دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
شاید بسیاری از مردم تصور کنند موز همان خوراکی است که ممکن است صرفا برخی مویتامین‌ها را به بدن برساند و کارکردی بیش از این ندارد اما کاربردهای مطرح‌نشده‌ای دارد.

به گزارش آوای خزر، موز یک میوه بسیار خوشمزه و پرطرفدار است، اما جالب است بدانید که شما می توانید از این میوه استفاده های متفاوتی کنید که به شدت کاربردی هستند.

ماسک جوانسازی پوست

هنگامی که موز در دسترس دارید، اصلا نیازی به بوتاکس نیست. شما می توانید از میوه موز به عنوان یک ماسک کاملاً طبیعی برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید و احساس نرمی و لطافت را به پوستتان برگردانید. کافی است که یک موز رسیده با سایز معمولی را به شکل خمیری نرم در بیاورید و سپس به آرامی آن را به صورت و گردنتان بزنید. 10 الی 20 دقیقه صبر کنید و بعد صورت تان را با آب سرد بشویید. همچنین می توانید یک چهارم فنجان ماست و 2 قاشق غذاخوری عسل به یک موز متوسط اضافه کنید و پروسه بالا را در پیش بگیرید.

مصرف موز یخ‌زده

فصل تابستان فصل گرما و عرق کردن است و فرصتی برای استفاده از موز یخ زده. شما می توانید چهار عدد موز را بردارید، پوست بکنید و آن را خرد کنید و داخل بستنی بریزید و داخل فریزر قرار دهید. چند ساعت بعد یک بستنی موزی بسیار خوشمزه بخورید.

تمیز کردن نقره و کفش‌های چرمی

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما شما می توانید از پوست موز به عنوان راهی برای برق انداختن کفش های چرم و ظروف نقره استفاده کنید. اول باید هر گونه کثیفی و آلودگی را از داخل پوست موز بردارید. سپس آن را از داخل به این قسمت هایی که گفتیم، بکشید. بعد از آن می توانید یک دستمال کاغذی روی نواحی بکشید تا بقایای پوست موز برداشته شود و کاملاً برق بیفتد.

سوخاری کردن

برگ های موز در بسیاری از کشورهای آسیایی برای پوشش گوشت قرمز هنگام پخت استفاده می شود و باعث می شود که گوشت حالت سوخاری و کبابی بهتری پیدا کند.

براق کردن گیاهان خانگی

اگر احساس می کنید که برگ های گیاهان خانگی شما گرد و غبار می گیرند و کثیف می شوند، خودتان را اذیت نکنید. فقط کافی است که داخل پوست موز را روی برگ ها بکشید تا تمام آلودگی ها را برداشته و آن ها را روشن و براق و تمیز کند.

از بین بردن شپش و شته

اگر این جانوران و گیاهان به شما حمله کرده اند، کافی است پوست یک عدد موز را جدا کنید. آن را برش دهید و داخل خاک گیاه بگذارید تا تمام حشرات را به خودش جذب کند. موز باعث می شود که این حشرات به آن جذب شده و راحت تر در دام بیفتند.

استفاده به عنوان کود

پوست موز مانند پوست هر میوه دیگری سرشار از پتاسیم است که یک ماده مغذی برای باغ و باغچه محسوب می شود. پوست موز را خشک کنید. می توانید این کار را در ماه های زمستانی انجام دهید. در اوایل بهار هم می توانید آن ها را داخل میکسر بریزید و از آن به عنوان کود گیاهی استفاده کنید.

از بین بردن زگیل

زگیل یک اتفاق ناخوشایند و ناراحت کننده است و با وجود آن در هر جایی از بدن قطعاً کلافه می شوید. شما می توانید با پوست موز آن را برطرف کنید. کافی است که پوست موز را به اندازه مورد نیاز برش دهید و از داخل آن را روی زگیل با چسب ببندید و کمی صبر کنید. شب این کار را انجام دهید و صبح روز بعد شاهد بهبودی زگیل باشید، بدون این که درد و ناراحتی را متحمل شوید.

دور کردن پروانه و حشرات

اگر حشره ها و پروانه ها بیش از حد دور و بر گیاه شما چرخ می زنند، می توانید از موز رسیده و میوه هایی مثل انبه و پرتقال استفاده کنید. انجام این کار باعث می شود که زنبورها و پروانه ها بیشتر به میوه ها جذب شوند و از گیاه دوری کنند.

کمک‌های اولیه

پوست موز دارای خواص ضد التهابی است. هنگام نیش حشره، بریدگی، آلرژی و آفتاب سوختگی بسیار عالی عمل می کند. پوست موز را روی ناحیه مورد نظر بگذارید و کمپرس سرد را کمی روی آن فشار دهید تا درد از بین برود./نمناک

انتهای پیام/1005

برچسب ها: موز ، کاربردهای موز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار