دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره سیاست نظام در قبال برجام گفت: قطعا سیاست نظام مذاکره برای نتیجه است در این دولت با برنامه پیش می‌رویم.

به گزارش آوای خزر، مهدی سعادتی با بیان اینکه  امروز در مقطعی قرار داریم که تهدیدات اقتصادی نظامی، اجتماعی و فرهنگی به ایجاد ناامیدی در مردم کشور شده است، اظهار کرد: تمام توان دشمنان درون کشور و بیرون کشور این است که امید مردم را از بین ببرند، بازی جدیدی راه انداخته‌اند که ما را مجاب کنند تا به خواسته‌های نابه‌جا آمریکا تن دهیم، وحدت و انسجام پایداری و مقاومت و نشاط به همراه جهاد تبیین و نشان دادن داشته‌های‌مان می‌توانیم امید را در مردم زنده نگه داریم.

آیا به اینها می‌شود اعتماد کرد؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره سیاست نظام در قبال برجام که پرسش یکی از خبرنگاران بود، گفت: قطعا سیاست نظام مذاکره برای نتیجه است در این دولت با برنامه پیش می‌رویم، شرط نخست حتما مذاکرات زمان داشته باشد تا روند مذاکرات ۸ سال طول نکشد، دوم اقدام متقابل، هر یک قدمی که ما برمی‌داریم طرف مقابل هم باید قدمی بردارد سوم هم آزادسازی منابع مالی بود، چهارم خارج شدن نهادهای ما از لیست تحریم بود که باید عملی شود.

وی افزود: آمریکایی‌ها از یک طرف ما را فرا می‌خوانند برای مذاکره مستقیم از طرف دیگر در شورایی حکام بر علیه ما قطعنامه صادر می‌کنند ـ آیا به اینها می‌شود اعتماد کرد؟ ـ

سعادتی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه با توجه به رشد صادرات نفتی و غیرنفتی چرا همچنان نرخ ارز تصاعدی است؟ نیز خاطر نشان کرد: هنوز منابع ارزی ما به مقداری نرسید که بتوانیم احاطه کامل در قیمت ارز داشته باشیم، دولت نتوانست مدیریت لازم را برای جذب ارز انجام دهد.

وی در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره پایین بودن سرانه اماکن ورزشی در بابل،گفت: در ورزش بابل عقب ماندگی زیادی داریم، منابعی برای استادیوم، چمن و سکوی ورزشگاه هفت تیر جذب کردیم و هم‌اکنون مشغول عملیات اجرایی آن هستند.

سعادتی افزود: متاسفانه از سال ۱۳۸۶ تاکنون زمین اختصاص داده در حیدرکلا که با پیگیری‌های انجام شده قرار شده بود که در فاز اول اجرایی قرار گیرد با سنگ‌اندازی شد ولی فعلا تملک زمین انجام شد و  به‌زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

مدیران ناتوان هنوز بر مسندند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا شما در عزل و نصب‌ها دخالت دارید؟، گفت: به فرموده رهبری که مجلس را منع کردند در دخالت در عزل و نصب‌ها ما هم دخالتی نداریم و به نظر بنده بیشتر دخالت‌ها برای به ثبات رساندن خود انجام می‌شود تا در دوره‌های متوالی رای بیاورند،این دخالت‌ها راه را برای پیشرفت و شکوفایی از بین می‌برد، ولی به این مسأله گلایه داریم که هنوز مدیران قبلی که بیشتر آنها ناتوان هستند بر مسند کارند و ما به این امر گله‌مندیم.

پای سست مسؤولان در انجیلسی

وی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره مشکلات محل دفع زباله در انجیل‌سی بابل نیز اظهار کرد: موضوع انجلیسی اولویت نخستم برای پیگیری بود، در سال جدید که استاندار به همراه برخی مسؤولان از این سایت دیدار کردند آنقدر عمق فاجعه زیاد بود که پاهای آنها سست شد، مشکل زباله بابل در اولویت استان قرار گرفته است. بعضی دست‌های پشت پرده سخت مقابل اجرای پروژه‌های زباله درست در استان ایستاده‌اند، که باید سریعا شناسایی شوند.

پیگیری مسائل شهرستان نیز از موضوعات دیگری بود که اصحاب رسانه از نماینده شهرشان جویا شدن و یکی از این موضوعات در باب اشتغال شهرستان بود که سعادتی گفت: نسبت به سال قبل بیش از ۱۴ برابر بودجه برای کارآفرینی در بابل آوردیم که بیش از ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند. 

۱۹۰ تالاب ولی عایدی هیچ!

ناتوانی در جذب گردشگر نیز از دیگر سوالات خبرنگاران از نماینده بابل بود که وی عنوان کرد؛ در بابل اراده‌ای در بخش گردشگری وجود ندارد، از ظرفیت ۱۹۰ تالاب در این شهرستان استفاده بهینه نمی‌شود، بودجه ۱۰۰ میلیاردی گرفته می‌شود ولی اراده‌ای وجود ندارند تا عملیات اجرایی انجام شود، 

سعادتی درباره برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز افزود: به اسم دفاع از منابع طبیعی عرصه را بر کشاورزان و دامداران تنگ کردند،با توجه به مصوبه جدید خانه‌های بومیان نباید تخریب شود.

مسأله حفر چاه‌های عمیق در شهرک صنعتی لاله‌آباد به ویژه پتروشیمی سهند و آلودگی زیست محیطی آن که برای جان کشاورزان شده است نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست خبری بود که نماینده بابل در این زمینه گفت: جانمایی مکان این چنینی در لاله‌آباد از ابتدا اشتباه بود،ب نده از حفر چاه‌های عمیق خبر ندارم و بررسی خواهم کرد تا حق کشاورزان ضایع نشود، در مورد پتروشیمی بارها تذکر داده‌ایم و هم با جلسات متعدد موظف کردیم تا به‌زودی شهرک‌های شهرستان دارای تصفیه‌خانه شوند تا زندگی عادی مردم آسیب نبینند./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار