دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
مواضع و اقدامات گازپروم، شرکت گازی بزرگ و دولتی روسیه، نوید یک زمستان پردردسر دیگر در اروپا را می‌دهد.

به گزارش آوای خزر و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، درحالی‌که یک موج گرمای پیش‌تابستانی بسیار از مناطق اروپای غربی را در نوردیده است، تصمیم‌گیرندگان منطقه در تلاش برای انباشت ذخایر زیرزمنیی با گاز طبیعی هستند. هدف آنها حفظ روشنایی و گرما در خانه‌های اروپایی قبل از رسیدن سرما و البته به وقت زمستان است.

در اتحادیه اروپا نگرانی بزرگی از اختلال کامل جریان گاز از سمت روسیه وجود دارد که به‌وسیله شبکه لوله‌های انتقال گاز، حدود ۴۰ درصد گاز مصرفی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند. اتحادیه اروپا بعد از گذشت ۴ ماه از جنگ اوکراین، در مسیر تلاش‌های گسترده‌ای برای کاهش وابستگی خود به سوخت‌های هیدروکربنی روسیه قرار گرفته است.

 ولی سرعت جریانات چون تداوم جنگ و تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌های مالی علیه روسیه موجب قطع صادرات گاز این کشور به کشورهای فنلاند، هلند، بلغارستان و نقض تامین گاز در قراردادهای شرکت اورستد دانمارک، شرکت گازترا هلند و  قراردادهای مربوط به بخش آلمان شرکت عظیم شل شده است. روسیه بعد از وضع شدن تحریم‌ها از سوی غرب، درخواست پرداخت بهای گاز با واحد روبل، واحد پولی روسیه را کرده است.

حالا در کنار این قطع جریان‌های گاز، گازپروم اخیرا تصیمیم‌هایی از جمله محدود کردن عرضه گاز از طربق خط لوله گاز نورد استریم۱ که از سمت روسیه به آلمان جریان دارد و از بستر دریای بالتیک می‌گذرد و همنیطور محدودسازی جریان گاز به ایتالیا را گرفته است.

گازپروم دلیل اختلال در جریان صادرات را مشکل فنی ناشی از تاخیر در بازگشت تجهیزات سرویس‌شده از شرکت زیمنس آلمان مستقر در کانادا عنوان کرده است. در عین حال، اتریش و اسلوواکی هم کاهش میزان عرضه توسط روسیه را گزارش کرده‌اند.

الکسی میلر، مدیر عامل گازپروم گفته که بازگشت تجهیزات در ایستگاه کمپرسور پورتووایا به دلیل سیل بی‌سابقه تحریم‌های اقتصادی با مشکل مواجه شده است. وی افزود که هیچ راه حلی برای این مشکل نمی‌بیند.

اما قسمت هشدارآمیز اختلالات در عرضه گاز  روسیه، نظرات تند و آتشین و البته هشدارگونه میلر بود که بعد از نصف شدن عرضه گاز به آلمان، او گفت که روسیه طبق قواعد خود بازی خواهد کرد.

به گزارش روزنامه مسکوتایمز، میلر طی یک جلسه میزگرد در مجمع بین‌المللی اقتصاد در سن‌پترزبورگ گفت: «محصول ما، قوانین ما؛ ما بر اساس قوانینی که ایجاد نکرده‌ایم بازی نمی‌کنیم.»

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان هم این ادعاهای طرف روسی را رد کرده و محدودیت‌های عرضه روسیه را یک «تصمیم سیاسی» می‌داند که برای بی‌ثباتی منطقه و افزایش قیمت گاز طراحی شده است.

قیمت گاز در بازار عمده فروشی گاز هلند که یک معیار اروپایی برای تجارت گاز طبیعی است، در معاملات صبح روز جمعه، قبل از اعلام سود تقسیمی، تا ۹ درصد افزایش داشته است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار