دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
فرماندار نکا:
شاخص بهره‌مندی نکا از راه‌های آسفالته ۲۶ درصد است/ جاده؛ مطالبه نخست روستانشینان نکا
فرماندار نکا شاخص بهره‌مندی آسفالت راه‌های روستایی در نکا را ۲۶ درصد اعلام کرد. این میزان نشان می‌دهد که نکا ۲۰ درصد از شاخص استانی و ۵۰ درصد از شاخص کشوری در شاخص راه‌های آسفالته پایین‌تر است
به گزارش آوای خزر، عبدالرضا بابایی عصر روز چهارشنبه در نشستی که به دعوت نماینده خانه مطبوعات مازندران در نکا با خبرنگاران رسانه‌های رسمی و فعال در شهرستان برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و تسلیت ارتحال امام و قیام پانزده خرداد، از ولایتمداری و ایستادگی مردم پای انقلاب گفت و اینکه مردم نکا نیز در این امر مهم در دوران انقلاب و تاکنون، دین خود را به نظام ادا کردند.

او در این جلسه که رئیس بسیج رسانه مازندران نیز حضور داشت، با اشاره به اعتقادات عمیق مردمی نسبت به حفاظت از وطن آنهم تا پای جان، اشاره‌ای به فتح خرمشهر داشت که با یک همت عالی انجام گرفت و در دور جدیدی از تحولات نظام نیز با همین اعتقاد و باور، جمع کثیری از مردم برای دفاع از مرز‌های امنیت و حریم ولایت به سایر کشور‌ها رفتند و از نظام و کیان انقلاب در جنگ نیابتی دفاع کردند.
 
فرماندار نکا در بخش دیگری از سخنان خود با اعتقاد به اینکه باید پاسدار خون شهدا باشیم؛ تعارف با مدیران در عدم رسیدگی به کار مردم، همچنین در بحث مبارزه با فساد را، تعارف کردن با خون شهدا دانست که به هیچ عنوان قابل پذیریش نیست.

او با اشاره به برخی اقدامات نادرست که زیر لوای "مجوز" انجام گرفته است، تصریح کرد: به عنوان نمونه، وقتی برای بررسی ساخت و ساز‌های غیرمجاز می‌رویم، به ما مجوز! نشان می‌دهند و آنوقت دست‌ها بسته می‌شود در حالی که می‌دانیم آن مجوز از چه طریقی دریافت شده است که نباید می‌شد، در این شرایط نباید با مدیر مربوطه تعارف کنیم.
 
بابایی اشاره‌ای هم به سفر استاندار مازندران در روز نخست نوروز امسال در مناطق هزارجریب نکا داشت و با بیان اینکه باید در دل همه مشکلاتی که هست و انکار نمی‌کنیم؛ اما دستاورد‌های نظام را در ایجاد زیرساخت‌ها ببینیم؛ خاطرنشان کرد: خدمات ارزشمندی در طول ۴۳ سال از عمر انقلاب در ایجاد راه، گازرسانی، آبرسانی، برقرسانی، و مخابرات و اینترنت انجام شد و این‌ها برجستگی‌های نظام است که باید مدام متذکر بشویم و نسل‌های بعدی بدانند که پیشرفت روستا‌های ما چه روندی داشته است.
 
فرماندار نکا با بیان اینکه به صورت مستمر به روستا‌های شهرستان سر می‌زند و مسائل و مشکلاتی که مردم دارند را پیگیری می‌کند، افزود: ۷۳ درصد مساحت شهرستان نکا را بخش هزارجریب تشکیل می‌دهد، در برخی شاخص‌ها مانند جاده آسفالته روستایی که در استان بالای ۵۶ درصد است، اما در نکا این شاخص برخورداری، کمتر از ۳۰ درصد، و ۲۶ درصد است.
 
11
 
او با اعلام اینکه ۶ نقطه رانشی و ۲۰ نقطه بحرانی در روستا‌های نکا داریم، رفع این مشکل را نیاز به اعتبارات ملی و استانی و عزم ملی و استانی دانست.

بابایی از پایان گازرسانی به روستا‌های نکا گفت که انشاا... جشن گازرسانی به نکا را در هفته دولت خواهیم داشت، به زودی اورژانس ۱۱۵ در روستای زیارتکلا مستقر می‌شود، یک واحد نیز از سوی هلال احمر مستقر خواهد شد، پروژه آبرسانی به روستا‌ها تا پایان امسال انجام خواهد شد.

فرماندار نکا با بیان اینکه مشکل اصلی در نکا بخش راه‌های روستایی است، تصریح کرد: با اعتبارات سال گذشته نمی‌توانیم مشکل راه را حل کنیم و به دنبال این هستیم که اعتبارات سایر بخش‌ها را به حوزه راه روستایی بیاوریم ضمن آنکه باید بدانیم هر کیلومتر راه روستایی، ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان هزینه دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود، از ضرورت اطلاع مدیران و روابط عمومی‌ها درباره سواد رسانه‌ای گفت و اینکه در نظر داریم در جلسات شورای اداری، دقایقی را به موضوع سواد رسانه‌ای اختصاص بدهیم.

نماینده عالی دولت در نکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا مدیران کم‌کار در دستگاه‌های اجرایی تغییر نمی‌کنند، اظهار داشت: "تغییرات مدیریتی قطعا اتفاق می‌افتد، اما مدیران خوبی هم در شهرستان داریم که باید از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم. برخی تغییرات نیز منوط به جابجایی در ادارات کل است".

او این را هم گفت که سعی می‌کنیم مدیران جدید بومی منطقه باشند تا اشرافیت و عملکرد بهتری داشته باشند.

بابایی با اشاره به فعالیت شرکت‌هایی که اقدامات آن‌ها برای مردم مناطق شهری یا روستایی آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: جلساتی را با آن‌ها برگزار می‌کنیم که این صنایع آلاینده، خسارت به مردم در بخش جاده‌ای و سلامت را پرداخت کنند.
 
11
فرماندار نکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید سرزده "روح اله سلگی" معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران از چند نانوایی سطح شهر در عصر روز چهارشنبه، اعلام کرد که در نکا ۱۷۴ واحد خباری داریم که براساس جمعیت، این تعداد باید ۱۲۰ واحد باشد و از این جهت، حتی با وجود شلوغی صف در برخی مناطق، اما کمبود نان در شهرستان نکا نداریم.

او بیان کرد: بخشی از شلوغی صف‌ها، به دلیل آغاز فصل کار کشاورزی است و بخشی هم به دلیل افزایش مصرف نان در پی افزایش قیمت برنج است.
 
نماینده عالی دولت در نکا بیان کرد: روزانه ۱۰۸ هزار قطعه نان در شهر نکا پخت می‌شود و جمعیت منطقه شهری ۶۰ هزار نفر است، برای مناطق روستایی نیز سهمه آرد توزیع می‌شود.

بابایی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت کار اطلاع‌رسانی، و  کمکی که خبرنگاران فسادستیز در ایجاد عدالت اجتماعی دارند، از اصحاب رسانه خواست تا این گزارشات را در هر ساعت از شبانه‌روز به اطلاع فرماندار برسانند.

او تاکید کرد که با افراد خاطی تعارف نداریم، در حوزه مبارزه با فساد مماشات نمی‌کنیم، به گزارش تخلفات نیز در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

فرماندار نکا بر این نکته نیز تاکید کرد که درب اتاق هیچ مدیری نباید به روی خبرنگاران بسته باشد.

عبدالرضا بابایی در پایان سخنان خود اعلام کرد که با هماهنگی اداره ارشاد اسلامی شهرستان نکا، و به پیشنهاد نماینده خبرنگاران در خانه مطبوعات استان، اختصاص یک مکان به عنوان "اتاق خبر" به اصحاب رسانه را پیگیری می‌کند.

شهرستان نکا در شرق مازندران واقع است، دارای ۱۲۰ روستا در دو بخش مرکزی و هزارجریب است. این شهرستان نزدیک به ۱۱۰ هزار جمعیت دارد. ۷۳ درصد جمعیت نکا در روستا‌ها زندگی می‌کنند و مشکل اصلی روستا‌ها در بخش جاده است به طوریکه از ۴۸۰ کیلومتر جاده روستایی، کمتر از ۳۰ درصد آن آسفالته است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار