دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱
سفر به قدمگاه شهدای مازندران و گیلان/۶
مجموعه سواحل باید صاحب پیدا کند
استاندار مازندران با اشاره به هدفگذاری برای اجرای طرح‌های دریا، تاکید کرد که مجموعه سواحل مازندران باید صاحب پیدا کند تا امنیت و آرامش برای گردشگران فراهم شود.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور روز یکشنبه پنجم تیرماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح‌های سالمسازی دریا در هشت شهر مازندران که به صورت متمرکز در چالوس برگزار شد، موضوع ساحل در فصل تابستان را یک موضوع جدی و مسئله‌ساز استان دانست که با جان و مال مردم در ارتباط است.

او با اشاره به اینکه بسیاری از افراد بومی و غیربومی را در دریای مازندران از دست دادیم، افزود: این اتفاق برای مدیریت استان و مدیریت کلان کشور، موضوع خوبی نبود.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: پس از آزادسازی سواحل، یکی از مسائلی که بیشترین دغدغه را برای مسوولان ایجاد کرد، حضور ناجیان غریق در سواحل بود، لذا با ساماندهی و مدیریت خوب و آغاز پیش از موعد طرح دریا، امسال از آغاز طرح دریا تاکنون نسبت به مشابه سال قبل، ۵۷ درصد کاهش غرقی داشتیم.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه حتی یک نفر هم نباید در دریا غرق شود، اعلام کرد که از آغاز طرح دریا در مازندران، در حوزه نوشهر ۲ غرقی منجر به فوت داشتیم.

او از غریق نجات‌ها به عنوان افراد غیرتمند یاد کرد که حتی بدون حقوق فعالیت دارند و به جان مردم کمک می‌کنند تا اتفاقات بدی برای آن‌ها پیش نیاید.

مجموعه سواحل باید صاحب پیدا کند
استاندار مازندران با بیان اینکه هشت منطقه را در مرحله نخست برای آغاز طرح سالمسازی دریا در استان هدفگذاری کردیم، تاکید کرد که مجموعه سواحل مازندران باید صاحب پیدا کند، بخش خصوصی باید در مناطق ساحلی سرمایه‌گذاری کند تا امنیت و آرامش برای گردشگران فراهم شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه در برخی نقاط باید شناممنوع اعمال و کسی وارد دریا نشود، ادامه داد: مجموعه ساحل امر مهمی است، چون با جان مردم سر و کار دارد و دوم اینکه نباید رفتار‌های ناهنجار در سواحل ما صورت بگیرد و نباید این تصور ایجاد شود که، چون [اینجا]منطقه ساحلی است؛ می‌توانند هر نابهنجاری را مرتکب شوند.

او با اشاره به اینکه چالوس قدمگاه ۲۱ هزار شهید مازندران و گلستان و ۱۰ هزار رزمنده است که به جبهه‌ها اعزام شدند، گفت: مسائل فرهنگی و حجاب و عفاف باید در سواحل رعایت شود و مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار مازندران بیان کرد: هیچ خودرویی نباید در ساحل تردد کند و مانور بدهد؛ این مصوبه استان است که هر خودرویی وارد ساحل شد؛ هم جریمه و هم توقیف می‌شود. یکی از دلایل این مصوبه گلایه‌مندی مردمی از این شرایط بود.

حسینی‌پور در پایان سخنان خود با قدردانی از دست‌اندرکاران امر ساحل، و با تاکید بر اینکه برنامه درازمدتی را برای سواحل داریم، به طور خاص از خبرنگاران به ویژه صدا و سیما خواست در توجیه مردم نسبت به مسائل فرهنگی و امنیتی سواحل به کمک دولت بیایند چرا که بحث ساحل، ملی است و از سراسر کشور برای استفاده از دریا به سواحل استان سفر می‌کنند.

به گزارش آوای خزر، حضور در گلزار شهدا، دیدار با نمایندگان اقشار، بازدید از دریاچه ولشت، شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای اداری، از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه استاندار مازندران به چالوس است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار