دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
شهردار ساری در پاسخ به آوای خزر:
فضای دزد و پلیس در شهرداری نداریم/برای مبارزه با
شهردار مرکز استان با تاکید بر اینکه به رعایت نظم و انظباط اداری اعتقاد راسخ دارم و همه ورودی‌ها و خروجی‌ها ثبت می‌شود، افزود: در شهرداری فضای دزد و پلیس نداریم، کار‌ها بر مدار قانون است، جلوی خیلی از تخلفات گرفته شده و برای مبارزه با رانت خیلی تاوان دادم.
به گزارش آوای خزر، مهندس جواد طالبی در دومین نشست خبری خود که این‌بار با فعالان پایگاه‌های خبری و رسانه‌های مکتوب استان مازندران داشت، از عزم جزم شهرداری ساری برای مسدود کردن گلوگاه‌های فساد اداری گفت که با همدلی و کار "دلی"، به دور از "شوآف" و حرف، امکانپذیر است.

او از قصه‌ی طولانی و ادامه‌دار زباله‌سوز ساری گفت که بیشترین حجم و وقت شهرداری را به‌خود اختصاص داده‌است؛ تا اینکه با هماهنگی فرمانده سپاه کربلا و با مردانه آمدن بسیج سازندگی در میدان عملیات، اکنون این طرح رشد محسوسی دارد و برنامه بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۱، زباله‌سوز ساری به بهره‌برداری و تکمیل برسد.

شهردار شهر بهار نارنج از اهالی رسانه خواست تا به او کمک کنند تا پاسخگوی خوبی برای مطالبات مردم باشد، بتواند شهری که دوستش دارد را برای مردمانی که شایسته‌ی بهترین‌ها هستند به بهترین شکل رو به سوی عمران و آبادانی ببرد.
 
شهرداری ساری
 
بدهی‌هایی که با حضور جواد طالبی رونمایی شد!

طالبی در کنار مسائل و آماری که در نشست خبری خود با نمایندگان خبرگزاری‌ها داشت، در این نشست از بدهی شهرداری به دارایی و تامین اجتماعی (بیمه) گفت، بدهی‌هایی که به‌ناگهان سر از این سازمان‌ها درآورد و آن زمان که "جواد طالبی نبود" از این آمار‌ها هم خبری نبود و با تهاتر و سر هم کردن، لیست‌ها رد می‌شد و حالا تامین اجتماعی آمده و تمام املاک شهرداری را قفل کرده است؟ و دارایی هم از بدهکاری ۱۷۰ میلیارد تومانی می‌گوید!      

او ادامه داد: تعدادی از همکاران ما ۳۵ سال کار کردند و ۳۰ سال حق بیمه برای آن‌ها رد شده است، در این دهه‌ی ناخوشایند بود که لیست بیمه را ندادند... روزگاری کارخانه سنگ‌شکن ۱۳ نیرو داشت و می‌گفتند چهار نفر اضافه هستند، اما به‌یکباره ۱۱۰ نیرو آمد... چرا با یک بانک عامل قرارداد بسته شد با ماهانه هزار تومان در بهترین جای ساری... این‌ها مشکلات شهری است و باید بروید و از مسوولان مربوطه بپرسید که چرا، و باید مسائل به کمک شما حل شود.

این مدیر شهری با اشاره به پرداخت ماهانه ۱.۷ میلیارد تومان بدهی ۴۰ میلیارد تومانی دوره گذشته در بخش زباله و به صفر رساندن آن، اعلام کرد که "الان می‌گویند یک بدهی ۵۰ میلیارد تومانی دیگری هم هست! که شده ۹۰ میلیارد تومان و گفتند اگر تقسیط شود باید ۱۳۰ میلیارد تومان بدهید. مکاتبه و درخواست دادیم که این را هم پرداخت کنیم با همان ماهی ۱.۷ میلیارد تومان".
 
شهرداری ساری
باید کار، کار و تنها کار بر شهرداری حاکم باشد

شهردار ساری با صراحت و تاکید اعلام کرد که "من از مقابله با رانت‌خواری نمی‌ترسم، از عمل قلب باز نمی‌ترسم و می‌روم بعد از یک‌ماه محکم می‌آیم و سر کارم هستم؛ و محکم با رانت‌خوار‌ها مبارزه می‌کنم".

طالبی با بیان اینکه تنها یک جریان و تفکر را دنبال می‌کنم و آن "ولایت" است، معتقد است که شهرداری ساری نباید به سمت و سوی سیاست‌زدگی برود و آنچه باید بر این مجموعه حاکم باشد؛ تنها کار است و کار و کار.

از نظر او اگر فرد یا افرادی لیاقت و شایستگی و وجاهت قانونی دارند و می‌توانند رشد کنند و شهرداری را در تحقق اهدافش کمک کنند، صرفنظر از اینکه فرزند چه کسی هستند، در پست‌های مختلف به کارگیری می‌شوند و اگر روی فرزند رئیس شورا بحث است یا معاونت منطقه ۳ شهرداری، این‌ها انتخاب من است و به دلیل عملکری خوب و نگاه درآمدی که دارند، برگزیده شدند.

شهردار ساری با بیان اینکه شهرداری در همه حوزه‌ها به تنهایی نمی‌تواند کار انجام بدهد و همه همراه نیستند، تصریح کرد: برای جمع‌آوری یک کارتن‌خواب باید ۱۵ دستگاه همکاری کنند، اما خیلی‌ها شهرداری را مسوول می‌دانند.
 
شهرداری ساری
 
جلوی خیلی از تخلفات گرفته شده‌است

او در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر مبنی بر اینکه "فضای دزد و پلیس در شهرداری ایجاد شده است و خیلی از کارمندان گلایه دارند که نمی‌توانند شهردار را ببینند"، اظهار داشت: "فضای دزد و پلیس و عدم مراجعه را نداریم؛ از ۷:۱۵ تا ۱۴:۱۵ همکاران را نمی‌پذیرم، باید به کار‌های اداری برسم و آن‌ها هم همینطور، هر عزیزی کار مستقیم دارد می‌تواند بعد از ساعت اداری مراجعه کند و عموما تا ساعت ۹-۱۰ شب در اداره هستم".

طالبی ادامه داد: "به نظم و انظباط اداری اعتقاد راسخ دارم، تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها دقت و ثبت می‌شود، داریم به سمت مطلوب بودن حرکت می‌کنیم. جلوی خیلی از تخلفات گرفته شده‌است".

فضای دزد و پلیس در شهرداری نداریم/برای مبارزه با
 
شهردار ساری در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار ما درباره اینکه "یکی از پیمانکاران قبلی شهرداری در فضای مجازی (اینستاگرام) بسیاری از فعالیت‌های محرمانه شهرداری را منتشر می‌کند و این یعنی عده‌ای در داخل مجموعه دارند به او کمک می‌کنند و چرا شهرداری برخورد نمی‌کند"، گفت: فضای مجازی امروز یک واقعیت است که در زندگی و افکار جامعه سهم دارد، بهتر است اخبار و صحت و سقم آن را از منابع رسمی دریافت کنید... آنچه به شهرداری کمک می‌کند؛ فضای مجازی و سایت‌ها و مطبوعات معتبر است که ما را منصفانه نقد کند".

او معتقد است که هنوز کاری برای شهرداری انجام نداده است و باید شهرداری را به سمت کار‌های ستادی و بزرگ ببرد و دلال‌بازی‌ها و فساد را برچیند، با رانت‌خواری مبارزه کند چه اینکه تاکنون هم یک‌تنه مبارزه کرده و به قول خودش"من خیلی تاوان مبارزه با رانت را دادم".

طالبی می‌گوید: باید به تمام ۳۴۷ هزار شهروند ساری پاسخگو باشد گرچه خدماتی که ارائه می‌دهد برای بیش از ۵۰۰ هزار نفر است، و معتقد است برای کار و تلاش، شب و روز و اول و آخر هفته فرقی ندارد.
 
شهرداری ساری
 
میدان ساعت تا میدان هلال احمر به‌روز رسانی می‌شود

شهردار ساری از اتفاقات جدید در شهر سخن گفت و یکی از آن‌ها را مبلمان شهری در بلوار طالقانی (از میدان ساعت تا میدان هلال احمر) عنوان کرد که قصد دارد تا شهریورماه آن را به یک خیابان مدرن تبدیل کند، تیر برق‌های دهه شصتی را زیر زمین ببرند. در کنار بیمارستان حکمت نیز صندلی هوشمند برای شارژ گوشی و استفاده از اینترنت و ... قرار بدهند و مسیری با کمترین اغتشاشات بصری ایجاد کنند چه اینکه در همین محور، ۲۴۰ اغتشاش بصری را شناسایی کردند و نزدیک به ۲۰۰ مورد آن تا امروز رفع شده است.

این مدیر شهری اشاره‌ای هم به سهم ۷۶ میلیارد تومانی ارزش افزوده برای ساری داشت و آن را بسیار ناعادلانه توصیف کرد چه اینکه شهر ساری گرچه در عدد ۳۴۷ هزار نفره است، اما به عنوان مرکز استان، دایره خدمات‌دهی آن برای بیش از ۵۰۰ هزار نفر است. این پرداختی در واقع ۲۰ تا ۲۵ درصد پایین‌تر از میزان واقعی است چرا که ارزش افزوده برای خود فرمولی دارد که براساس سرانه جمعیتی پرداخت می‌شود".
 
شهرداری ساری
 
قراردادهای یکطرفه نمی‌بندیم

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حمایت از نخبگان، عنوان کرد که شهرداری در راستای مسوولیت اجتماعی، "توجه ویژه‌ای به نخبگان علمی و فکری دارد و باید برای آن‌ها ارزش قائل بشویم، گرچه باید این سوال را بپرسیم که چرا تعداد رتبه‌های زیر هزار کنکور دارد کم می‌شود، اگر همینطور باشد ۱۰ سال دیگر ضرر می‌کنیم، آموزش و پرورش و نهاد‌های دیگر باید نسبت به این خطر آگاه باشند، نخبگان آینده‌های ما هستند، باید کمک کنیم که به دانشگاه‌های خوب بروند، تا جای امثال ما را بگیرند و شهر را به جا‌های خوب برسانند".  

طالبی از انعقاد تفاهمنامه همکاری شهرداری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای ساخت ۲۰ سردیس مشاهیر ساروی خبرداد که این کار تداوم پیدا می‌کند و برای ساخت هر کدام از سردیس‌ها حتماً از حوزه مربوطه یعنی فرهنگ، هنر، علمی، و ورزشی ایده و مشورت می‌گیریم.

شهردار ساری با اشاره به اتمام برخی قرارداد‌های شهرداری اعلام کرد که "قرارداد‌های یکطرفه نمی‌بندیم، همه باید به قانون تمکین کرده و در مناقصه و مزایده شرکت کنند و از زمانی که آمدم؛ هیچ کاری را خارج از مزایده و مناقصه انجام ندادیم تا کمترین حرف و حدیث را داشته باشیم".

او در پایان با تاکید بر اینکه بعد از ساعت اداری در خدمت همکاران و مردم هستم، عنوان کرد: "خود را موظف به پاسخگویی در برابر شهروندان و مراجعان می‌دانم، مسائل پشت پرده‌ای در شهرداری نداریم، سامانه شفافیت شهرداری باز است، برای عمران و آبادانی شهرم - که عرق خاصی به آن دارم - از نظرات همه استفاده و اجرا می‌کنم، و قائل به همفکری و هم‌اندیشی هستم".

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد - سعید منصوری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار