعه گلوگاه شرکت داشت و با مردم سخن گفت. پس از آن به روستای محروم مصیب‌محله در بخش مرکزی اما محروم شهرستان رفت. در جمع مردم روستا سخن گفت و با آنها گفتگو کرد. پیش از آن نیز بازدید میدانی از روستا داشت و از مدرسه مخروبه، خانه‌هایی که نیاز به بازسازی دارند و جاده سنگلاخ و غیرایمن درون روستا و جاده دسترسی به روستا و همچنین تخلفات ساخت و ساز در دل منابع طبیعی، به صورت اختصاصی بازدید کرد. 
 
این سفر که تا بامداد روز شنبه به طول انجامید، ۴۰ مصوبه در پی داشت که با قید فوریت دستور پیگیری داده شد تا به قول‌هایی که به مردم دادند؛ جامه عمل پوشانده شود.
 
گلوگاه شرقی‌ترین شهرستان مازندران است و به تعبیر استاندار، "بال شرقی مازندران" است و باید همسو با شهر رامسر در بال غربی مازندران پیشرفت کند.
 
نظرات شما
کدامنیتی
* captcha:
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد