دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی مازندران خبرداد
آمادگی اورژانس مازندران برای راه‌اندازی آمبولانس دریایی و ریلی
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آمادگی این مرکز و دانشگاه جهت راه‌اندازی آمبولانس دریایی و ریلی در استان خبرداد و استفاده از ترابری ریلی و دریایی را یک گزینه جانشین در شرایط اضطرار توصیف کرد.
"دکتر رضا حبیبی ساروی" در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با اشاره به آغاز همکاری بین مرکز اورژانس و بنیاد نخبگان استان مازندران در خصوص راه‌اندازی آمبولانس دریایی، تصریح کرد: بنیاد نخبگان به واسطه بهره‌مندی از یک گروه نخبگی در حوزه امور دریایی پیشنهاداتی داده بودند که در مرحله مقدماتی است تا ظرفیتی به نام آمبولانس دریایی در نوار ساحلی شمال کشور ایجاد شود.

او ادامه داد: در جلساتی که پیش رو خواهیم داشت؛ طرح و پیشنهاد آن‌ها را می‌بینیم، اگر شرایط طوری بود که این طرح، قابلیت اجرایی داشته باشد حتما از آن استفاده می‌کنیم.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سالیان سال است که به دنبال سرویس‌دهی بخشی از مسیر‌های استان از طریق آمبولانس‌های ریلی هستیم، یادآور شد: شرایط طوری بود که با وجود نشست‌های زیادی که با راه‌آهن داشتیم، اما این امر هنوز محقق نشده و این مشکل از طرف اورژانس نیست، چرا که این آمادگی را هم در تامین تجهیزات داخلی و هم امکانات داریم.

این مسوول تصریح کرد: آمادگی داریم که هم در خود ایستگاه ساری اگر جایی را تدارک ببینند، یک پایگاه اورژانس ثابت ریلی را راه‌اندازی می‌کنیم که به طور معمول به شهروندان ارائه خدمت کند و در شرایط غیر معمول نیز از ظرفیت‌های راه‌آهن استفاده می‌کنیم.

آمادگی اورژانس مازندران برای راه‌اندازی آمبولانس دریایی و ریلی
 
حبیبی ساروی ادامه داد: صحبت‌های اولیه این بود که حتی از یکسری ماشین‌آلات راه آهن تک کابین به نام درزین استفاده و آن‌ها را آماده‌سازی کنیم که اگر لازم بود به همراه راننده به منطقه اعزام شود.

او بیان کرد: ۴ تا ۶ مصدوم در برزین به راحتی جابجا می‌شوند. زمانی که جاده بسته است و امکان پرواز نداریم، استفاده از ترابری ریلی یک گزینه جانشین است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث مازندران با بیان اینکه شرایط خبر نمی‌کند و ممکن است شرایطی واقع شود که جاده ماشین‌رو بسته شود و تنها به وسیله راه آهن بشود رفت و آمد کرد، عنوان داشت: استفاده از خطوط ریلی یک ظرفیت مهم در شرایط اضطرار است، البته این موضوع را در کمیته تخصصی امداد و نجات ترافیک استان در هفته قبل مطرح کردیم و از مصوبات است تا همکاران راه‌آهن وارد شوند و پیاده‌سازی کنند.

حبیبی درباره تامین نیرو نیز تصریح کرد: وقتی یک پایگاه جدید راه‌اندازی می‌شود، همزمان با آن به دنبال مجوز‌های جذب نیرو از منابع داخلی و ملی هستیم.

او در بخش پایانی سخنان خود با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۵۴ آمبولانس دارم در استان داریم که هر کدام هزینه‌های خاص خود را دارند، تصریح کرد: ۱۲ آمبولانس برای تعمیرات جزیی و ۶  آمبولانس برای تعمیرات اساسی رفته‌اند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به جهت افزایش هزینه‌های تعمیر هر آمبولانس اظهار کرد: این هزینه برای هر دستگاه آمبولانس به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان بود که اکنون تا  ۳۲۰ میلیون تومان می‌رسد و با وضعیت جاده‌ها و سرعت‌کاه‌های زیادی که در جاده‌های استان داریم و آمبولانس‌ها هم باید زودتر به مسیر برسند سبب استهلاک زودهنگام آن‌ها می‌شود.

استان مازندران دارای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل است که هر کدام داری مراکز پیش‌بیمارستانی مجزا هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۰/سعید منصوری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار