دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
سفر به قدمگاه شهدای مازندران و گیلان/۳
نقطه به نقطه‌ی چالوس، نیازمند توجه است
استاندار مازندران گفت: نقطه به نقطه شهرستان چالوس جای کار دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود، نباید در فقر باشد.

آزاده بابانژاد - آوای خزر: سید محمود حسینی‌پور عصر امروز یکشنبه پنجم تیرماه در چهارمین سفر شهرستانی خود، در جمع نمایندگان اقشار شهرستان چالوس با بیان اینکه دستاوردهای دولت مردمی در ابعاد مختلف قابل بررسی است، یکی از مهمترین شاخص‌های آن را دولتی برای "حل مسئله" عنوان کرد، نه دولتی برای تولید مسئله!

او با بیان اینکه دکتر رییسی بی‌پروا به قلب مسئله می‌زند و به مباحث مهم ورود پیدا می‌کند، افزود: ایشان مردمی‌سازی را جزء لاینفک مسوولیت خود می‌دانند و نمونه بارزی از آن را نیز در همین جلسه می‌بینیم که از چهره‌های مختلف حضور دارند.

استاندار مازندران با بیان اینکه کار ما فقط برقراری همین جلسات نیست و تازه بعد از جلسات، کارها سنگین‌تر می‌شود، گفت: مدیری که بخواهد از پیگیری مصوبات شانه خالی کند، با او برخورد می‌کنیم.

حسینی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های عظیم در مازندران ازجمله وجود سه بندر گفت: به دلیل سیاست‌های غلط، خیلی از مردم ما در فقر هستند، گرچه اکنون تبادلات و قرارهایی در سطح ملی و مازندران در جریان است تا شرایط بهتر شود.

او با اعلام اینکه در همین دولت، تاکنون ۱۲ سفیر کشورهای مختلف وارد استان مازندران شدند، این استان را گنجینه فرهنگ‌ها توصیف کرد و اینکه باید در حد و اندازه آن به دیار علویان خدمت برسانیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه رویش‌های زیادی در استان داشتیم، افزود: باید داشته‌های خود را قدر بدانیم. ساز و کارها باید براساس نوع تهدیدات باشد. اکنون تهدیدات از جنس نرم است.

حسینی‌پور با اشاره به استراتژیک‌بودن شهرستان چالوس، بیان کرد: وقتی سالانه جمعیت زیادی از جاده چالوس وارد استان می‌شوند، در واقع فرهنگ‌های زیادی هم وارد استان می‌شوند و باید اینها را مورد توجه قرار بدهیم.

او با بیان اینکه "چالوس" نقطه ورودی و تابلوی استان مازندران است، افزود: در المان‌هایی که در شهرستان چالوس داریم این نماد دیده نمی‌شود.

استاندار مازندران ادامه داد: توسعه همه‌جانبه چالوس هدف اصلی این سفر است، و چالوس باوجود اینکه از شهرهای گردشگری است اما از مناطق کم‌برخوردار است.

حسینی‌پور با بیان اینکه نباید وضعیت شهر گردشگری چالوس اینگونه باشد، اظهار کرد: یکی از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان دریاچه "ولشت" است، اما نقطه به نقطه این شهرستان جای کار دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود، نباید در فقر باشد.

او با اشاره به بی‌عدالتی‌های موجود در استان، البته این را هم گفت که - در شرق مازندران که رفتم دیدم- اوضاع خیلی بد است.

استاندار مازندران گفت: نگاه ما شرق و غرب نیست بلکه شایسته‌سالاری است، مازندران با همین ترکیب، مازندران قوی و یکپارچه، "مازندران" است.

حسینی‌پور ادامه داد: البته باید اختلافات و مشکلات را بگوییم. اما باید به دنبال مازندران واحد هم باشیم نه اینکه آن را خانه‌ای ببینیم که بگوییم این اتاق برای تو و این برای من.

استاندار مازندران بیان کرد: برای دانش‌بنیان‌کردن صنعت و کشاورزی بدون فوت وقت در کنار نخبگان هستیم و برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنم.

او وضعیت امروز شهرستان چالوس را مورد انتظار استان ندانست و عنوان کرد: چالوس باید طوری باشد که هر کسی وارد این جاده شد ببیند که اینحا با جاهای دیگر فرق می‌کند.

استاندار مازندران در پایان با بیان اینکه دانشگاه‌ها، مراکز علمی، و پژوهشگران خوبی در چالوس هستند، عنوان کرد که همه و همه باید برای پیشرفت این شهرستان پای کار بیایند.

به گزارش آوای خزر، بعد از پایان این جلسه که در سالن بصیرت مجتمع امامت برگزار شد، بلافاصله جلسه شورای اداری در سالن کوثر آغاز شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار